Τα αυτόνομα υβριδικά συστήματα κίνησης είναι η πιο παλιά «λύση» για περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ αν και δεν «ανακαλύφθηκε» από την Toyota, αυτή ήταν και είναι η νούμερο 1 δύναμη σε αυτής της τεχνολογίας μοντέλα. Έτσι hybrids συναντάμε ευρέως σε όλη την γκάμα της όπως και στο premium «παρακλάδι» της, της Lexus, ενώ παλαιότερα είχε μπει δυνατά στο παιχνίδι των υβριδικών και η Honda.
Σήμερα αρκετές εταιρείες διαθέτουν υβριδικές εκδόσεις κάποιων μοντέλων τους για περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων τους, με σημαντικότερη την είσοδο της Renault σε αυτή την τεχνολογία αφού μετά το υβριδικό Scenic ετοιμάζει αντίστοιχα υβριδική έκδοση και για το νέο Clio. Αντίστοιχα και η Hyundai μετά την ηλεκτρική έκδοση του Kona, εφοδιάζει το μικρό της Crossover και με υβριδική έκδοση, συμπληρώνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τη γκάμα του.
Πώς λειτουργούν
Στα υβριδικά αυτοκίνητα o βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με το ηλεκτρικό σύστημα το οποίο αποτελείται από συστοιχία μπαταριών, μια γεννήτρια και τον ηλεκτροκινητήρα. Κύρια μονάδα κίνησης αποτελεί ο βενζινοκινητήρας, που παίρνει βοήθεια από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα (η ηλεκτρική ενέργεια συσσωρεύεται σε ειδικές μπαταρίες επίσης μικρής χωρητικότητας), ο οποίος κινεί το όχημα στην κίνηση ή λειτουργεί μαζί με τον θερμικό κινητήρα σε ανηφόρες ή δυνατές επιταχύνσεις. Από την αρχή και μέχρι σήμερα ο θερμικός κινητήρας των υβριδικών συστημάτων λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, όπου οι φάσεις συμπίεσης και εκτόνωσης δεν είναι «συμμετρικές» καθώς υπάρχει βραδυπορία στο κλείσιμο των βαλβίδων καθυστερώντας την συμπίεση.
Aρα έχουμε μεγαλύτερη εκτόνωση -με μικρότερη συμπίεση- και η θερμοκρασία των καυσαερίων είναι μικρότερη σε σχέση με τους κινητήρες κλασσικού κύκλου Otto. Τα υβριδικά μοντέλα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για λίγο χρόνο και όχι σε αυξημένου φορτίου συνθήκες (μικρές ανάγκες σε απόδοση), αποκλειστικά την συσσωρευμένη ενέργεια των μπαταριών, καλύπτοντας έτσι μικρές αποστάσεις σαν ηλεκτρικά. Κατά την εκκίνηση τίθεται σε λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας και με αυτόν μπορεί να κινηθεί κανείς για μικρή απόσταση με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, ενώ ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει όταν οι απαιτήσεις για επιτάχυνση αυξηθούν.
Σε συνθήκες «αδράνειας» δηλαδή όταν ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί το πεντάλ γκαζιού ή φρενάρει, η γεννήτρια αναλαμβάνει να φορτίσει τις μπαταρίες του συστήματος για να το εκμεταλλευθεί ο οδηγός στην επόμενη στάση του και επανεκκίνηση.
- Η Τoyota είναι ο μεγαλύτερος «παίκτης» στην αγορά των υβριδικών και από τις πρωτοπόρες εταιρείες στην εναλλακτική μετακίνηση μέσω αυτής της τεχνολογίας. Από το Prius του 1997, έχει πλέον υβριδικές εκδόσεις σχεδόν σε κάθε πρόταση της γκάμας της.
- Λόγω των αυτόματων CVT συνήθως κιβωτίων που χρησιμοποιούν, παράγουν αυξημένα επίπεδα θορύβου στην επιτάχυνση.
- Τα υβριδικά μοντέλα είναι τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αστικές συνθήκες.
Ποια η μεγάλη διαφορά του υβριδικού;
Η πιο ρεαλιστική επιλογή για να έχεις κάποιο σεβαστό όφελος από τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας.
