Αργότερα φέτος, η Faurecia και η Renault θα κατασκευάσουν τα πρώτα συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Η Renault έχει λανσάρει από το 2019 τα υδρογονοκίνητα Master Z.E. Hydrogen και Kangoo Z.E. Hydrogen.

Ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο των Master Z.E. Hydrogen και Kangoo Z.E. Hydrogen διαρκεί μόλις 5-10 λεπτά.

Το Master Z.E. Hydrogen δοαθέτει ένα σύστημα fuel-cells ισχύος 10 kW και υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 350 χλμ.

Στα τέλη του 2019 ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το Kangoo Z.E. Hydrogen αυτονομίας έως και 370 χλμ. Αντίστοιχη έκδοση αναμένεται και στο νέας γενιάς μοντέλο που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Η Renault επενδύει στην υδρογονοκίνηση

Σε συνεργασία με την Faurecia, ο Όμιλος Renault που ήδη εξελίσσει σχετικά εκδόσεις για τα ελαφρά επαγγελματικά του, καταπιάνεται και με τα συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου.

 
Την απόφασή τους να συνεργαστούν σε συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα υδρογόνου, ανακοίνωσαν το Groupe Renault και η Faurecia. Συγκεκριμένα, από τα τέλη του τρέχοντος έτους, η Faurecia θα παρέχει συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου για έναν πρώτο στόλο ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Αυτά τα συστήματα θα εξελιχθούν και θα παραχθούν στη μονάδα που διαθέτει η εταιρεία στο Bavans της Γαλλίας. Όταν θα απαιτηθεί η αύξηση της παραγωγής, η διαδικασία θα επεκταθεί σε ένα νέο εργοστάσιο αφιερωμένο σε συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου, που κατασκευάζει η Faurecia στο Allenjoie της Γαλλίας.
Ο Mathias Miedreich, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Faurecia Clean Mobility, δήλωσε σχετικά: «Αυτή η εταιρική σχέση είναι μια σημαντική απεικόνιση του κοινού μας οράματος για την επέκταση της χρήσης υδρογόνου, ως ακρογωνιαίου λίθου της ενεργειακής μετάβασης και ως μια τέλεια λύση για την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Η τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου αναμένεται να γίνει σημαντική έως το 2030, και ως εκ τούτου η Faurecia αφιερώνει σημαντικούς πόρους για να επιταχύνει την ανάπτυξή της».
Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Μηχανικής του Groupe Renault, Gilles le Borgne, είπε με τη σειρά του: «Αυτή η συνεργασία σε συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου ενσωματώνεται στη στρατηγική μας να προσφέρουμε έτοιμες λύσεις υδρογόνου στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και στοχεύουμε πάνω από 30% μερίδιο αυτής της ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς στην Ευρώπη. Υποστηρίζει τη φιλοδοξία που μοιραζόμαστε με τον συνεργάτη μας, Plug Power, για τη δημιουργία μιας αλυσίδας πράσινου υδρογόνου και κυψελών καυσίμου από άκρο σε άκρο, όπως και νέων δραστηριοτήτων προστιθέμενης αξίας στη Γαλλία».
Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η Renault -εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (EVs) στα οποία κυριαρχεί στην αγορά της Ευρώπης- έχει λανσάρει ήδη και εκδόσεις υδρογόνου των Kangoo Z.E. και Master Z.E., των οποίων οι ηλεκτροκινητήρες παίρνουν ενέργεια από κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο. Μεγάλο πλεονέκτημα των συγκεκριμένων οχημάτων είναι ο γρήγορος ανεφοδιασμός τους με υδρογόνο (5 – 10 λεπτά) και η σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία, με το Master Z.E. Hydrogen να εμφανίζει μέγιστη αυτονομία 350 χλμ. (με βάση το πρότυπο WLTP) και το Kangoo Z.E. Hydrogen να υπόσχεται αυτονομία έως και 370 χλμ.
Σημειώνεται, τέλος, πως η Faurecia αν και ιδρύθηκε μόλις το 1997 έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό «παίκτη» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, διαθέτοντας 248 βιομηχανικές μονάδες και 37 κέντρα R&D και απασχολώντας 115.500 εργαζόμενους σε 37 χώρες. Θεωρείται ηγέτιδα δύναμη στους τέσσερις τομείς δραστηριότητάς της: Καθίσματα, εσωτερικοί χώροι, Clarion Electronics και Clean Mobility. Η Faurecia έχει εστιάσει την τεχνολογική της στρατηγική στην παροχή λύσεων για τα λεγόμενα «Cockpit of the Future» (εσωτερικό του μέλλοντος) και «Sustainable Mobility» (βιώσιμη κινητικότητα).