ΕQA: SUV αντί για κλασσικό μικρομεσαίο.

Tο πρωτότυπο EQA από τη Φρανκφούρτη του 2017 ήταν μια ιδέα με τρίθυρο αμάξωμα. Στην παραγωγή όμως θα μπει ένα SUV, οπτικά διαφοροποιημένο, αλλά συγγενικό προς τη GLA και με στιλ περισσότερο από την EQC.

ΕQB: Eπτά θέσεις και πάνω από 400 χλμ. αυτονομία. Με την ίδια συνταγή της EQA, δηλαδή ντιζάιν που θα επηρεάζεται εδώ από τη GLB και κλασικά «EQ»στιλιστικά στοιχεία όπως η γρίλια εμπρός και η φωτιζόμενη «γέφυρα» στο πίσω μερος, ανάμεσα στα φώτα.

Ενδείξεις για την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας, εδώ από μια Plug-inυβριδική έκδοση: έτσι θα είναι και στις EQA και EQB.

ID.4: Ο πρωτοπόρος της VW H παραγωγή του ID.4 θα ξεκινήσει φέτος το καλοκαίρι και το όχημα θα βρίσκεται στους εμπόρους της Ευρώπης έως τα τέλη του 2020.

Αποκλειστικό: Οι ηλεκτρικές Mercedes GLA & GLB

6.870 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/5/2020
 

Τα ηλεκτρικά SUV μπαίνουν στο παιχνίδι! Η GLA και η GLB μεταλλάσσονται σε EQA και EQB αντίστοιχα και ανοίγουν το χορό των προσιτών ηλεκτρικών SUV μοντέλων.


Πριν το γράμμα C προηγούνται στην αγγλική αλφάβητο τα γράμματα Α και Β. Εεε, κάτι τέτοιο ισχύει και στην αλφάβητο της Mercedes όσον αφορά στα ηλεκτρικά της οχήματα. Δηλαδή η EQC είναι η ναυαρχίδα και αυτή που παρουσιάστηκε πρώτη, όμως τα EQA και EQB είναι αυτά που θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Η EQC ήταν, βέβαια, ο πρωτοπόρος και αυτή που είχε να λύσει τα προβλήματα μιας πρώτης τέτοιας μεγάλης προσπάθειας, όπως ό,τι έχει να κάνει με τον ρυθμό παραγωγής που αρχικά ήταν χαμηλός λόγω προμηθευτών μπαταριών. Πλέον όμως τα πράγματα μπαίνουν στο αυλάκι και φέτος θα κυλίσουν έως και 50.000 EQC από το εργοστάσιο της Βρέμης.

Μα μόνο 50.000 αυτοκίνητα; Για όλες τις αγορές παγκοσμίως; Δεν ακούγονται πολλά, όταν π.χ. από την πλευρά της η VW έχει στόχο τα 1 εκ. οχήματα έως το 2023, για παραγωγή και πωλήσεις, ενώ μέχρι το 2025 το νούμερο αυτό θα πρέπει να είναι 1,5 εκ. οχήματα. Σίγουρα πολύ φιλόδοξο σχέδιο…

Από πού πηγάζει όμως όλη αυτή η αισιοδοξία; Σίγουρα όχι από τη διάθεση του κόσμου να στραφεί προς τα ηλεκτρικά (η τάση βέβαια είναι διαρκώς ανοδική), όσο από τα πολύ σκληρά όρια περί ρύπων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς τα ηλεκτρικά, αυτοί οι στόχοι δεν πιάνονται. Κι όταν έρθουν και οι επόμενες οδηγίες, όπως η Euro 7, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταλήξουν να είναι πιο ακριβοί. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα ώστε, με την ταυτόχρονη μείωση των τιμών των μπαταριών, τα ηλεκτρικά θα καταλήξουν να είναι πιο προσιτά. Δεν είναι κάποια φαντασία, είναι η πραγματικότητα των αμέσως επόμενων ετών.

Φυσικά, και η Mercedes θέλει και πρέπει να κινηθεί σε ανάλογα νούμερα. Η πρόσφατα παρουσιασθείσα EQS, ως μια εναλλακτική και πιο ευρύχωρη S-Class, λειτουργεί ως φάρος πάνω στο θέμα αυτό, αλλά σίγουρα δε μπορεί να πιάσει τις μάζες.

