Ξεκίνησαν δρομολόγια τα πρώτα από τα συνολικά 37 ηλεκτρικά Optare Metrodecker της Tower Transit

Τα νέα Optare Metrodecker δραστηριοποιούνται στις γραμμές 23 και C3 του Λονδίνου.

Με περισσότερα από 380 ηλεκτρικά λεωφορεία σε λειτουργία, το Λονδίνο διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους μηδενικών ρύπων της Ευρώπης.

Το Metrodecker είναι το πρώτο διώροφο ηλεκτρικό λεωφορείο του κόσμου. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Optare, που βρίσκεται έξω από το Λιντς.

Με μήκος 10,5 μέτρων, το διώροφο Optare Metrodecker μπορεί να μεταφέρει έως και 96 επιβάτες.

Η περίφημη ηλεκτρική γραμμή κίνησης AxTrax AVE της ZF αποτελεί ένα από τα δυνατά σημεία του Optare Metrodecker.

Η οικογένεια ταχυφορτιστών Sicharge της Siemens προσφέρει ισχύ φόρτισης από 100 έως 800 kW και μπορεί να δεχθεί τάση έως και 1.000 V.

Στο Λονδίνο τα 1α ηλεκτρικά διώροφα λεωφορεία (+vid)

Προηγμένοι φορτιστές της Siemens υποστηρίζουν τη λειτουργία των Optare Metrodecker του Λονδίνου, των πρώτων ηλεκτρικών διώροφων λεωφορείων στον κόσμο.

 
Τις υποδομές φόρτισης για τα 37 νέα διώροφα, πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία του Λονδίνου, παρέχει η Siemens Smart Infrastructure. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι τα Optare Metrodecker και ανήκουν στην εταιρεία δημόσιων μεταφορών, Tower Transit, η οποία αποτελεί μέλος του ομίλου SeaLink Travel Group. Τα πρώτα από αυτά τα ηλεκτρικά διώροφα λεωφορεία εντάχθηκαν ήδη στις γραμμές 23 και C3 της πρωτεύουσας του Ηνωμένου Βασιλείου -η οποία διαθέτει έναν στόλο άνω των 380 ηλεκτρικών λεωφορείων- ενώ τα υπόλοιπα αναμένεται να έχουν παραδοθεί μέσα στους προσεχείς μήνες.
Το αμαξοστάσιο της Tower Transit βρίσκεται κοντά στον σταθμό του μετρό Westbourne Park και δέχθηκε τις απαραίτητες αναβαθμίσεις για να δεχθεί τα 37 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία μόλις τεθούν στο σύνολό τους σε λειτουργεία, υπολογίζεται πως θα απαλλάξουν το Λονδίνο ετησίως, από περισσότερους από 1.800 τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε σχέση με τα αντίστοιχα λεωφορεία που διαθέτουν κινητήρες πετρελαίου προδιαγραφών Euro VI.
Αναφορικά με το γκαράζ της Tower Transit, εκεί τοποθετήθηκαν 34 φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος των 22 kW (AC22) και τέσσερις Sicharge φορτιστές συνεχούς ρεύματος των 200 kW (UC200), που παρέχουν συνολική ισχύ φόρτισης 2 MW. Καθημερινά, θα παρέχονται 11 MWh ηλεκτρικής ενέργειας στα 37 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τους ταχυφορτιστές UC200 να προσφέρουν τρεις φορές πιο γρήγορη φόρτιση σε σχέση με τους AC22, που προορίζονται κυρίως για ολονύκτια φόρτιση. Πέραν των υποδομών φόρτισης, η Siemens προσφέρει και τη συντήρηση του εξοπλισμού.
Κλείνουμε με μια σύντομη περιγραφή του διώροφου Metrodecker της βρετανικής εταιρείας Optare, το οποίο έχει μήκος 10,5 μέτρων και μπορεί να μεταφέρει έως και 96 επιβάτες, διαθέτοντας μέχρι και 63 καθίσματα. Εξοπλίζεται με τον γνωστό ηλεκτρικό άξονα AxTrax AVE της ZF, στις πλήμνες των τροχών του οποίου υπάρχουν ηλεκτρικοί κινητήρες απόδοσης 300 kW (402 hp). Το λεωφορείο διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 44 kW, που του επιτρέπει να φορτίσει πλήρως τις μπαταρίες του σε περίπου 6 ώρες. Η μέγιστη αυτονομία του λεωφορείου υπολογίζεται στα 240 χλμ.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο, την παρουσίαση της γκάμας της Optare, ναυαρχίδα και «καμάρι» της οποίας αποτελεί το ηλεκτρικό Metrodecker: