Με μήκος 5,21 μέτρων και μεγαλύτερο μεταξόνιο στα 3,21 μέτρα η νέα EQS εξασφαλίζει άφθονη ευρυχωρία στο εσωτερικό, χωρίς να «υπερβάλλει» εξωτερικά.

Αυτονομία, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

17.181 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/4/2021
 

Με 770 χιλιόμετρα αυτονομία
Η αυτονομία της EQS ανήκει οπωσδήποτε στα high-lights. Πιο αναλυτικά, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές από την Κορέα ή το Τσούφενχάουζεν , η EQS διαθέτει αρχιτεκτονική 400-Volt (και όχι 800) και προσφέρεται με δύο πακέτα μπαταριών χωρητικότητας 90 kWh ή 107,8 kWh, τα οποία είναι τοποθετημένα κατά μήκος του τεράστιου μεταξονίου. Με την μεγάλη μπαταρία η αυτονομία είναι στα 770 χλμ. (κατά WLTP), ενώ αναφορικά με την φόρτιση των μπαταριών η EQS μπορεί να δεχθεί ρεύμα ακόμη και από 200άρηδες ταχυφορτιστές DC, και έτσι σε 15 λεπτά να φορτίσει για 300 ολόκληρα χιλιόμετρα. Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η βέλτιστη προστασία της μπαταρίας και η ταχύτητα επαναφόρτισής της, η μπαταρία ψύχεται και προθερμαίνεται, εφόσον «γνωρίζει» μέσω του συστήματος πλοήγησης πού βρίσκεται ο πλησιέστερος σταθμός φόρτισης.

Κλείνοντας με τις τεχνικές προδιαγραφές, αρχικά διαθέσιμες θα είναι εκδόσεις των 333 ίππων (568 Nm ροπής) και 523 ίππων (855 Nm ροπής). Στην δεύτερη περίπτωση το μοντέλο θα εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα που θα συνθέτουν την 4κίνητη έκδοση 4MATIC +. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα ώστε να... παραταθεί η αυτονομία.

Πως είναι στο δρόμο;
Αφού σας ταλαιπωρήσαμε με τις τεχνικές λεπτομέρειες, ας περάσουμε και στο ζουμί της υπόθεσης, δηλαδή πως είναι το νέο μοντέλο της Mercedes στο δρόμο. Μάλιστα, ενώ τα υπόλοιπα μοντέλα πρέπει να τα δοκιμάζουμε από τη θέση του οδηγού, αυτή την φορά κάνουμε την… εξαίρεση και καθόμαστε εκεί που πρέπει. Πίσω δεξιά δηλαδή με σοφέρ τον Υπεύθυνο του Project EQS, Timo Hartstock. 

Ανοίγουμε την πόρτα (σ.σ. εντυπωσιακές οι pop-up χειρολαβές), και στο πρώτο δευτερόλεπτο εντοπίζουμε το 2o high-light. Καλά, δεν ήταν και δύσκολο θα μας πείτε, αφού 56άρα οθόνη με φάρδος 141 εκατοστά δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη! Ο λόγος φυσικά για την Mercedes Hyperscreen η οποία από κοντά είναι εντυπωσιακή. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικές λεπτομέρειες, εμείς με μια φράση θα συνοψίζουμε πως το νέας γενιάς MBUX είναι ψαρωτικό, high-tech, συνάδει με τον πολυτελή χαρακτήρα του γερμανικού οίκου και έχει τεχνητή νοημοσύνη!

Φύγαμε για Βερολίνο, ως επιβάτες στην έκδοση EQS 580 των 523 ίππων, και αρχικά οδηγώντας στο επαρχιακό δίκτυο. Εκεί το βάρους 2,5 τόνων ηλεκτρικό μοντέλο κινείται με ζωντάνια και η αερανάρτηση απορροφά ιδανικά ακόμη και τις πιο έντονες ανωμαλίες του εδάφους, χωρίς καν να το αντιληφθούμε, ενώ επικρατούν εξαιρετικά επίπεδα χαμηλού θορύβου. Προχωρώντας σε αστικό περιβάλλον, η EQS διατηρεί την ευχάριστη κύλισή της, όντας μάλιστα πολύ ευέλικτη και άνετη στις στροφές και στους στενούς δρόμους της πόλης, αξιοποιώντας στο μέγιστο βαθμό το σύστημα τετραδιεύθυνσης, ενώ για το φινάλε αυτής της πρώτης επαφής μας, αφήνουμε την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πιο σπορτίφ συνθήκες. Εξάλλου, μιλάμε για την κορυφαία έκδοση EQS 580 4MATIC + που εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρoκινητήρες και τετρακίνηση. Στο πιο σπορ από τα τρία προγράμματα η αίσθηση είναι ωραία: επιταχύνοντας, ενισχύεται η ακουστική της EQS, ενώ παράλληλα φωτίζεται και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ώθηση είναι ισχυρή, αλλά... συγκρατημένη μιας και το προφίλ του αυτοκινήτου δεν επιβάλλει εκρηκτικές επιδόσεις, αν και το «κενό» ισχύος θα έρθει να καλύψει το προσεχές διάστημα μία AMG έκδοση, η οποία βρίσκεται ήδη σε διαδικασία εξέλιξης…

Η γνώμη μας 
Η Mercedes EQS «κουβάλα» την βαριά κληρονομία του ονόματος «SonderKlasse». Μπορεί να διαφέρει σε εικόνα και ήχο, ωστόσο η πολυτέλεια και το υψηλό τεχνολογικό προφίλ πρωταγωνιστούν πάλι. Μένει να αποδειχθεί το κατά πόσο μπορεί να υπερισχύσει το οικολογικό προφίλ έναντι στις παραδοσιακές αξίες της S-Class. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