Το συγκεκριμένο VW T2 Bus του 1972, πιο γνωστό και ως «Bulli», διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση…

… δεδομένου ότι συμπληρώνει 47 έτη λειτουργίας.

Ωστόσο, μια πιο προσεκτική ματιά στις λεπτομέρειες αποκαλύπτει πως το εν λόγω μοντέλο είναι ηλεκτροκίνητο…

… δεδομένου ότι στον σχετικό χώρο φιλοξενείται έναν ηλεκτροκινητήρας 134 ίππων που προέρχεται από το e-Golf.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης, στους πίσω τροχούς ενώ…

… δεν έχουν υπάρξει τροποποιήσεις και στο εσωτερικό του οχήματος όπου διατηρείται ο «κλασικός» επιλογέας ταχυτήτων.

Ηλεκτροκίνητο VW Bulli του 1972!

Έχετε αναλογιστεί πως θα ήταν αν τα οχήματα μιας άλλης εποχής μπορούσαν να αποκτήσουν τα «καλούδια» που προσφέρει πλέον ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης στα σύγχρονα μοντέλα; Ιδού η απάντηση…

 
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Volkswagen, το ηλεκτροκίνητο μέλλον της αυτοκίνησης δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στα νέα μοντέλα. Για τον λόγο αυτό συνεργάστηκε με την εταιρεία EV West, η οποία εξειδικεύεται στις διασκευές ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προκειμένου να ενσωματώσει τον ηλεκτροκινητήρα ενός VW e-Golf σε ένα θρυλικό όχημα, την επιβατική έκδοση του VW T2, πιο γνωστό και ως «Bulli», με έτος κατασκευής το 1972!
Δεδομένου του σχήματος του αμαξώματος και της δομής του VW T2 Bus, η ενσωμάτωση του –περιορισμένων διαστάσεων- ηλεκτροκινητήρα του e-Golf στον χώρο για τον κινητήρα του Bulli, ήταν μια μάλλον εύκολη υπόθεση. Παράλληλα, δεν χρειάστηκε η παραμικρή επέμβαση στην εξωτερική εικόνα του οχήματος δεδομένου ότι, η υποδοχή για τον φορτιστή απλούστατα αντικατέστησε το στόμιο πλήρωσης με καύσιμο.
Με τις κατάλληλες ενέργειες λοιπόν, ο 4κύλινδρος κινητήρας των 82 ίππων του Bulli, αντικαταστάθηκε από τον ηλεκτροκινητήρα των 134 ίππων του e-Golf ενώ οι συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 35,8 kWh, τοποθετήθηκαν σε δύο ενισχυμένες, αδιάβροχες και πυρίμαχες θήκες, κάτω από τα καθίσματα για του οδηγού και του συνοδηγού, αντικαθιστώντας τη δεξαμενή καυσίμου που εδράζονταν στο συγκεκριμένο σημείο.
Με σχεδόν διπλάσια ιπποδύναμη, ο… γερόλυκος του 1972 είναι σαφέστατα πιο «ενθουσιώδης» στον δρόμο αν και η αυτονομία του περιορίζεται στα 200 χλμ.
Παράλληλα, όπως μπορείτε να δείτε στις εικόνες, το εσωτερικό του οχήματος έχει διατηρήσει την αρχική του μορφή ωστόσο, ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων ελέγχει πλέον το νέο σύστημα μετάδοσης της κίνησης (στους πίσω τροχούς) με τη μία μόλις σχέση. Μέσω του retro επιλογέα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις θέσεις (P)ark, (R)everse, (N)eutral, (D)rive και (B), με την τελευταία ουσιαστικά να αφορά σε πρόγραμμα λειτουργίας με τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση ενέργειας, που ουσιαστικά διασφαλίσει την οδήγηση «με ένα πεντάλ», δεδομένου ότι το σύστημα μετάδοσης της κίνησης ουσιαστικά επιβραδύνει έντονα το όχημα κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού.
Μια ακόμη εξαιρετική «πινελιά» στο εσωτερικό του οχήματος, που δεν έχει ωστόσο ακόμη εφαρμοστεί, αφορά στην διατήρηση του αρχικού πίνακα οργάνων στο Bulli, με την υιοθέτηση ωστόσο ενός νέου οργάνου που θα αντικαθιστά τα αναλογικά με ψηφιακές απεικονίσεις που θα αποτυπώνουν π.χ. το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών.
Το εν λόγω όργανο θα είναι αντίστοιχης αισθητικής με τα κλαστικό στροφόμετρο του Bulli.
Καταλήγοντας, θα θέλαμε να αναφέρουμε πως η EV West δεν έχει ανακοινώσει τιμή για το εν λόγω –ηλεκτροκίνητο- VW T2 Bus του 1972, ούτε έχει –προς το παρόν- σχέδια για την εξέλιξη αντίστοιχων διασκευών για «κλασικά» οχήματα.