Το νέο Ford Kuga θα διατίθεται και σε plug-in hybrid έκδοση συμπληρώνοντας το οικολογικό προφίλ της Ford και τις 3 υβριδικές τεχνολογίες πέραν των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Ο ηλεκτρο-κινητήρας του plug-in υβριδικού συστήματος του Peugeot 3008 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και του χαρίζει έτσι την μοναδική 4κίνητη έκδοση στην γκάμα του.

Παράλληλα του προσφέρει αυτονομία με ηλεκτρική ενέργεια 59 χλμ..

Plug-In Hybrid (PHEV)

234.496 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/1/2020
 

Τα Plug-In Hybrid αυτοκίνητα είναι τα πιο «σκληροπυρηνικά» από άποψη υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα και αποτελούν τον προπομπό των αμιγώς ηλεκτρικών. Τα «επαναφορτιζόμενα» όπως συχνά ονομάζουμε τα μοντέλα με τέτοια τεχνολογία, έχουν την ιδιότητα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους από πρίζα ή σταθμούς φόρτισης και προσφέρουν αυτονομία με τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας περίπου 50 χλμ. που αρκούν για τι αστικές συνθήκες ενός μέσου χρήστη στο 100%. Στα μειονεκτήματά τους ωστόσο συγκαταλέγονται οι αυξημένες τιμές αγοράς τους, το αυξημένο τους βάρος και συχνά η μείωση του χώρου αποσκευών κυρίως λόγω της εφαρμογής των μπαταριών σε αυτό το σημείο. Τα PHEV μοντέλα ξεκίνησαν και αυτά από τις premium κατηγορίες και πλέον αριθμούν πολλά διαφορετικής κατηγορίας premium μοντέλα (σεντάν, λιμουζίνες, SUV κλπ), ωστόσο περνούν σιγά-σιγά και σε ποιο συμβατικά μοντέλα. Εκτός από πληθώρα μοντέλων που συναντάμε στην γκάμα της Mercedes της BMW και της Audi, περιμένουμε τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των Peugeot 3008 και DS 7 Crossback, τα Renault Captur, Fiat 500X, Jeep Renegade, Opel Grandland X, VW Golf και τα νέα Ford Puma και Kuga που θα διατίθενται σε τέτοια έκδοση. Όλες ανεξαιρέτως πάντως εμφανίζουν ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παραγόμενων ρύπων CO2 και έτσι απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας. 


Πώς λειτουργούν;
Η αρχή λειτουργίας των plug-in hybrid συστημάτων κίνησης είναι ίδια με των υβριδικών με τη διαφορά πως εδώ συναντάμε ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες. Πρόκειται για πιο πολύπλοκη διάταξη, που δίνει δυνατότητα σύμπλεξης και των δύο κινητήρων με το σύστημα μετάδοσης. Σε αυτή την περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ικανός να φορτίζει τις μπαταρίες, να προσφέρει επιπλέον ισχύ σε περιπτώσεις συνδυαστικής λειτουργίας με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ή να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του οχήματος όσο του το επιτρέπει η ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες μέσω και πιο αποδοτικών συστημάτων ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει. Εννοείται λοιπόν πως αν υπήρχε η δυνατότητα απεριόριστης παροχής ενέργειας από τις μπαταρίες, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κινηθεί για πολλά χιλιόμετρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Ασφαλώς, όταν το απαιτούν οι συνθήκες (ταξίδι ή αυξημένη ισχύς σε επιτάχυνση κλπ.), ο θερμικός κινητήρας τίθεται σε λειτουργία και συνδυαστικά προσφέρει στιγμιαία έξτρα ώθηση ή λειτουργεί αποκλειστικά αυτός φορτίζοντας παράλληλα και τις μπαταρίες του συστήματος. Τα Plug-In Hybrid δίνουν την δυνατότητα στον χρήστη οδηγό να τα φορτίσει από εξωτερική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας όπως και στα ηλεκτρικά, μέσω οικιακής πρίζας (μέσος χρόνος φόρτισης περίπου 6 ώρες) ή ταχυφορτιστή wallbox. 
  • Έχουν μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες και ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες από τα υπόλοιπα υβριδικά.
  • Είναι πιο ακριβά από όλα τα άλλα υβριδικά συστήματα, ενώ ανά περίπτωση είναι πιο ακριβά και από τα αμιγώς ηλεκτρικά ίδια μοντέλα, λόγω φορολογίας.
  • Αποτελούν τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στα υβριδικά, συνδυάζοντας μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, σύντομους χρόνους φόρτισης και καλές επιδόσεις.
Ποια η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα υβριδικά συστήματα;
Tα Plug-in Hybrid μπορούν να διανύσουν αποστάσεις περίπου 50 χλμ. αποκλειστικά με τη χρήση της ηλεκτρικής τους ενέργειας ενώ «μπαίνουν» στην πρίζα για την φόρτισή τους. 

+ Φόρτιση από πρίζα, ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χλμ., μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
- Αύξηση βάρους, τιμή αγοράς, ευρεία χρήση σε premium κατηγορίες και μοντέλα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 4 σχόλια