Μέσα στον Σεπτέμβριο ξεκινούν οι παραδόσεων των πρώτων 50 Hyundai XCIENT Fuel Cell φορτηγών στην αγορά της Ελβετίας.

Το εν λόγω –υδρογονοκίνητο- φορτηγό έχει μέγιστη αυτονομία έως και 400 χλμ. ενώ…

Μέχρι το 2025 η Hyundai υπολογίζει πως θα έχει παραδώσει συνολικά 1.600 οχήματα και σε εκδόσεις τράκτορα με αυτονομία έως και 1.000 χλμ.

Το fuel-cell φορτηγό της Hyundai έρχεται στην ΕΕ (+vid)

Μέχρι το τέλος του έτους, συνολικά 50 φορτηγά υδρογόνου «XCIENT» θα έχουν παραδοθεί στην Ελβετία, με τον στόχο να προβλέπει συνολικά 1.600 οχήματα έως το 2025!

 
Σύμφωνα με τα όσα έχουμε δημοσιεύσει και πριν από περίπου ένα έτος, η Hyundai προσανατολίζεται να εισέλθει στην αγορά των ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ, ενώ παράλληλα προγραμματίζει την εξέλιξη ενός ευρύτατου δικτύου σταθμών φόρτισης οχημάτων με καύσιμο το υδρογόνο (με τεχνολογία fuel-cells) σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Με βάση τα αρχικά πλάνα της εταιρείας, μια από τις πρώτες πράξεις του στρατηγικού της σχεδίου ήταν η έναρξη των πιλοτικών δοκιμών του νέου υδρογονοκίνητου φορτηγού της με την ονομασία «XCIENT Fuel Cell» στους στόλους οχημάτων επιλεγμένων πελατών / συνεργατών στην αγορά της Ελβετίας.
Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε λοιπόν και η Hyundai είναι έτοιμη να λανσάρει τα πρώτα -50- «XCIENT Fuel Cell» φορτηγά της, μέσα στον Σεπτέμβριο.
Συνολικά η κορεατική εταιρεία υπολογίζει πως θα έχει παραδώσει περίπου 1.600 υδρογονοκίνητα φορτηγά στην ΕΕ έως το 2025.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο κ. Cheol Lee, αντιπρόεδρος της Hyundai Motor και επικεφαλής του κλάδο επαγγελματικών οχημάτων ανέφερε πως: «… Το XCIENT Fuel Cell είναι μια πραγματικότητα και όχι απλώς ένα πρωτότυπο όχημα. Με την παράδοση των πρώτων οχημάτων στην Ελβετία, σηματοδοτούμε μια σημαντική καμπή στην ιστορία των επαγγελματικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο και γυρίζουμε σελίδα στην εξέλιξη των συστημάτων fuel-cells. Παράλληλα, χτίζοντας ένα επαρκές δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, που θα καλύπτει τις ανάγκες οχημάτων όπως το XCIENT Fuel Cell, συμβάλλουμε τα μέγιστα στην ουσιαστική εξαίρεση των οδικών μεταφορών από τους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την ατμοσφαιρική ρύπανση».
 
Το Hyundai XCIENT Fuel Cell με μια ματιά
 
Το εν λόγω φορτηγό της Hyundai, που σημειωτέον έχει ήδη αποστάσει το βραβείο «Truck Innovation Award» για το 2020, εφοδιάζεται με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου με καύσιμο το υδρογόνο (σύστημα fuel-cells) με απόδοση 190 kW που αποτελείται από δύο συστοιχίες 95kW έκαστη. Επτά συνολικά δεξαμενές υδρογόνου με χωρητικότητα περίπου 32,09kg διασφαλίζουν τα απαιτούμενα καύσιμα για την κάλυψη έως και 400 χλμ. ενώ, για την πλήρωση τους σε κάποιο σταθμό ανεφοδιασμού απαιτούνται μόλις 8 – 20 λεπτά της ώρας!
Παράλληλα εκτός από τις εκδόσεις πλαισίου φορτηγού, η Hyundai ήδη εξελίσσει και εκδόσεις τράκτορα για το εν λόγω –υδρογονοκίνητο- βαρύ επαγγελματικό όχημα, με αυξημένη αυτονομία στα 1.000 χλμ.
Με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία που η Hyundai έχει δώσει στη δημοσιότητα, το XCIENT Fuel Cell έχει συνολικό μήκος αμαξώματος στα 9.745 χλστ, ύψος 3.730 χλστ. και μεταξόνιο 5.130 χλστ. αντίστοιχα.
Το μέγιστο μεικτό βάρος του ορίζεται στους 19t., με δυνατότητα φόρτισης 8t. για τον μπροστά και 11,5t. για τον πίσω άξονα, το απόβαρο του ανέρχεται στα 9.795 κιλά ενώ το μέγιστο μεικτό βάρος συρμού μπορεί να ανέλθει στους 36t.
Εφοδιασμένο με καμπίνα ημέρας (Day Cab) και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 340 kW (περίπου 476 ίππων) με ροπή 3.400 Nm που συνεργάζεται με το κιβώτιο ATM S4500 της Allison.
Τέλος, σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, το υδρογοκίνητο φορτηγό της Hyundai θα εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας όπως τα Front Collision-avoidance Assist (FCA), Smart Cruise Control (SCC), Electronic Braking System (EBS), Vehicle Stability Control (VDC) και Lane Departure Warning (LDW).
Περισσότερα για το Hyundai XCIENT Fuel Cell φορτηγό, μπορείτε να δείτε στο video που ακολουθεί…