Κίνητρα για την απόσυρση επαγγελματικών

Εντός του Ιουνίου η Πολιτεία αναμένεται να παρουσιάσει σχέδιο νόμου με πακέτο μέτρων και κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών επαγγελματικών οχημάτων και την ενίσχυση της ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

 
Έως το τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχει διαμορφωθεί το νέο σχέδιο νόμου που προωθεί η κυβέρνηση, προκειμένου να θεσπιστεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων και κινήτρων που θα επιφέρει τη σταδιακή ανανέωση του στόλου των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα, ενισχύοντας την εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης και στη χώρα μας.
Στην παρούσα φάση, τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος – Ενέργειας, έχουν συγκροτήσει ειδική επιτροπή για τη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου νόμου, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το τέλος του προσεχούς Ιουνίου.
Στόχος της Πολιτείας είναι η σταδιακή αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων με νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με απώτερο σκοπό έως το 2030, το 30% των οχημάτων που θα ταξινομούνται ως νέα στην ελληνική αγορά να είναι είτε υβριδικά, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
Με βάση τα όσα έχουν διαρρεύσει προς το παρόν στον Τύπο, οι νομοθετικές παρεμβάσεις που προετοιμάζει η αρμόδια διυπουργική επιτροπή θα έχουν στόχο και την δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, προβλέπεται και η χρησιμοποίηση πόρων της ΕΕ (π.χ. από το ΕΣΠΑ κ.ο.κ.) για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, την εκπαίδευση και πιστοποίηση των τεχνικών και των συνεργείων, την πιστοποίηση των φορτιστών και φυσικά, τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού.
Σε ότι αφορά στα επαγγελματικά οχήματα, το υπουργείο Μεταφορών θέλει σε πρώτη φάση να προωθήσει την ανανέωση του στόλου των Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης (Ε.Δ.Χ. Taxi) και των Φορτηγών Δ.Χ. με μεικτό βάρος έως 3,5t., παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιδοτήσεις για την αντικατάσταση και αγορά νέων –αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug-in υβρδικών- οχημάτων, με εκπομπές ρύπων μικρότερες των 50 g CO2/ χλμ.
Ειδικά για τα Taxi, εξετάζεται το ενδεχόμενο επιδότησης της αγοράς νέου ηλεκτροκίνητου οχήματος και της απόσυρσης του παλαιού προς καταστροφή, με ποσό από 5.000 – 8.000 ευρώ. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν και ειδικές «πιάτσες» για ηλεκτροκίνητα Taxi, όπου θα εξυπηρετούνται οι ανάγκες φόρτισης τους.

Πιάτσες για ηλεκτροκίνητα Taxi στην Αττική
Στο πλαίσιο της κατάρτισης και της επικείμενης κατάθεσης του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, η αρμόδια γ.γ. Ενέργειας, κ. Α. Σδούκου, είχε συνάντηση με τον περιφερειάρχη Αττικής, κ. Γ. Πατούλη, προκειμένου να διερευνήσουν τρόπους συνεργαίας για την περαιτέρω διάδοση της ηλεκτροκίνησης, δίνοντας π.χ. έμφαση στην αποκομιδή απορριμμάτων με ηλεκτροκίνητα απορριμματοφόρα, στην εγκατάσταση και λειτουργία σημείων ταχείας επαναφόρτισης οχημάτων σε σταθμούς Taxi, καθώς και στην ανανέωση του στόλου οχημάτων της Περιφέρειας και των δήμων της Αττικής.