Έως και 800 χλμ. αυτονομία οι νέες EV πλατφόρμες της Stellantis

2.278 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/4/2021
 

Τη δημιουργία τεσσάρων πλατφορμών έχει στο πλάνο της η νεοσύστατη Stellantis, μέσω των οποίων σκοπεύει να προχωρήσει προς τον εξηλεκτρισμό της. Δείτε τι σχεδιάζει η εταιρεία που δημιουργήθηκε από την συγχώνευση της FCA με την PSA.

Η Stellantis έχει θέσει υψηλούς στόχους για την ηλεκτροδότηση των μοντέλων της, τους οποίους αποκάλυψε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος, Carlos Tavares, δίνοντας έμφαση στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και την κατασκευή περισσοτέρων Plug-In υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
 
Τον πλέον σημαντικό ρόλο σε αυτό θα έχουν τέσσερις νέες πλατφόρμες για ηλεκτροκίνητα οχήματα, δύο εκ των οποίων αφορούν πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Πάμε να δούμε ποιες είναι αυτές σύμφωνα με όσα αποκαλύφθηκαν. Η πρώτη πλατφόρμα που αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της το 2022 θα είναι η δεύτερη γενιά της e-CMP. Ωστόσο στη συνέχεια και συγκεκριμένα στις αρχές του 2026 θα αντικατασταθεί από μία επίσης καινούργια που θα ονομάζεται STLA Small.
 
Σύμφωνα με την Stellantis, αυτή η αρχιτεκτονική οχημάτων θα υποστηρίξει μοντέλα μίνι, μικρά και μικρομεσαία, ενώ θα καλύπτει επίσης και τα SUV μικρού και μεσαίου μεγέθους. Μάλιστα υπογράμμισε πως η STLA Small πλατφόρμα θα προσφέρει αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων.
 
Νωρίτερα από την STLA Small θα έχουμε δει την STLA Medium που υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα τέλη του 2023 και θα εξυπηρετήσει μικρομεσαία και μεσαία αυτοκίνητα, τόσο hatchback, όσο και SUV. Μαζί με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα υπολογίζεται πως θα κάνει το ντεμπούτο της και μία μεγαλύτερη, συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο την ονοματολογία, λαμβάνοντας έτσι το όνομα STLA Large και θα είναι επιφορτισμένη να βασίζει τα μεγάλα οχήματα, όπως υποδηλώνει και το όνομά της. Ο Tavares σχολίασε ότι η STLA Medium θα προσφέρει αυτονομία πάνω από 700 χιλιόμετρα και η STLA Large πάνω από 800 χιλιόμετρα! Παράλληλα ο Tavares ανέφερε πως η Stellantis έχει στα σκαριά μία ακόμα STLA πλατφόρμα που αφορά τα επαγγελματικά οχήματα με αυτονομία που δεν θα πέφτει κάτω από τα 500 χιλιόμετρα.
 
Κλείνοντας μέρος του σχεδίου είναι η δημιουργία ενός εργοστασίου κατασκευής μπαταριών στην πόλη Douvrin της Γαλλίας το οποίο θα μπορούσε να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα τέλη του 2023 και να ακολουθηθεί από ένα ακόμα (2025) στην πόλη Kaiserslauten της Γερμανίας.
 
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, ο Όμιλος Stellantis θα παρουσιάσει περισσότερα για τη μελλοντική του ηλεκτροκίνητη στρατηγική στις 8 Ιουλίου.