Έρευνα: Περισσότερο ρυπογόνα τα Plug-in υβριδικά!

2.984 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/10/2020
 

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι το ίδιο ή και περισσότερο ρυπογόνα από αυτά με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel!

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, τα περισσότερα Plug-in υβριδικά μοντέλα δεν είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα αντίστοιχα μοντέλα που εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης λόγω της περιορισμένης ηλεκτρικής αυτονομίας που προσφέρουν. Επιπλέον, εάν τα PHEV δεν φορτίζονται τακτικά, οι εκπομπές CO2 μπορούν στην πραγματικότητα να είναι χειρότερες από εκείνες ενός συμβατικού μοντέλου βενζίνης ή ντίζελ.

Οι ερευνητές στο ινστιτούτο Fraunhofer ISI και το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές μεταφορές (ICCT) εξέτασαν δεδομένα από περισσότερα από 100.000 PHEV αυτοκίνητα από 66 διαφορετικά μοντέλα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα. Αυτό που βρήκαν ήταν ότι, στην καλύτερη περίπτωση, ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο παράγει διπλάσιες εκπομπές CO2 από αυτές που ισχυρίζονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανεξάρτητα από τον κύκλο δοκιμών (NEDC ή WLTP). Στη χειρότερη περίπτωση, οι εκπομπές CO2 των PHEV είναι τέσσερις φορές υψηλότερες από τα επίσημα στοιχεία.

Ένας σημαντικός λόγος για αυτό είναι το γεγονός ότι τα PHEV χρησιμοποιούνται ευρέως ως εταιρικά αυτοκίνητα που επί το πλείστον οδηγούνται για πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις σε σχέση με την ηλεκτρική τους αυτονομία. Επιπλέον, οι οδηγοί ενθαρρύνονται στις περισσότερες περιπτώσεις να γεμίσουν το ρεζερβουάρ με βενζίνη, αφού οι εργοδότες τους καλύπτουν τα έξοδα. Έτσι όμως, ο κινητήρας βενζίνης ή diesel κινεί ουσιαστικά το αυτοκίνητο, που είναι πλέον βαρύτερο λόγω των ηλεκτρικών μπαταριών, αποκλειστικά με την δική του ισχύ, αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων που παράγει.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, προκειμένου ένα Plug-in υβριδικό να γίνει πιο φιλικό προς το περιβάλλον από συμβατικά μοντέλα ICE (τουλάχιστον στη Γερμανία), η ηλεκτρική τους αυτονομία του θα πρέπει να μεγαλώσει και να φτάσει μεταξύ 80 και 90 χιλιομέτρων αντί μόλις 30 έως 60 χλμ. που είναι σήμερα.

Η Ολλανδία είναι μία από τις χώρες που έχει μειώσει δραματικά τα κίνητρα που προσφέρει για την αγορά PHEV αυτοκινήτων. Το 2015, η χώρα πουλούσε 40.000 plug-in υβριδικά αλλά δύο χρόνια αργότερα, οι πωλήσεις τέτοιων οχημάτων έφτασαν τα 1.150 αυτοκίνητα. Η Ευρώπη συνεχίζει να αποτελεί την κορυφαία αγορά Plug-in υβριδικών μοντέλων, αφού οι ταξινομήσεις φτάνουν τις 780.000 αυτοκίνητα.
 

Tags: PHEV