Το HDC-6 Netpune είναι ένα πρωτότυπο βαρύ φορτηγό με σύστημα fuel-cells που η Hyundai παρουσίασε για την αγορά των ΗΠΑ.

Παράλληλα, η θυγατρική της, Hyundai Translead, παρουσίασε ένα πρωτότυπο trailer με την ονομασία «HT Nitro Thermo Tech® Concept».

Νέο φορτηγό υδρογόνου από τη Hyundai

Με την παρουσίαση του πρωτότυπου φορτηγού «HDC-6 Neptune Concept» στην έκθεση NACV, η Hyundai σηματοδοτεί την απαρχή της εμπλοκής της στην αγορά των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων –και- των ΗΠΑ.

 
Όπως είχαμε δημοσιεύσει και πρόσφατα, η Hyundai παρουσίασε τελικά και επίσημα στην φετινή Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων Β. Αμερικής, ένα πρωτότυπο βαρύ φορτηγό με σύστημα fuel-cells, με την ονομασία HDC-6 Neptune.
Παράλληλα, η θυγατρική της, Hyundai Translead, μια από τις κορυφαίες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή trailers, παρουσίασε το πρωτότυπο HT Nitro Thermo Tech®, που σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο σχεδιαστικά τράκτορα «HDC-6 Neptune», παρέχουν μια εικόνα των πλάνων της Hyundai αναφορικά με τη μορφή και τις δυνατότητες των ηλεκτροκίνητων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων του –όχι και τόσο μακρινού- μέλλοντος.
Παράλληλα, η παρουσία της Hyundai στην έκθεση NACV (North American Commercial Vehicle Show) αποτελεί ένα σαφές βήμα στην υλοποίηση της στρατηγικής «FCEV 2030 Vision» που αφορά στην περαιτέρω ενίσχυση και προώθηση της τεχνολογίας fuel-cell  και στα επαγγελματικά οχήματα, έναν τομέα στον οποίο η κορεατική εταιρεία είναι από τους κορυφαίους του κλάδου. Χαρακτηριστικό είναι εξάλλου το γεγονός πως κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου του 2018, η Hyundai ανακοίνωσε νέες επενδύσεις ύψους 6,4 δις δολαρίων στην εξέλιξη νέων συστημάτων υδρογονοκίνησης (τεχνολογία fuel-cells) για τον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων. Σύμφωνα με την εταιρεία εξάλλου, η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο για το σύστημα κυψελών καυσίμου (fuel-cells) προκειμένου να παράγεται η απαιτούμενη ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα, είναι η βέλτιστη λύση για τα επαγγελματικά οχήματα όλων των τύπων, καθώς μπορεί να διασφαλίσει την πραγματοποίηση δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων, με μειωμένους χρόνους ανεφοδιασμού και χαμηλό κόστος χρήσης.
 
Λίγα λόγια για το πρωτότυπο Hyundai HDC-6 Neptune Concept
Βασική πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση του πρωτότυπου αυτού φορτηγού της Hyundai αποτέλεσαν οι αμαξοστοιχίες της εποχής από το 1936 – 1959, με το χαρακτηριστικό… art deco βιομηχανικό design.
Παράλληλα, οι σχεδιαστές της εταιρείας έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στον συγκερασμό της καλαισθησίας και του δυναμισμού με την πρακτικότητα προκειμένου να δημιουργήσουν ένα άκρως επιβλητικό συνολικό αποτέλεσμα που ωστόσο διασφαλίζει εντελώς νέες λύσεις σε ότι αφορά στο εσωτερικό της καμπίνας του οδηγού.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο αρχί-σχεδιαστής του Hyundai Motor Group, Luc Dockenwolke, τόνισε πως: «… Η ύπαρξη του συστήματος fuel-cells στη γραμμή μετάδοσης της κίνησης, μας έδωσε τη δυνατότητα να επανεξετάσουμε πλήρως τόσο τη σχεδίαση όσο και τη δομή του εν λόγω φορτηγού ενώ, όπως είναι φυσικό, η σχεδίαση του πρωτότυπου HDC-6 Neptune, ξεκίνησε από… λευκό χαρτί».
Για παράδειγμα, οι αυξημένες ανάγκες ψύξης του συστήματος fuel-cells οδήγησαν στην δημιουργία εκτεταμένων αεραγωγών στο εμπρός τμήμα του οχήματος που τελικά διαμόρφωσαν ως ένα βαθμό και την τελική εικόνα του οχήματος κατά την ενσωμάτωση τους στη συνολική σχεδιαστική ταυτότητα του. Παράλληλα, τα πλευρικά σκαλοπάτια για την είσοδο στο εσωτερικό της καμπίνας, ενσωματώνονται στις εν λόγω γρίλιες. Παράλληλα, φουτουριστικό είναι και το εσωτερικό της καμπίνας, για το οποίο ωστόσο η Hyundai δεν έχει δώσει προς το παρόν περισσότερες πληροφορίες.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως πρόσφατα η Hyundai ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την εταιρεία H2 Energy με στόχο την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων (fuel-cell) βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και στην ΕΕ, με στόχο την διάθεση περίπου 1.600 οχημάτων στην Ελβετία στο διάστημα 2019 – 2023.
 
Το Nitro Thermo Tech® Concept με μια ματιά
Το εν λόγω πρωτότυπο trailer της θυγατρικής εταιρείας της Hyundai, πέραν της άκρως φουτουριστικής σχεδίασης του, έχει να επιδείξει μια εντελώς τροποποιημένη δομή, σε σχέση με τα όσα γνωρίζουμε ως σήμερα.
Ουσιαστικά προορίζεται για χρήση για τη μεταφορά προϊόντων υπό ψύξη ενώ χάρη στις πολλαπλές καινοτομίες σε ότι αφορά στη δομή του (οι πλευρές, το εμπρός τμήμα και η οροφή του trailer αποτελούνται από ένα ενιαίο κομμάτι) αλλά και το σύστημα ψύξης, μειώνει δραστικά τόσο τις απαιτήσεις σε ενέργεια όσο και τον θόρυβο.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Hyundai Translead, το Nitro Thermo Tech® δεν επηρεάζεται από τις υπάρχουσες κλιματολογικές συνθήκες ενώ, η λειτουργία του συστήματος ψύξης είναι πρακτικά αθόρυβη, διασφαλίζοντας τη δυνατότητα χρήσης του και κατά τη διάρκεια νυχτερινών δρομολογίων εντός της πόλης.