Σε κάθε περίπτωση, προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός τουλάχιστον σημείου φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους του δήμου.

ΣΦΗΟ: Ανακοινώθηκαν οι τεχνικές οδηγίες

2.189 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/10/2020
 

Την προκήρυξη των τεχνικών οδηγιών για τα «Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων» (ΣΦΗΟ) ανακοίνωσε η ελληνική κυβέρνηση μέσω του αρμόδιου Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κάνοντας έτσι το επόμενο βήμα για το σχέδιο ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης στην χώρα μας.


Όπως γνωστοποιήθηκε πλέον και από την Εφημερίδα της  Κυβέρνησης οριστικοποιήθηκαν οι τεχνικές οδηγίες για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), τα οποία οι μεγάλοι και μεσαίοι δήμοι υποχρεούνται να καταρτίσουν έως τις 31 Μαρτίου 2021 και οι μικροί έως τις 31 Μαρτίου 2022.
 
Ο κάθε δήμος (ή σύνδεσμος όμορων δήμων) καλείται να λάβει υπόψη του τα κυκλοφοριακά, χωροταξικά και πολεοδομικά χαρακτηριστικά της περιοχής ευθύνης του, καθώς και τυχόν υφιστάμενα σχέδια, όπως τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Στη συνέχεια και με βάση της προβλέψεις για τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων σε κάθε δήμο, θα υπολογίζεται ο αναγκαίος αριθμός δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που απαιτούνται για να καλυφθούν οι ανάγκες φόρτισης των κατοίκων και επισκεπτών και θα εκπονούνται εναλλακτικά σενάρια χωροθέτησης αυτών των υποδομών. Παράλληλα για τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης θα λαμβάνονται υπόψη –μεταξύ άλλων- οι απαιτήσεις σύνδεσης των υποδομών στο δίκτυο του Διαχειριστή Εθνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). 
 
Σε κάθε περίπτωση, προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός τουλάχιστον σημείου φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους του δήμου. Φορτιστές θα μπουν σε τερματικούς σταθμούς ΜΜΜ, όπως και σε προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων σε ποσοστό δέκα τοις εκατό τουλάχιστον επί του συνόλου των υφιστάμενων θέσεων, αλλά και σε πιάτσες των ταξί.
 
Τέλος η κατάρτιση των Σχεδίων Φόρτισης θα χρηματοδοτηθεί εν πολλοίς από πόρους του Πράσινου Ταμείου. Ο σχετικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε περίπου7 εκατ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα για Δήμους με πληθυσμό έως 2.000 κατοίκους προτείνεται: έως 1.000 κατοίκους 10.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και από 1.000 έως 2.000 κατοίκους  20.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α, ενώ για Δήμους με πληθυσμό από 2.000 κατοίκους και πάνω, για τον υπολογισμό της αμοιβής εφαρμόζεται μαθηματικός τύπος με πληθυσμιακά κριτήρια.  
 
Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί πως μέσω αυτών των κινήσεων αλλά και των επιδοτήσεων που υπάρχουν για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στόχος της Ελληνικής κυβέρνησης είναι μέχρι το 2030 να είναι 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα ηλεκτροκίνητο.