Η Volvo Trucks προσφέρει τόσο το κορυφαίο FH με δυνατότητα χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καύσιμο…

… όσο και τη νέα γενιά του FM ωστόσο, προκειμένου η εν λόγω λύση να καταστεί δυνατή να αντικαταστήσει το πετρέλαιο κίνησης…

… επιβάλλεται να αναπτυχθεί περαιτέρω το δίκτυο των σταθμών ανεφοδιασμού των οχημάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Η Volvo Trucks επενδύει στα εναλλακτικά καύσιμα

Η Volvo Trucks θεωρεί πως η χρήση εναλλακτικών τύπων καυσίμων μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κόστος χρήσης ενός φορτηγού αλλά και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος για τους πελάτες της.

 
 Σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις απαιτήσεις των πελατών της για ολοένα και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τα οχήματα που χρησιμοποιούν, χωρίς να παραβλέπουμε φυσικά και τον περιορισμό του Κόστους Χρήσης τους, η Volvo Trucks εξελίσσει κινητήρες που είναι σε θέση να κάνουν χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που θα είναι διαθέσιμοι με τις σειρές φορτηγών FM & FH. Χαρακτηριστικό είναι εξάλλου το γεγονός ότι χρήση βιοαερίου, είναι σε θέση να προσφέρει μεταφορές με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 100% σε σχέση με το πετρέλαιο.
Δεδομένων και των σχετικών νομοθετικών μεταρρυθμίσεων της ΕΕ, οι μεταφορές επιβάλλεται να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων τους, γεγονός που σύμφωνα με τους υπευθύνους της Volvo Trucks μεταφράζεται στο ότι θα πρέπει να τεθεί ουσιαστικά μια… ημερομηνία λήξης για τη χρήση των ορυκτών καυσίμων.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Lars Martensson, Διευθυντής Περιβάλλοντος και Καινοτομίας της Volvo Trucks: «Στην παρούσα φάση, τα φορτηγά με καύσιμο το LNG είναι η πιο βιώσιμη εναλλακτική του diesel για τις βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Το εν λόγω καύσιμο είναι διαθέσιμο σε μεγάλες ποσότητες και με ανταγωνιστική τιμή ενώ, η χρήση φορτηγών οχημάτων με κινητήρες αυτού του τύπου, δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για την αύξηση του ποσοστού των οχημάτων που θα χρησιμοποιούν, σε βάθος χρόνου, το υγροποιημένο βιοάεριο».
Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης της Volvo Trucks που κάνει χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ή του φυσικού αερίου (CNG) εμφανίζει ενεργειακή απόδοση ισάξια με αυτών των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, ωστόσο εκπέμπει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2. Η χρήση υγροποιημένου βιοαερίου, γνωστού και ως «Bio-LNG», μειώνει τις εκπομπές ρύπων για όλο τον… κύκλο ζωής του καυσίμου («Tank-To-Wheel») έως και κατά 100% ενώ, την ίδια στιγμή, η χρήση του φυσικού αερίου (CNG) επιφέρει αντίστοιχη μείωση κατά 20% σε σχέση με το συμβατικό πετρέλαιο κίνησης (ευρωπαϊκών προδιαγραφών).

Η «απεξάρτηση» από το diesel επιβάλλει μεγάλες επενδύσεις

Η παραγωγή βιοαερίου (από μη ορυκτές πηγές) απαιτεί τη δημιουργία μεγάλου αριθμού εγκαταστάσεων παραγωγής του, μέσω της αναερόβιας χώνευσης αποβλήτων με δυνατότητα ψύξης του αερίου (προκειμένου να περιέλθει σε υγρή μορφή). Σχετικές μελέτες αναφέρουν πως μόλις το 20% της χρήσης πετρελαίου κίνησης στην ΕΕ θα μπορούσε να αντικατασταθεί με Bio-LNG έως το 2030. Ωστόσο, ο αριθμός των πρατηρίων LNG αυξάνεται διαρκώς και ήδη το εν λόγω καύσιμο αποτελεί εναλλακτική του diesel σε πολλές διαδρομές. Φυσικά, ο αριθμός των πρατηρίων ανεφοδιασμού με LNG επιβάλλεται να συνεχίσει να αυξάνεται σε ρυθμούς αντίστοιχους της αύξησης των φορτηγών που κάνουν χρήση του εν λόγω εναλλακτικού τύπου καυσίμου.

Στο μέλλον θα προκύψει ανάγκη συνδυασμού διάφορων τύπων καυσίμων

Δεδομένου ότι κανένας μεμονωμένος φορέας ενέργειας δεν είναι ικανός να ανταποκριθεί ε όλες τις προκλήσεις που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, διαφορετικοί τύποι καυσίμου και συστημάτων μετάδοσης της κίνησης θα συνεχίσουν να συνυπάρχουν στο άμεσο προσεχές μέλλον.
Αναφερόμενος σχετικά, ο κ. Martensson τονίζει πως: «Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών θα είναι το κλειδί για την επίτευξη μηδενικής επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Το μερίδιο των LNG φορτηγών θα αυξηθεί σταδιακά στην Ευρώπη ωστόσο, τα αεριοκίνητα οχήματα δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε όλες τις μεταφορικές προκλήσεις.
Η ηλεκτροκίνηση θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε μεταφορές τοπικού και –σταδιακά- περιφερειακού επιπέδου ωστόσο, η εξέλιξη των μπαταριών και των υποδομών φόρτισης τους θα αποτελέσουν βασικά κριτήρια της περαιτέρω ανάπτυξης της».
Για παράδειγμα, η χρήση ηλεκτροκινητήρων που λαμβάνουν την απαιτούμενη ενέργεια από συστήματα fuel-cells με καύσιμο του υδρογόνο, έχει τη δυνατότητα να μειώσει μακροπρόθεσμα την ανάγκη για μπαταρίες ικανές να ανταποκριθούν σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
«Παρόλο που σημειώνονται πολλά υποσχόμενες τεχνολογικές εξελίξεις σε ότι αφορά στον τομέα των fuel-cells, παραμένουν πολλά πρακτικά και οικονομικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν προτού η εν λόγω λύση είναι σε θέση να προσφέρει σημαντικά οφέλη στις βαριές μεταφορές» αναφέρει ο κ. Martensson.
Αντίστοιχα, παρά τις τεχνικές εξελίξεις και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η συνεχής βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, θα συνεχίσει να παίζει βασικό ρόλο στις προσπάθειες για μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των μεταφορών για πολλά χρόνια ακόμη.