Το ηλεκτρικό Peugeot e-208 εχει μεγάλη αυτονομία αφού σε πραγματικές συνθήκες ξεπερνά άνετα τα 300 χλμ. (340 χλμ. υπόσχεται η Peugeot).

Ιδιαίτερης μνείας τυγχάνει η GT-Line έκδοση, η οποία έχει τροχούς 17 ιντσών και πιο σφιχτή αίσθηση, με αποτέλεσμα να προσφέρει ακόμα καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα

Ανεξαρτήτως κινητήρα, η ποιότητα κύλισης του Peugeot 208 είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και υψηλού επιπέδου θυμίζοντας premium κατασκευές μεγαλύτερων κατηγοριών.

Με 3 επιλογές βενζίνης έως 130 άλογα

41.162 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/2/2021
 

Στη βάση της γκάμας θα συναντήσουμε τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.200άρη PureTech κινητήρα του ομίλου με άμεσο ψεκασμό βενζίνης και απόδοση 75 ίππων με 118 Nm ροπής. Είναι προφανές πως ο κινητήρας αυτός έχει πιο αστικό προσανατολισμό, καθώς τα χαρακτηριστικά του δεν ευνοούν τις επιδόσεις, όσο την χαμηλή κατανάλωση ειδικά σε σταθερό ρυθμό. Η πραγματική μέση κατανάλωση γυροφέρνει τα 5,5 λτ. αμόλυβδης βενζίνης/100 χλμ. κάτι που μεταφράζεται σε ένα κόστος 7,8 ευρώ/100 χλμ. (μέση πανελλαδική τιμή αμόλυβδης 1,413 ευρώ/λτ.). Τα τέλη κυκλοφορίας είναι 83,7 ευρώ.

Σίγουρα όμως πιο δημοφιλής είναι η turbo έκδοση του 1,2 PureTech που συνδυάζει την υψηλή απόδοση με συγκρατημένη κατανάλωση. Αποδίδει 100 άλογα και 205 Nm ροπής (στις 1.750 σ.α.λ.), το σημαντικότερο όμως είναι το καλό τράβηγμα από χαμηλά και η αρκετά πολιτισμένη λειτουργία με την 3κύλινδρη φύση του μοτέρ να γίνεται αντιληπτή μόνο στις πολύ υψηλές στροφές. Συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (έχει θετικό επιλογέα με ακριβές κούμπωμα), όσο και με εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο EAT8, που ελέγχεται ηλεκτρονικά, έχει 8 σχέσεις και πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες εναλλαγές. Οι μετρήσεις έδειξαν πως η μέση κατανάλωση του συνόλου αυτού με χειροκίνητο κιβώτιο είναι 6,1 λτ./100 χλμ. Η διαφορά σε κόστος σε σχέση με τη βασική έκδοση είναι πολύ μικρή μιας και μιλάμε για 0,8 ευρώ/100 χλμ. επιπλέον. Τα τέλη κυκλοφορίας για τη χειροκίνητη έκδοση είναι 87,3 ευρώ και για την αυτόματη 89,1 ευρώ.

Αν κάποιος στοχεύει στις επιδόσεις, η ισχυρότερη έκδοση του turbo 1,2 PureTech με τα 130 άλογα είναι προφανώς καταλληλότερη. Δεν είναι μόνο η παραπάνω ισχύς, είναι και άλλα χαρακτηριστικά, όπως η ροπή των 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. επίσης, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο EAT8 και η στάνταρ προσφορά sport λειτουργίας. Όλα μαζί εξασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση στο σύνολο που δεν ζορίζεται για να κινείσαι σβέλτα με το 208. Βέβαια υπάρχει μια διαφορά στην κατανάλωση, που δεν είναι υπερβολική, είναι όμως αισθητή: Οι μετρήσεις μας έδειξαν 7,1 λτ./100 χλμ. το οποίο σε κόστος μεταφράζεται σε περίπου 10 ευρώ/100 χλμ.. Τα τέλη κυκλοφορίας με αυτήν την έκδοση κινητήρα είναι 100,9 ευρώ.

Με προηγμένο diesel
Από την πλευρά του, ο 4κύλινδρος 1,5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρας του Peugeot 208 συνδυάζεται με σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης και υγρό εξάτμισης Adblue. Αποδίδει 100 άλογα με 250 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.. Διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία και φυσικά για την οικονομία του. Είναι ελαστικός από χαμηλά και διαθέτει αρκετή ροπή ώστε να κινήσει σβέλτα το premium γαλλικό μικρό. Ως diesel παράγει κάποιο θόρυβο, αυτός όμως είναι συγκρατημένος και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας δεν ενοχλεί. Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι φυσικά το χαμηλό κόστος μετακίνησης μιας και η μέση κατανάλωση με το χειροκίνητο κιβώτιο (διατίθεται και το EAT8 αυτόματο) είναι 5,2 λτ./100 χλμ.. Σε ευρώ αυτό μεταφράζεται σε μόλις 5,8 ευρώ/100 χλμ. (μέση πανελλαδική τιμή diesel 1,127 ευρώ/λτ.), ενώ η συγκεκριμένη έκδοση απαλλάσσεται και από τέλη κυκλοφορίας.

Η ηλεκτρική έκδοση με 300+ χιλιόμετρα αυτονομίας
Ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις προσφέρει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση e-208. O ηλεκτροκινητήρας του Peugeot e-208 αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής από τις 300 σ.α.λ. προσφέροντας όπως συμβαίνει και σε όλες τις προτάσεις του είδους, εντυπωσιακή αίσθηση επιτάχυνσης σε κάθε βύθισμα του γκαζιού. Στο e-208 τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,4 δλ., ωστόσο η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για λόγους οικονομίας της μπαταρίας. Διαθέτει στάνταρ πρόγραμμα παραμετροποίησης της οδήγησης (Eco, Normal, Sport), ενώ το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης διαθέτει και λειτουργία Brake Regeneration για ανάκτηση περισσότερης ενέργειας με την πέδηση ή όταν δεν χρησιμοποιείται το «γκάζι». Στην πράξη βολεύει αφού μπορείς να διαχειριστείς και να ρυθμίσεις την οδήγησή σου, βλέποντας την αυτονομία να αυξάνεται. Σε κάθε περίπτωση αυτή είναι μεγάλη αφού σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και με κίνηση και σε εκτός πόλης διαδρομές, με μία φόρτιση ξεπερνάς άνετα τα 300 χλμ. (340 χλμ. υπόσχεται η Peugeot). Όσον αφορά στην φόρτισή του, αυτή διαρκεί 24 ώρες και 30 λεπτά από οικιακή πρίζα, μειώνεται σε 7 ώρες και 20 λεπτά από Wallbox 7,4 kW ή 5 ώρες και 30 λεπτά από 22 kW, ενώ από ταχυφορτιστή 100 kW χρειάζεται μόλις 45 λεπτά (80%). To Peugeot e-208 δεν είναι μόνο το πιο σβέλτο, αλλά και το πιο οικονομικό μοντέλο στη γκάμα και φυσικά όχι μόνο γιατί δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Με πραγματική μέση κατανάλωση ενέργειας 15,1 kWh/100 χλμ. το κόστος κίνησης είναι λιγότερο από 2,5 ευρώ/100 χλμ., ενώ το κόστος συντήρησης είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια