Η MAN Truck & Bus θα ξεκινήσει τις δοκιμές πρωτότυπων οχημάτων με σύστημα fuel-cells και καύσιμο το υδρογόνο μέσα στο 2021.

Νέα ηλεκτρικά & fuel-cells επαγγελματικά από τη ΜΑΝ

Η MAN Truck & Bus ανακοίνωσε τα πλάνα της για τον εκμηδενισμό των εκπομπών ρύπων στα μελλοντικά επαγγελματικά της οχήματα, με τα πρώτα πρωτότυπα οχήματα να ξεκινούν δοκιμές μέσα στο 2021.

 
Στο πλαίσιο της εξέλιξης νέων τεχνολογιών που θα συμβάλλουν στη μείωση ή και τον μηδενισμό των εκπομπών ρύπων των επαγγελματικών οχημάτων της, η MAN Truck & Bus ανακοίνωσε τα πλάνα της σε ότι αφορά στην παρουσίαση τόσο αμιγώς ηλεκτροκίνητων όσο και υβριδικών οχημάτων όλων των τύπων μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία ήδη προσφέρει στους πελάτες της αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις επαγγελματικών οχημάτων όλων των τύπων όπως για παράδειγμα τα Lions City E (αστικό λεωφορείο), eTGE (ελαφρύ επαγγελματικό) και eTGM (φορτηγό διανομών) ενώ, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της, μια νέα γενιά αμιγώς ηλεκτροκίνητων φορτηγών οχημάτων θα είναι διαθέσιμη από το 2023.
Παράλληλα όμως, η εταιρεία εξελίσσει και υβριδικά συστήματα κίνησης για τα επαγγελματικών οχημάτων της με το υδρογόνο (H2) να αποτελεί σε αυτήν τη φάση την πιο βιώσιμη επιλογή. Με βάση λοιπόν το στρατηγικό πρόγραμμα που υλοποιεί, μέσα στο 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν οι πιλοτικές δοκιμές χρήσης ενός νέου πρωτότυπου οχήματος με σύστημα fuel-cells.
Στα πλάνα της MAN περιλαμβάνεται τόσο η εξέλιξη οχημάτων με σύστημα κυψελών καυσίμου όσο και ο συνδυασμός της εν λόγω τεχνολογίας με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προκειμένου να διασφαλίζεται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία του οχήματος.
Σύμφωνα λοιπόν με τις μελέτες της εταιρείας, με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατό να επιτευχθεί αυτονομία έως και 800 χλμ., γεγονός που διασφαλίζει την κάλυψη πολλαπλών εφαρμογών μεταφοράς φορτίων μεγάλου βάρους.
Σε κάθε περίπτωση, η MAN Truck & Bus σε συνεργασία με πολλαπλούς ερευνητικούς φορείς και πανεπιστήμια, αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές πρωτότυπων οχημάτων αυτού του είδους από το 2023/2024, τα οποία θα ενσωματωθούν σε στόλους οχημάτων επιλεγμένων πελατών της που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο δρ. Frederik Zohm, μέλος του ΔΣ της εταιρείας και υπεύθυνος για το πρόγραμμα Έρευνας και Εξέλιξης, ανέφερε πως: «… Δίνουμε μεγάλη σημασία και υπευθυνότητα σε τομείς όπως η προστασία του περιβάλλοντος και δαπανούμε μεγάλη ενέργεια και πόρους στην εξέλιξη εναλλακτικών συστημάτων μετάδοσης της κίνησης για τα οχήματα μας. Το υδρογόνο θα μπορούσε να είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα λύση σε αυτόν τον τομέα ωστόσο, οι υποδομές που σχετίζονται με τη διάθεση του ως καύσιμο, επιβάλλεται να αναπτυχθούν σημαντικά. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε ευτυχείς που μπορούμε να συνεισφέρουμε μέσω της εξέλιξης των κατάλληλων οχημάτων.