Για χρόνια επικρατεί η αντίληψη πως το diesel είναι η καλύτερη επιλογή αν θες να κάνεις οικονομία στα καύσιμα και διανύεις πολλά χιλιόμετρα. Τα υβριδικά όμως έχουν καταφέρει να αμφισβητήσουν αυτή την αντίληψη, με όπλο τους την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, ειδικά εντός πόλης. Και δίπλα σε αυτά, σφήνα σε αυτό το δίλημμα έρχεται να μπει και το LPG, με βασικό προσόν τη χαμηλή τιμή ανά λίτρο.
Τρία από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της μικρής κατηγορίας διατίθενται σε αντίστοιχες εκδόσεις. Το 208 με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα BlueHDi των 100 ίππων, το ίδιας ιπποδύναμης Clio με τον 1,0 λτ. TCe κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη-υγραέριο) και το νέο Yaris που εφοδιάζεται με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο, βάση του οποίου είναι ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.490 κ.εκ..
Δε χρειάζονται μαντικές ικανότητες για να καταλάβετε πως στις επόμενες γραμμές θα διαβάσετε τη μεταξύ τους σύγκριση, η οποία φυσικά θα περιλαμβάνει όλους τους τομείς.
Εμφάνιση: Αρμονία στα 208 και Clio, δυναμικό το Yaris
Ξεκινώντας από την εμφάνιση, τα τρία μοντέλα είναι άτυχα που συγκρίνονται μεταξύ τους, καθώς σχεδιαστικά και τα τρία αρέσουν πολύ. Το νέο Yaris διαθέτει επιθετική σχεδίαση που απορρέει από τις compact διαστάσεις (μήκος 3,94μ.) με την παράλληλη αύξηση στα μετατρόχια και τους κοντούς προβόλους. Την ίδια ώρα η μεγάλη μάσκα μπροστά και τα ενιαία φώτα πίσω το κάνουν όσο μοντέρνο χρειάζεται. Το Clio από την πλευρά του, με την C-Shape αισθητική της μάσκας και των LED φωτιστικών σωμάτων, διαθέτει ένα εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, τον οποίο συνδυάζει με δυναμικά στοιχεία διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα κομψό αποτέλεσμα. Στοιχεία δυναμισμού και κομψότητας θα συναντήσουμε και στο Peugeot, το οποίο καταφέρνει σε πολύ μικρό βαθμό να τα συνδυάσει καλύτερα. Η μεγάλη μάσκα, τα μοτίβα από νυχιές στα φώτα και οι «χαυλιόδοντες» που κατεβαίνουν χαμηλά είναι στοιχεία που τα παρατηρείς με θαυμασμό.
Value for Money: Πιο προσιτό το Clio, πιο πλούσιο και με καλύτερη εγγύηση το Yaris
Το Clio διαθέτει τη χαμηλότερη τιμή αγοράς, από 15.690 ευρώ, ενώ συγχρόνως τρέχει και το προωθητικό πρόγραμμα double bonus, με έξτρα όφελος έως 1.500 ευρώ. Διαθέτει πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, ωστόσο από τον εξοπλισμό λείπουν ανέσεις, όπως μια μεγάλη οθόνη αφής. Το ίδιο ισχύει και για τη βασική έκδοση του 208, η οποία κοστίζει από 15.900 ευρώ με εκπτώσεις οι οποίες τρέχουν στις εκθέσεις της Peugeot. Ακριβότερο είναι το Yaris, από 17.340 ευρώ, αλλά διαθέτει πολύ πιο πλούσιο εξοπλισμό, με 7 αερόσακους, Clima, οθόνη αφής 7`` και ζάντες αλουμινίου. Παράλληλα διαθέτει και εγγύηση 6 ετών, έναντι 5 των άλλων δύο.
Μου αρέσει πολύ το 208.... Αλλά τελικά θα επέλεγα το υβριδικό Toyota yaris χωρίς δεύτερη σκέψη... Γιατί απλά δεν θέλω να ακούω κινητήρα πετρελαίου κάθε πρωί στο αυτοκίνητο μου και μάλιστα πόλης... επιπλέον το υβριδικό είναι οικονομικό, αθόρυβο,αυτόματο και το σπουδαιότερο χωρίς περιορισμούς σε αστικό περιβάλλον με οικολογική ταυτότητα για την πόλη του μέλλοντος... Και επιτέλους η Toyota σχεδιάζει όμορφα αυτοκίνητα επιπλέον είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία την οποία θεωρώ ένα βήμα πριν το μέλλον σε αστικό περιβάλλον το οποίο είναι μονόδρομος και αυτά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης... Toyota yaris υβριδικό το best seller της Ελληνικής αγοράς τα τελευταία χρόνια...
Διάβαζα από άλλους ότι σβήνετε σχόλια που δεν σας συμφέρουν, αλλά δεν το πίστευα, ηλικρινα λυπάμαι.. Τελικά τη δουλειά που κάνετε δεν την αγαπάτε... Καλές γιορτές...
Ανεξαρτήτως από το τι επιλέγουν οι τρεις τύποι του περιοδικού, οι Ελληνες αγοράζουν το Yaris. Το δείχνουν οι πωλήσεις άλλωστε. Τώρα γιατί κανένας από τους 3 τύπους του περιοδικού δεν επιλέγει ξεκάθαρα το Yaris, είναι άλλη υπόθεση και φανερώνει μια αντίθεση και μια αποξένωση από τις επιλογές του αγοραστικού κοινού.
Το Peugeot 208 είναι το καλύτερο, και το ομορφοτερο και μέσα και έξω από όλα της κατηγορίας του!! Και το Clio καλή επιλογή.. Την Toyota δεν την συμπαθώ καθόλου σαν μάρκα.. Οι καλύτερες επιλογές της κατηγορίας είναι τα πανέμορφα Γαλλικά peugeot 208 και Citroën C3
Ίσως και κανένα. Ένα 1.0 TSI σε βάθος χρόνου ίσως να είναι πιο οικονομικό. Το yaris μετα από κάποια χρόνια θα χρειαστεί υβριδική μπαταρία κόστους μερικών χιλιάδων ευρώ. Τα πετρέλαια στην πόλη θα χρειαστούν DPF τουλάχιστο, και μπορεί μπεκ, EGR κλπ. Και το LPG κάθε πότε θέλει αλλαγή δεξαμενής αερίου και πόσο πάει ;