+ Κατανάλωση σε αστικές συνθήκες, δεν απαιτεί καμία ενέργεια ή χειρισμό από τον οδηγό του
- Θορυβώδης λειτουργία στις επιταχύνσεις λόγω κιβωτίου, αύξηση βάρους, υποδεέστερες επιδόσεις
Το νεο επιχειρηματικο στοιχημα των αυτοκινητοβιομηχανιων ειναι να καταφερουν να φτιαξουν οικονομικα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Δεν νομιζω οτι τους απασχολει διολου η οικολογια αλλα το πως να βγαλουν χρηματα καθοτι η αγορα παγκοσμιως εχει βαλτωσει. Τα αυτοκινητα εγιναν καλυτερα και τα κραταει ο κοσμος περισοτερο σε συνδυασμο οτι και σε ανεπτυγμενες χωρες λογω μειωσης εισοδηματων η αγορα καινουργιου φανταζει περριτη. Σε πολλες δυτικες χωρες τα καλοσυντηρημενα αυτοκινητα 15 ετιας ειναι πολλα. Για να μπορει ομως ενας αγοραστης να αγορασει ενα αυτοκινητο που προσφερει 600-700 χλμ αυτονομια και να εχει μια τιμη γυρω στα 17000 με 20000 ευρω για να μπορουν να το αγορασουν αρκετοι νομιζω οτι εχουν πολυ δρομο μπροστα. Τουλαχιστον 10 ετια. Τωρα αν τους ενδιεφερε τοσο η οικολογια θα μας ελεγαν και την ζημια που κανουν στο περιβαλλον για να εξαγουν τις σπανιες γαιες στην Κινα και αλλου. Εκει εχουν καταστρεψει μια περιοχη σαν την Ελλαδα. Ας βγαλουν αδυναμα αυτοκινητα με χαμηλους ρυπους αν τους ενδιαφερει το περιβαλλον. Αλλα ειναι η νεα μπιζνα. Οπως θελουν να κλεισουν τα λιγνιτοεργοστασια της ΔΕΗ στην Ελλαδα αλλα ο λιγνιτης που καιει διπλα ο Βουλγαρος και ο Ρουμανος τον αναπνεει αλλος!
Καλά...Εγώ βλέπω πως αν συνεχίσει η Ευρώπη αυτήν την ηλιθια τακτική με τους ρύπους, στο τέλος θα μείνει χωρίς αυτοκίνητα. Γιατί να συνεχίσουν να πουλάνε αμάξια οι εταιρίες εδώ από την στιγμή που δεν θα τους συμφέρει; Ούτε οι ευρωπαϊκές εταιρίες δεν θα διαθέτουν αμάξια στην Ευρώπη στο τέλος. Θα πουλάνε σε Αμερική, Ασία, Αφρική που δεν έχουν τέτοιους ηλιθιους περιορισμούς και εδώ θα σου λέει θες αμάξι; μόνο ηλεκτρικό. Τι, δεν έχεις να το πάρεις; στα π@π@#α μου. Τα παράπονά σου στην ΕΕ που θέλει μηδενικούς ρύπους. Αν νομίζετε ότι η κίνηση της Suzuki να αποσύρει το Jimny από την Ευρώπη ήταν μεμονωμένη κίνηση, think again.
Κάποια στιγμή θα ερχόταν και αυτή η στιγμή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τι έκαναν τόσο καιρό? ΤΙΠΟΤΑ. Μόνο 2 από όσο γνωρίζω πλήρωσαν ποσά για την εξέλιξη προς αυτό τον τομέα. TOYOTA & TESLA. Αλλά όταν αυτές έβγαζαν αυτοκίνητα ικανά να κυκλοφορούν στο δρόμο του μέλλοντος, όλοι μας τα χλευάζαμε. Τώρα η TESLA ξεπουλάει στη Β. Ευρώπη και η ΤΟΥΟΤΑ.... καλά αυτή ξεπουλάει γενικώς!!!! Ήταν λάθος των εταιριών που δεν επένδυσαν σε αυτό το δρόμο της τεχνολογίας. Τώρα θα είχαμε εξαιρετικά αυτοκίνητα πολύ κάτω από το όριο των 95gr CO2 με την ιπποδύναμη που θέλουμε. Χάσαμε καμιά 5ετια...
Ρε παιδιά, τί γίνεται; πολύ απότομη η αλλαγή. Πολλές εταιρίες έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται αλλά γενικά μιλώντας η αλλαγή είναι υπερβολικά απότομη στο όριο των co2 και τα πρόστιμα ιδιαίτερα καταστροφικά... Τρόμος στην αυτοκινητοβιαμηχανία! Σταματήστε να παράγετε κινητήρες εσωτερικής καύσης και παράγετε μπαταρίες και ρεύμα. Πάρτε χρόνο να προσαρμοστείτε γιατί η μόδα άλλαξε. Ας γίνουμε πράσινοι επιδοτώντας με τον ίδιο τρόπο αντίστοιχα έργα και επενδύοντας σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας με τα οποία θα μπορούμε να φορτίζουμε τα αμάξια μας και όχι μόνο.