Συμπέρασμα
234.487 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/1/2020
Είναι αλήθεια πως για να εκπέμπει ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης λιγότερα από 95 γρ.CO2/χλμ., θα πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις στον τομέα των επιδόσεων. Από αυτά τα μοντέλα που διατίθενται στην ελληνική αγορά σήμερα κανένα δεν ξεπερνάει τους 75 ίππους απόδοσης άλλωστε. Αντίθετα λύση σε αυτό το επίπεδο έρχονται να δώσουν κάποια μοντέλα με diesel κινητήρες ή διπλού καυσίμου (CNG και βενζίνης) όπως μπορούμε να δούμε στο σχετικό πίνακα (αριστερά) που ωστόσο κοστίζουν αρκετά χρήματα παραπάνω.
Περνώντας στα υβριδικά συστήματα κίνησης, είναι επίσης δεδομένο πως σχεδόν κανένα «ήπια υβριδικό» αυτοκίνητο δεν εκπέμπει λιγότερο από 95γρ.CO2/χλμ.. Αντίθετα, τα περισσότερα plug-in Hybrid που αποτελούν το τελευταίο στάδιο πριν μπει κανείς στην ηλεκτροκίνηση (με το ανάλογο τίμημα φυσικά), έχουν στο σύνολό τους εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα εκπεμπόμενων ρύπων. Τέλος, όσον αφορά στα αμιγώς υβριδικά και από την 20ετή ενασχόληση της Toyota κυρίως με αυτά, φαίνεται πως δικαιώνεται με πολλά μοντέλα της να βρίσκονται κάτω από τα 95γρ.CO2/χλμ..
Το νεο επιχειρηματικο στοιχημα των αυτοκινητοβιομηχανιων ειναι να καταφερουν να φτιαξουν οικονομικα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Δεν νομιζω οτι τους απασχολει διολου η οικολογια αλλα το πως να βγαλουν χρηματα καθοτι η αγορα παγκοσμιως εχει βαλτωσει. Τα αυτοκινητα εγιναν καλυτερα και τα κραταει ο κοσμος περισοτερο σε συνδυασμο οτι και σε ανεπτυγμενες χωρες λογω μειωσης εισοδηματων η αγορα καινουργιου φανταζει περριτη. Σε πολλες δυτικες χωρες τα καλοσυντηρημενα αυτοκινητα 15 ετιας ειναι πολλα. Για να μπορει ομως ενας αγοραστης να αγορασει ενα αυτοκινητο που προσφερει 600-700 χλμ αυτονομια και να εχει μια τιμη γυρω στα 17000 με 20000 ευρω για να μπορουν να το αγορασουν αρκετοι νομιζω οτι εχουν πολυ δρομο μπροστα. Τουλαχιστον 10 ετια. Τωρα αν τους ενδιεφερε τοσο η οικολογια θα μας ελεγαν και την ζημια που κανουν στο περιβαλλον για να εξαγουν τις σπανιες γαιες στην Κινα και αλλου. Εκει εχουν καταστρεψει μια περιοχη σαν την Ελλαδα. Ας βγαλουν αδυναμα αυτοκινητα με χαμηλους ρυπους αν τους ενδιαφερει το περιβαλλον. Αλλα ειναι η νεα μπιζνα. Οπως θελουν να κλεισουν τα λιγνιτοεργοστασια της ΔΕΗ στην Ελλαδα αλλα ο λιγνιτης που καιει διπλα ο Βουλγαρος και ο Ρουμανος τον αναπνεει αλλος!
Καλά...Εγώ βλέπω πως αν συνεχίσει η Ευρώπη αυτήν την ηλιθια τακτική με τους ρύπους, στο τέλος θα μείνει χωρίς αυτοκίνητα. Γιατί να συνεχίσουν να πουλάνε αμάξια οι εταιρίες εδώ από την στιγμή που δεν θα τους συμφέρει; Ούτε οι ευρωπαϊκές εταιρίες δεν θα διαθέτουν αμάξια στην Ευρώπη στο τέλος. Θα πουλάνε σε Αμερική, Ασία, Αφρική που δεν έχουν τέτοιους ηλιθιους περιορισμούς και εδώ θα σου λέει θες αμάξι; μόνο ηλεκτρικό. Τι, δεν έχεις να το πάρεις; στα π@π@#α μου. Τα παράπονά σου στην ΕΕ που θέλει μηδενικούς ρύπους. Αν νομίζετε ότι η κίνηση της Suzuki να αποσύρει το Jimny από την Ευρώπη ήταν μεμονωμένη κίνηση, think again.
Κάποια στιγμή θα ερχόταν και αυτή η στιγμή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τι έκαναν τόσο καιρό? ΤΙΠΟΤΑ. Μόνο 2 από όσο γνωρίζω πλήρωσαν ποσά για την εξέλιξη προς αυτό τον τομέα. TOYOTA & TESLA. Αλλά όταν αυτές έβγαζαν αυτοκίνητα ικανά να κυκλοφορούν στο δρόμο του μέλλοντος, όλοι μας τα χλευάζαμε. Τώρα η TESLA ξεπουλάει στη Β. Ευρώπη και η ΤΟΥΟΤΑ.... καλά αυτή ξεπουλάει γενικώς!!!! Ήταν λάθος των εταιριών που δεν επένδυσαν σε αυτό το δρόμο της τεχνολογίας. Τώρα θα είχαμε εξαιρετικά αυτοκίνητα πολύ κάτω από το όριο των 95gr CO2 με την ιπποδύναμη που θέλουμε. Χάσαμε καμιά 5ετια...
Ρε παιδιά, τί γίνεται; πολύ απότομη η αλλαγή. Πολλές εταιρίες έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται αλλά γενικά μιλώντας η αλλαγή είναι υπερβολικά απότομη στο όριο των co2 και τα πρόστιμα ιδιαίτερα καταστροφικά... Τρόμος στην αυτοκινητοβιαμηχανία! Σταματήστε να παράγετε κινητήρες εσωτερικής καύσης και παράγετε μπαταρίες και ρεύμα. Πάρτε χρόνο να προσαρμοστείτε γιατί η μόδα άλλαξε. Ας γίνουμε πράσινοι επιδοτώντας με τον ίδιο τρόπο αντίστοιχα έργα και επενδύοντας σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας με τα οποία θα μπορούμε να φορτίζουμε τα αμάξια μας και όχι μόνο.