Plug-In Hybrid (PHEV)
234.496 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/1/2020
Τα Plug-In Hybrid αυτοκίνητα είναι τα πιο «σκληροπυρηνικά» από άποψη υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα και αποτελούν τον προπομπό των αμιγώς ηλεκτρικών. Τα «επαναφορτιζόμενα» όπως συχνά ονομάζουμε τα μοντέλα με τέτοια τεχνολογία, έχουν την ιδιότητα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους από πρίζα ή σταθμούς φόρτισης και προσφέρουν αυτονομία με τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας περίπου 50 χλμ. που αρκούν για τι αστικές συνθήκες ενός μέσου χρήστη στο 100%. Στα μειονεκτήματά τους ωστόσο συγκαταλέγονται οι αυξημένες τιμές αγοράς τους, το αυξημένο τους βάρος και συχνά η μείωση του χώρου αποσκευών κυρίως λόγω της εφαρμογής των μπαταριών σε αυτό το σημείο. Τα PHEV μοντέλα ξεκίνησαν και αυτά από τις premium κατηγορίες και πλέον αριθμούν πολλά διαφορετικής κατηγορίας premium μοντέλα (σεντάν, λιμουζίνες, SUV κλπ), ωστόσο περνούν σιγά-σιγά και σε ποιο συμβατικά μοντέλα. Εκτός από πληθώρα μοντέλων που συναντάμε στην γκάμα της Mercedes της BMW και της Audi, περιμένουμε τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των Peugeot 3008 και DS 7 Crossback, τα Renault Captur, Fiat 500X, Jeep Renegade, Opel Grandland X, VW Golf και τα νέα Ford Puma και Kuga που θα διατίθενται σε τέτοια έκδοση. Όλες ανεξαιρέτως πάντως εμφανίζουν ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παραγόμενων ρύπων CO2 και έτσι απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας.
Πώς λειτουργούν;
Η αρχή λειτουργίας των plug-in hybrid συστημάτων κίνησης είναι ίδια με των υβριδικών με τη διαφορά πως εδώ συναντάμε ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες. Πρόκειται για πιο πολύπλοκη διάταξη, που δίνει δυνατότητα σύμπλεξης και των δύο κινητήρων με το σύστημα μετάδοσης. Σε αυτή την περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ικανός να φορτίζει τις μπαταρίες, να προσφέρει επιπλέον ισχύ σε περιπτώσεις συνδυαστικής λειτουργίας με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ή να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του οχήματος όσο του το επιτρέπει η ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες μέσω και πιο αποδοτικών συστημάτων ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει. Εννοείται λοιπόν πως αν υπήρχε η δυνατότητα απεριόριστης παροχής ενέργειας από τις μπαταρίες, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κινηθεί για πολλά χιλιόμετρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Ασφαλώς, όταν το απαιτούν οι συνθήκες (ταξίδι ή αυξημένη ισχύς σε επιτάχυνση κλπ.), ο θερμικός κινητήρας τίθεται σε λειτουργία και συνδυαστικά προσφέρει στιγμιαία έξτρα ώθηση ή λειτουργεί αποκλειστικά αυτός φορτίζοντας παράλληλα και τις μπαταρίες του συστήματος. Τα Plug-In Hybrid δίνουν την δυνατότητα στον χρήστη οδηγό να τα φορτίσει από εξωτερική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας όπως και στα ηλεκτρικά, μέσω οικιακής πρίζας (μέσος χρόνος φόρτισης περίπου 6 ώρες) ή ταχυφορτιστή wallbox.
- Έχουν μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες και ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες από τα υπόλοιπα υβριδικά.
- Είναι πιο ακριβά από όλα τα άλλα υβριδικά συστήματα, ενώ ανά περίπτωση είναι πιο ακριβά και από τα αμιγώς ηλεκτρικά ίδια μοντέλα, λόγω φορολογίας.
- Αποτελούν τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στα υβριδικά, συνδυάζοντας μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, σύντομους χρόνους φόρτισης και καλές επιδόσεις.
Ποια η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα υβριδικά συστήματα;
Tα Plug-in Hybrid μπορούν να διανύσουν αποστάσεις περίπου 50 χλμ. αποκλειστικά με τη χρήση της ηλεκτρικής τους ενέργειας ενώ «μπαίνουν» στην πρίζα για την φόρτισή τους.
