Όλα τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού: Έκπτωση έως 5.500€ (+vid)

120.804 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/6/2020
 

Όλα τα κίνητρα, οι επιδοτήσεις και τα πλάνα της κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Δείτε παραδείγματα με τις τιμές πριν και μετά την έκπτωση, καθώς επίσης και δοκιμές στην Ελλάδα, συγκριτικά και οδηγικά θέματα.


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το πρόγραμμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, υπεγράφη από 19 φορείς και δύο υπουργεία η «Πράσινη Συμφωνία» για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης, με την υπόσχεση να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό.

Επιβεβαιώθηκαν όσα είχαμε δημοσιεύσει στο autotriti.gr, αφού το σχέδιο που ανακοινώθηκε υποστηρίζει επιδότηση που φτάνει έως και τις 5.500 ευρώ για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, για την αγορά ή μίσθωση (leasing) ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. ή επαγγελματικού θα προσφέρεται έκπτωση 15% επί της λιανικής τιμής του. Ως εκ τούτου, υπολογίζετε 1.500 ευρώ λιγότερα για κάθε 10.000 ευρώ στην τιμή, ήτοι ένα αυτοκίνητο αξίας 20.000 ευρώ έχει έκπτωση 3.000 ευρώ, ενώ εκείνο που κοστίζει 30.000 ευρώ έχει έκπτωση 4.500 ευρώ. Πιο κάτω υπάρχουν αναλυτικά παραδείγματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά τα ταξί η έκπτωση ισούται με το 25% της τιμής λιανικής για τα ηλεκτρικά και τα Plug-In υβριδικά, ήτοι 2.500 ευρώ για κάθε 10.000 ευρώ με «ταβάνι» τις 8.000 ευρώ.

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα απαλλάσονται από τέλη στάθμευσης (σ.σ. προφανώς εννοούνται τα παρκόμετρα) για 2 χρόνια, εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για την φόρτιση, ενώ από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και στα νησιά το 70% του κόστους αγοράς ή μίσθωσης. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύσουν και για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε εταιρείες. Αναλύοντας λίγο την περίπτωση των εταιρικών οχημάτων, επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων και το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

Επιπλέον της επιδότησης, όσοι επιθυμούν να αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο θα πριμοδοτούνται με 1.000 ευρώ έξτρα (2.500 ευρώ για τα ταξί), με το τελικό ποσό της επιδότησης για τα Ι.Χ. να ορίζεται στις 6.500 ευρώ. Τα μπόνους δεν σταματούν εδώ καθώς υπάρχει έξτρα επιδότηση 500 ευρώ για εγκατάσταση οικιακού φορτιστή (wallbox).

Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει και τους 2 τροχούς με το όφελος για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου να ορίζεται στο 20% της λιανικής αξίας του με όριο τα 800 ευρώ, ενώ περιλαμβάνεται και ξεχωριστό σκέλος για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, με την έκπτωση να αγγίζει το 40% επί της τελικής τιμής αγοράς με όριο και εδώ τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

Καταλήγοντας, ο πρωθυπουργός ανέφερει ότι με τούτο το σχέδιο θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση και τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα.

Εμείς έχουμε συγκεντρώσει όλα όλα πρέπει να ξέρετε για την ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υπάρχουν στη χώρα μας στην ειδική, ξεχωριστή ιστοσελίδα του autotriti.gr!

Παραθέτουμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα για το πως θα διαμορφώνεται η τελική τιμή αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα, μετά την έκπτωση 15%:
  • Peugeot e-208 από 25.414 ευρώ (αρχική αξία από 29.900 ευρώ)
  • Opel Corsa-e από 27.183 ευρώ (αρχική αξία από 31.980 ευρώ)
  • Audi e-tron 50 quattro από 62.109 ευρώ (αρχική αξία από 73.070 ευρώ)
  • Mercedes EQC 400 4Matic από 68.595 ευρώ (αρχική αξία από 80.700 ευρώ)
  • Nissan LEAF από 28.891 ευρώ (αρχική αξία από 33.990 ευρώ)
  • BMW i3 από 35.105 ευρώ (αρχική αξία από 41.300 ευρώ)
  • MINI Cooper SE από 28.815 ευρώ (αρχική αξία από 33.900 ευρώ)
  • VW e-Golf από 29.070 ευρώ (αρχική αξία από 34.200 ευρώ)
  • Skoda Citigoᵉ iV από 18.955 ευρώ (αρχική αξία από 22.300 ευρώ)
  • VW e-up! από 19.805 ευρώ (αρχική αξία από 23.300 ευρώ)
  • smart coupe EQ από 20.179 ευρώ (αρχική αξία από 23.740 ευρώ)
  • smart cabrio EQ από 22.925 ευρώ (αρχική αξία από 26.970 ευρώ)
  • smart forfour EQ από 20.783 ευρώ (αρχική αξία από 24.450 ευρώ)
Επιπλέον, παρακάτω μπορείτε να δείτε όλα εκείνα τα ηλεκτρικά και Plug-In υβριδικά αυτοκίνητα που βάλαμε στο χέρι, δοκιμάσαμε, οδηγήσαμε, συγκρίναμε με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά και πραγματοποιήσαμε μετρήσεις στο δρόμο:
Δοκιμές & οδηγικά θέματα
Δοκιμή: Peugeot e-208 Δοκιμή: Opel Corsa-e

Οδηγούμε το Honda e

Οδηγούμε το Renault Zoe

Δοκιμή: Nissan LEAF

Δοκιμή: BMW i3s
Δοκιμή: Audi e-tron
Οδηγούμε Mazda MX-30
Δοκιμή: VW e-Golf
Οδηγούμε το Skoda Enyaq
Οδηγούμε το Hyundai Kona Electric
Mega Test: Κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Διαβάστε ακόμη
Συγκριτικά & Αγοραστικά θέματα

Ηλεκτρικό ή diesel: Opel Corsa-e Vs Peugeot 208

DS 3 Crossback E-Tense Vs Hyundai Kona Electric

VW ID.3 Vs Hyundai Kona electric

Peugeot 208: Βενζίνη ή ηλεκτρικό στα 130+ άλογα;

 
Σχολιάστε την είδηση 13 σχόλια