H VW ανακοίνωσε πως θα προσφέρει αναπαλαιωμένες και πλήρως ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του T1 με την ονομασία «e-Bulli».

Παρά το γεγονός ότι διατηρείται ο ρετρό χαρακτήρας του οχήματος, οι εν λόγω εκδόσεις έχουν αναβαθμιστεί σύμφωνα με τα σύγχρονα κριτήρια.

Η πρώτη έκδοση που παρουσιάστηκε βασίζεται στο θρυλικό «Samba Bus», την επιβατική έκδοση του μοντέλου που κατασκευάστηκε το 1966.

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι επίσης αναβαθμισμένος με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως…

… το αναλογικό ταχύμετρο που ωστόσο περιλαμβάνει πλέον και ψηφιακές ενδείξεις…

… ή ο επιλογέας του νέου συστήματος μετάδοσης της κίνησης.

Φυσικά, ο αρχικός κινητήρας «boxer» των 44 ίππων έχει αντικαταστεί από έναν ηλεκτροκινητήρα 83 ίππων με αυτονομία άνω των 200 χλμ.

Ενας «θρύλος» εξηλεκτρίζεται!

Η VW Επαγγελματικά Οχήματα ανακοίνωσε πως θα προσφέρει αναπαλαιωμένες και… εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του T1 σε όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το θρυλικό μοντέλο της 10ετίας του 1960!

 
Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα (VWCV) πραγματοποίησε έστω και μέσω του διαδικτύου (δεδομένου ότι είχε αρχικά προγραμματιστεί για έκθεση «Techno Classica 2020) την παγκόσμια πρεμιέρα ενός παλιού… γνώριμου, του θρυλικού «Bulli», σε πλήρως αναπαλαιωμένη και μάλιστα ηλεκτρική έκδοση…
Το VW e-Bulli, όπως παρουσιάστηκε, ουσιαστικά βασίζεται στη κλασική έκδοση «Samba Bus» του πασίγνωστου και άκρως επιτυχημένου εμπορικά, VW T1, της πρώτης δηλαδή γενιάς του μοντέλου (οι επαγγελματικές εκδόσεις ονομάζονται Transporter), που είχε κατασκευαστεί αρχικά το 1966.
Μάλιστα, στόχος της εταιρείας, μέσω της συνεργασίας της με την εταιρεία «eClassics», είναι να προσφέρει πλήρως ανακατασκευασμένες / αναπαλαιωμένες και ηλεκτροκίνητες διασκευές, διαφόρων εκδόσεων του VW T1, είτε ως πλήρη οχήματα, είτε αναλαμβάνοντας την διασκευή οχημάτων που κατέχουν οι ενδιαφερόμενοι.
Ο 4κύλινδος boxer κινητήρας των 44 ίππων που αρχικά εφοδίαζε το εν λόγω μοντέλο, στην περίπτωση του e-Bulli έχει αντικατασταθεί από ένα ηλεκτροκινητήρα της VW με απόδοση 83 ίππων. Πέραν της διπλάσιας –σχεδόν- ισχύος του ηλεκτροκινητήρα, η μέγιστη ροπή των 212 Nm είναι διαθέσιμη άμεσα και φυσικά είναι επίσης διπλάσια σε σχέση με τα 102 Nm του κινητήρα του 1966. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μιας σχέσης ενώ μέσω του επιλογέα ταχυτήτων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις θέσεις P (Parking), R (Reverse), N (Neutral), D (Drive) και Β, με την τελευταία να αυξάνει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Η μέγιστη ταχύτητα του e-Bulli ανέρχεται στα 130 χλμ./ώρα και περιορίζεται μέσω ηλεκτρονικού κόφτη σε αυτό το επίπεδο ενώ, η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος του 1966 ανέρχονταν στα 105 χλμ./ώρα.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς ενώ η μέγιστη χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου ορίζεται στα 45 kWh και διασφαλίζει μέγιστη αυτονομία άνω των 200 χλμ.

Σημαντικές δομικές και όχι μόνο αναβαθμίσεις
Πέραν της αντικατάστασης του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, το e-Bulli έχει δεχθεί αρκετές ακόμη τροποποιήσεις όπως για παράδειγμα για παράδειγμα στην ανάρτηση (ανεξάρτητη εμπρός) και στο σύστημα διεύθυνσης (κρεμαγιέρα) ενώ και στα φρένα συναντάμε πλέον αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.
Παράλληλα, πολλαπλές είναι και οι σχεδιαστικές τροποποιήσεις της ηλεκτρικής έκδοσης του VW T1, πάντα όμως με σεβασμό στην αρχική φυσιογνωμία του οχήματος. Συγκεκριμένα, τα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω φέρουν λυχνίες LED και φώτα ημέρας ενώ χαρακτηριστική της ιστορίας του μοντέλου είναι και η δίχρωμη βαφή του αμαξώματος.
Σε ότι αφορά στο εσωτερικό συναντάμε αρκετές τροποποιήσεις στο ταμπλό και τον πίνακα οργάνων με τον τελευταίο να διατηρεί το κλασικό σχήμα του ωστόσο, πλέον φέρει ψηφιακές ενδείξεις. Αντίστοιχα, μεταξύ του καθίσματος του οδηγού και του συνοδηγού εδράζεται ο επιλογέας ταχυτήτων ενώ, φυσικό ξύλο έχει επιλεγεί για την επένδυση του δαπέδου.
Η πανοραμική υφασμάτινη οροφή φυσικά μπορεί να ανοίγει ενώ, το ηχοσύστημα, αν και διατηρεί τη ρετρό αισθητική του περιλαμβάνει λειτουργίες DAB+, Bluetooth και θύρα USB. Επιπρόσθετα, μέσω ενός tablet που συνδέεται με την υπηρεσία πολυμέσων «We Connect» της VW, ο οδηγός του e-Bulli μπορεί να ενημερώνεται για στοιχεία όπως ο απαιτούμενος χρόνος φόρτισης των μπαταριών, η αυτονομία, τα δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού, η κατανάλωση ενέργειας και το ποσοστό ανάκτησης αυτής, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε την ασύρματη χρήση κινητών τηλεφώνων κ.ά. μέσω του ηχοσυστήματος που εφοδιάζεται και με subwoofer.
Τέλος, με βάση τα όσα γνωρίζουμε, το νέο VW e-Bulli θα προσφέρεται με κόστος από 64.900 ευρώ για μια πλήρως αναπαλαιωμένη έκδοση της σειράς T1 ενώ η εταιρεία eClassics προτίθεται να προσφέρει και αντίστοιχες εκδόσεις των σειρών T2 & T3.