+ Φόρτιση από πρίζα, ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χλμ., μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
- Αύξηση βάρους, τιμή αγοράς, ευρεία χρήση σε premium κατηγορίες και μοντέλα
Το νεο επιχειρηματικο στοιχημα των αυτοκινητοβιομηχανιων ειναι να καταφερουν να φτιαξουν οικονομικα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Δεν νομιζω οτι τους απασχολει διολου η οικολογια αλλα το πως να βγαλουν χρηματα καθοτι η αγορα παγκοσμιως εχει βαλτωσει. Τα αυτοκινητα εγιναν καλυτερα και τα κραταει ο κοσμος περισοτερο σε συνδυασμο οτι και σε ανεπτυγμενες χωρες λογω μειωσης εισοδηματων η αγορα καινουργιου φανταζει περριτη. Σε πολλες δυτικες χωρες τα καλοσυντηρημενα αυτοκινητα 15 ετιας ειναι πολλα. Για να μπορει ομως ενας αγοραστης να αγορασει ενα αυτοκινητο που προσφερει 600-700 χλμ αυτονομια και να εχει μια τιμη γυρω στα 17000 με 20000 ευρω για να μπορουν να το αγορασουν αρκετοι νομιζω οτι εχουν πολυ δρομο μπροστα. Τουλαχιστον 10 ετια. Τωρα αν τους ενδιεφερε τοσο η οικολογια θα μας ελεγαν και την ζημια που κανουν στο περιβαλλον για να εξαγουν τις σπανιες γαιες στην Κινα και αλλου. Εκει εχουν καταστρεψει μια περιοχη σαν την Ελλαδα. Ας βγαλουν αδυναμα αυτοκινητα με χαμηλους ρυπους αν τους ενδιαφερει το περιβαλλον. Αλλα ειναι η νεα μπιζνα. Οπως θελουν να κλεισουν τα λιγνιτοεργοστασια της ΔΕΗ στην Ελλαδα αλλα ο λιγνιτης που καιει διπλα ο Βουλγαρος και ο Ρουμανος τον αναπνεει αλλος!
Καλά...Εγώ βλέπω πως αν συνεχίσει η Ευρώπη αυτήν την ηλιθια τακτική με τους ρύπους, στο τέλος θα μείνει χωρίς αυτοκίνητα. Γιατί να συνεχίσουν να πουλάνε αμάξια οι εταιρίες εδώ από την στιγμή που δεν θα τους συμφέρει; Ούτε οι ευρωπαϊκές εταιρίες δεν θα διαθέτουν αμάξια στην Ευρώπη στο τέλος. Θα πουλάνε σε Αμερική, Ασία, Αφρική που δεν έχουν τέτοιους ηλιθιους περιορισμούς και εδώ θα σου λέει θες αμάξι; μόνο ηλεκτρικό. Τι, δεν έχεις να το πάρεις; στα π@π@#α μου. Τα παράπονά σου στην ΕΕ που θέλει μηδενικούς ρύπους. Αν νομίζετε ότι η κίνηση της Suzuki να αποσύρει το Jimny από την Ευρώπη ήταν μεμονωμένη κίνηση, think again.
Κάποια στιγμή θα ερχόταν και αυτή η στιγμή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τι έκαναν τόσο καιρό? ΤΙΠΟΤΑ. Μόνο 2 από όσο γνωρίζω πλήρωσαν ποσά για την εξέλιξη προς αυτό τον τομέα. TOYOTA & TESLA. Αλλά όταν αυτές έβγαζαν αυτοκίνητα ικανά να κυκλοφορούν στο δρόμο του μέλλοντος, όλοι μας τα χλευάζαμε. Τώρα η TESLA ξεπουλάει στη Β. Ευρώπη και η ΤΟΥΟΤΑ.... καλά αυτή ξεπουλάει γενικώς!!!! Ήταν λάθος των εταιριών που δεν επένδυσαν σε αυτό το δρόμο της τεχνολογίας. Τώρα θα είχαμε εξαιρετικά αυτοκίνητα πολύ κάτω από το όριο των 95gr CO2 με την ιπποδύναμη που θέλουμε. Χάσαμε καμιά 5ετια...
Ρε παιδιά, τί γίνεται; πολύ απότομη η αλλαγή. Πολλές εταιρίες έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται αλλά γενικά μιλώντας η αλλαγή είναι υπερβολικά απότομη στο όριο των co2 και τα πρόστιμα ιδιαίτερα καταστροφικά... Τρόμος στην αυτοκινητοβιαμηχανία! Σταματήστε να παράγετε κινητήρες εσωτερικής καύσης και παράγετε μπαταρίες και ρεύμα. Πάρτε χρόνο να προσαρμοστείτε γιατί η μόδα άλλαξε. Ας γίνουμε πράσινοι επιδοτώντας με τον ίδιο τρόπο αντίστοιχα έργα και επενδύοντας σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας με τα οποία θα μπορούμε να φορτίζουμε τα αμάξια μας και όχι μόνο.