Αυτό λοιπόν θα κάνουν οι EQA και EQB. Ήδη η βάση από την οποία θα προέλθουν είναι σούπερ επιτυχημένη. Η Mercedes πουλάει παγκοσμίως πάνω από 700.000 μικρομεσαία το χρόνο, από την A-Class (και ως σεντάν με μακρύ μεταξόνιο για την Κίνα), έως τη CLA και τη GLB, το νέο επταθέσιο SUV. Σύνολο; Οκτώ μοντέλα συνθέτουν τη γκάμα.

Σε αντίθεση με τη VW, η οποία εξέλιξε αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά της, μια εντελώς νέα πλατφόρμα και καινούρια αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών (το γνωστό δάπεδο ΜΕΒ), η Mercedes σχεδίασε μια μικρομεσαία βάση, ενιαία, για ΟΛΕΣ τις επιλογές γραμμής κίνησης: από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, στα Plug-in υβριδικά και έως τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Όλα αυτά, πολύ ευέλικτα, με διαφορετικά μήκη από τα 4,41 μ. (GLA) στα 4,63 μ. (GLB) και μεταξόνιο από τα 2,73 μ. (A-Class) στα 2,83 μ. (GLB).

Ας έρθουμε όμως στα δύο νέα αστέρια για τη γκάμα των SUV της Mercedes. Οι διαφορές στις βασικές διαστάσεις δε θα απέχουν από τις αντίστοιχες των GLA και GLB παρά μόνο για λίγα χιλιοστά. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των δύο αδερφών θα τοποθετούνται στο δάπεδο, ανάμεσα στους άξονες, στοιχείο από το οποίο θα προκύπτει και η κατάτι μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αλλά και το ελαφρώς μεγαλύτερο ύψος. Οι μπαταρίες είναι βέβαια σε μια σπονδυλωτή διάταξη, όπως συνηθίζεται εξάλλου σε τέτοιες περιπτώσεις. Στα βασικά μοντέλα θα υπάρχουν μπαταρίες στις 60 κιλοβατώρες (kWh) και θα επαρκούν για 400 χιλιόμετρα υπολογισμένα με το πρότυπο WLTP. Ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη, θα μπορούν να τοποθετηθούν μπαταρίες με κλιμακωτή ενέργεια, έως 110 kWh. Αυτό θα φέρνει την ακτίνα δράσης μέχρι τα 700 χλμ., ανεβάζοντας ωστόσο και το κόστος αλλά και το βάρος. Έτσι έρχονται γρήγορα περίπου 800 κιλά μάζας στο όχημα, τα οποία αναλογούν μόνο στις μπαταρίες. Το «γρήγορα» βέβαια είναι λέξη-κλειδί: η Mercedes στοχεύει σε φόρτιση από το 10% στο 80% μέσα σε 20 λεπτά – σε ταχυφορτιστή βέβαια.

Αντιστοίχως με τις μπαταρίες βέβαια, θα κλιμακώνονται και οι αποδόσεις. Στη βάση τους οι EQA και EQB θα έχουν 204 ίππους στη διάθεση του οδηγού. Όσο ανεβαίνεις όμως θα μπορείς να πας στους 272 ή και στους 340 ίππους. 340 ίππους; Ναι, αυτές θα είναι οι AMG εκδόσεις.

Η πιο κρίσιμη ερώτηση βέβαια είναι πόσο θα κοστίζει το καθένα από τα νέα μοντέλα; Για την GLB το σημείο εκκίνησης τοποθετείται στα 50.000 ευρώ, ωστόσο η GLA αναμένεται να κινηθεί κάτω από τα 45.000 ευρώ. Αφαιρώντας τα μπόνους που δίνουν πολλές κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη, οι διαφορές σε σχέση με συμβατικές GLBκαι GLB δε θα είναι μεγάλες. Κι αυτό είναι που θα δώσει την τελική ώθηση για μαζικές πωλήσεις. 

Η άποψή μας
Σταδιακά οι Γερμανοί κατασκευαστές μπαίνουν στη μάχη των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό γίνεται με συναρπαστικά αυτοκίνητα, υψηλές αυτονομίες, σύντομους χρόνους φόρτισης και τιμές οι οποίες δε θα ξεφεύγουν πολύ πάνω από τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.