Από το Prius του 1997, η Toyota έχει πλέον υβριδικές εκδόσεις σχεδόν σε κάθε πρόταση της γκάμας της. (φωτό Corolla HSD).

Το Renault Clio που έκανε πρόσφατα το λανσάρισμά του και στη χώρα μας, θα προσφέρεται στο μέλλον και σε υβριδική έκδοση. Με αυτό τον τρόπο και με την γκάμα ηλεκτρικών της, η Renault θα ρίξει τον μ.ο. CO2 των μοντέλων της.

Το Ηyundai Kona εκτός από ηλεκτρικό θα διατίθεται σύντομα και σε υβριδική έκδοση (με 1,6 λτ. βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα 32 kW) με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 90 γρ./χλμ..

Hybrid

234.484 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/1/2020
 

Τα αυτόνομα υβριδικά συστήματα κίνησης είναι η πιο παλιά «λύση» για περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ αν και δεν «ανακαλύφθηκε» από την Toyota, αυτή ήταν και είναι η νούμερο 1 δύναμη σε αυτής της τεχνολογίας μοντέλα. Έτσι hybrids συναντάμε ευρέως σε όλη την γκάμα της όπως και στο premium «παρακλάδι» της, της Lexus, ενώ παλαιότερα είχε μπει δυνατά στο παιχνίδι των υβριδικών και η Honda.

Σήμερα αρκετές εταιρείες διαθέτουν υβριδικές εκδόσεις κάποιων μοντέλων τους για περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων τους, με σημαντικότερη την είσοδο της Renault σε αυτή την τεχνολογία αφού μετά το υβριδικό Scenic ετοιμάζει αντίστοιχα υβριδική έκδοση και για το νέο Clio. Αντίστοιχα και η Hyundai μετά την ηλεκτρική έκδοση του Kona, εφοδιάζει το μικρό της Crossover και με υβριδική έκδοση, συμπληρώνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τη γκάμα του.

Πώς λειτουργούν
Στα υβριδικά αυτοκίνητα o βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με το ηλεκτρικό σύστημα το οποίο αποτελείται από συστοιχία μπαταριών, μια γεννήτρια και τον ηλεκτροκινητήρα. Κύρια μονάδα κίνησης αποτελεί ο βενζινοκινητήρας, που παίρνει βοήθεια από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα (η ηλεκτρική ενέργεια συσσωρεύεται σε ειδικές μπαταρίες επίσης μικρής χωρητικότητας), ο οποίος κινεί το όχημα στην κίνηση ή λειτουργεί μαζί με τον θερμικό κινητήρα σε ανηφόρες ή δυνατές επιταχύνσεις. Από την αρχή και μέχρι σήμερα ο θερμικός κινητήρας των υβριδικών συστημάτων λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, όπου οι φάσεις συμπίεσης και εκτόνωσης δεν είναι «συμμετρικές» καθώς υπάρχει βραδυπορία στο κλείσιμο των βαλβίδων καθυστερώντας την συμπίεση.

Aρα έχουμε μεγαλύτερη εκτόνωση -με μικρότερη συμπίεση- και η θερμοκρασία των καυσαερίων είναι μικρότερη σε σχέση με τους κινητήρες κλασσικού κύκλου Otto. Τα υβριδικά μοντέλα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για λίγο χρόνο και όχι σε αυξημένου φορτίου συνθήκες (μικρές ανάγκες σε απόδοση), αποκλειστικά την συσσωρευμένη ενέργεια των μπαταριών, καλύπτοντας έτσι μικρές αποστάσεις σαν ηλεκτρικά. Κατά την εκκίνηση τίθεται σε λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας και με αυτόν μπορεί να κινηθεί κανείς για μικρή απόσταση με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, ενώ ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει όταν οι απαιτήσεις για επιτάχυνση αυξηθούν.

Σε συνθήκες «αδράνειας» δηλαδή όταν ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί το πεντάλ γκαζιού ή φρενάρει, η γεννήτρια αναλαμβάνει να φορτίσει τις μπαταρίες του συστήματος για να το εκμεταλλευθεί ο οδηγός στην επόμενη στάση του και επανεκκίνηση.
  • Η Τoyota είναι ο μεγαλύτερος «παίκτης» στην αγορά των υβριδικών και από τις πρωτοπόρες εταιρείες στην εναλλακτική μετακίνηση μέσω αυτής της τεχνολογίας. Από το Prius του 1997, έχει πλέον υβριδικές εκδόσεις σχεδόν σε κάθε πρόταση της γκάμας της.
  • Λόγω των αυτόματων CVT συνήθως κιβωτίων που χρησιμοποιούν, παράγουν αυξημένα επίπεδα θορύβου στην επιτάχυνση. 
  • Τα υβριδικά μοντέλα είναι τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αστικές συνθήκες.
Ποια η μεγάλη διαφορά του υβριδικού;
Η πιο ρεαλιστική επιλογή για να έχεις κάποιο σεβαστό όφελος από τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας. 

+ Κατανάλωση σε αστικές συνθήκες, δεν απαιτεί καμία ενέργεια ή χειρισμό από τον οδηγό του
- Θορυβώδης λειτουργία στις επιταχύνσεις λόγω κιβωτίου, αύξηση βάρους, υποδεέστερες επιδόσεις 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 4 σχόλια