Με εξαιρετικά αποτελέσματα συνεχίζεται η εξέλιξη των υβριδικών εκδόσεων του Ford Transit Custom PHEV που θα λανσαριστεί προς το τέλος του 2019.

Κινούμενες με μηδενικές εκπομπές ρύπων, οι εν λόγω εκδόσεις μπορούν να διανύσουν μια απόσταση έως και 50 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κίνησης εντός της πόλης.

Η πιο βιώσιμη λύση για «πράσινες» πόλεις

Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα των ερευνών της Ford, η χρήση υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών αποτελεί στην παρούσα φάση την πιο βιώσιμη λύση για τις «πράσινες» αστικές μεταφορές.

 
Όπως έχουμε αναφέρει και στο πρόσφατο παρελθόν, η Ford συμμετείχε σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα με επιχορήγηση ύψους περίπου 5,25 εκ. ευρώ από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών της Μ. Βρετανίας, εξελίσσοντας παράλληλα τη νέα γενιά υβριδικών συστημάτων κίνησης για τα ελαφρά επαγγελματικά της οχήματα.
Στο πλαίσιο του εν λόγω προγράμματος με την ονομασία «ULEZ» (Ultra-Low Emissions Zone), το οποίο ουσιαστικά αφορά στη δημιουργία μιας ζώνης εντός της πόλης όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο σε οχήματα με ιδιαίτερα χαμηλές –ως μηδενικές- εκπομπές ρύπων.
Μόλις τρεις μήνες μετά την έναρξη ισχύος του εν λόγω μέτρου τα αποτελέσματα από την χρήση των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, κατά τη διάρκεια των οποίων η Ford έχει αναπτύξει έναν στόλο 20 υβριδικών «PHEV» (Plug-In Hybrid) οχημάτων, οι εν λόγω εκδόσεις του Transit Custom έχουν καλύψει 240.000 χλμ., καλύπτοντας με άνεση περίπου το 75% των μεταφορών εντός του κέντρου της πόλης του Λονδίνου, εκπέμποντας μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Με τη συνεργασία πολλαπλών εταιρειών που ουσιαστικά… υιοθέτησαν τα εν λόγω οχήματα στον στόλο τους, αποδεικνύεται πως ακόμη και χωρίς την ύπαρξη ενός διευρυμένου δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων εντός της πόλης του Λονδίνου, τα υβριδικά οχήματα της Ford είναι σε θέση να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων κατά τις μετακινήσεις τους εντός της πόλης, ενώ η ύπαρξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης, διασφαλίζει την επέκταση της αυτονομίας τους, όταν αυτό απαιτείται.
Με βάση τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών, τα επαγγελματικά οχήματα πραγματοποιούν περίπου 280.000 δρομολόγια εντός της πόλης του Λονδίνου σε μια –τυπική- ημέρα, διανύοντας περίπου 13 εκ. χλμ., με τα εν λόγω μεγέθη να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις. Τα ελαφρά επαγγελματικά επιφορτίζονται με την διεξαγωγή του 75% του συνολικού μεταφορικού έργου, με περισσότερα από 7.000 οχήματα να κινούνται στο οδικό δίκτυο του κεντρικού Λονδίνου κατά τη διάρκεια των ωρών κυκλοφοριακής αιχμής.
Οπωσδήποτε, πρόκειται για μια ιδιαίτερα ενθαρρυντική εξέλιξη για τη Ford που σκοπεύει να επεκτείνει το πλάνο εξέλιξης των υβριδικών εκδόσεων των ελαφρών επαγγελματικών της και σε όλες μεγαλουπόλεις της ΕΕ (Κολωνία και Βαλένθια) τόσο με οχήματα μεταφορών φορτίων όσο και προσωπικού.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η Ford έχει ανακοινώσει πως θα λανσάρει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο της νέες –υβριδικές- εκδόσεις των Transit Custom και Tourneo Custom προς το τέλος του τρέχοντος έτους (2019).
Κινούμενες με μηδενικές εκπομπές ρύπων, οι εν λόγω εκδόσεις μπορούν να καλύψουν μια απόσταση περίπου 50 χλμ. ενώ, ο βενζινοκινητήρας EcoBoost του 1,0λτ. αναλαμβάνει να επεκτείνει τη μέγιστη αυτονομία τους έως και στα 500 χλμ., εφόσον αυτό απαιτείται.
Παράλληλα, από το 2021, το νέο –πλήρως ηλεκτροκίνητο- Ford Transit Van αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα των, μηδενικών εκπομπών ρύπων, οχημάτων της εταιρείας σε ότι αφορά στη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών της.