Οι Ford και Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα εξελίξουν από κοινού τρία νέα ελαφρά επαγγελματικά στις κατηγορίες των Pick-Ups, των Vanettes και των Μεσαίων Vans.

Το νέο VW Amarok θα παραχθεί από την Ford και θα βασίζεται στο Ranger ενώ…

… η μελλοντική νέα γενιά του Ford Transit Connect θα παράγεται στην Πολωνία από την VWCV και θα βασίζεται την νέα -5η- γενιά του Caddy.

Τρία νέα «κοινά» επαγγελματικά από τις Ford & VW

Η συνεργασία μεταξύ των Ford και Volkswagen στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών αναμένεται να έχει «καρπούς» τρία νέα οχήματα μέσα στην ερχόμενη τριετία. Ανακαλύψτε ποια θα είναι αυτά…

 
Δύο εκ των κολοσσών σε ότι αφορά στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Ford και Volkswagen, ανακοίνωσαν και επίσημα τις λεπτομέρειες αναφορικά με τη συνεργασία που σύνηψαν, εδικά για τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Σε πρώτη, το αποτέλεσμα της εν λόγω συνεργασίας θα είναι… τριπλό, δεδομένου ότι θα εξελιχθούν από κοινού τρία νέα ελαφρά επαγγελματικά, σε διάφορες κατηγορίες, τα οποία θα λανσαριστούν, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και –κυρίως- στις διάφορες αγορές της ΕΕ, μέσα στην ερχόμενη τριετία.
Πιο συγκεκριμένα, η Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) αναμένεται να εξελίξει ένα νέο Vanette για τη γκάμα της Ford, που θα βασίζεται στη νέα γενιά του Caddy, το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα στις αρχές του 2020 και αναμένεται να λανσαριστεί στην ΕΕ στις αρχές μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Αντίστοιχα, ο αντικαταστάτης του VW Amarok θα βασίζεται στη νέα γενιά του Ford Ranger και θα παραχθεί από τη Ford, με την έναρξη των πωλήσεων του στην ΕΕ θα τοποθετείται χρονικά από το 2022.
Τέλος, η Ford θα εξελίξει για αμφότερες τις εταιρείες, ένα νέο ελαφρύ επαγγελματικό με ωφέλιμο ενός τόνου (κατά πάσα πιθανότητα στην κατηγορία των Μεσαίων Vans), το οποίο θα ακολουθήσει τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα.
Παράλληλα όμως, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεργαστούν και στην –από κοινού- εξέλιξη νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων ενώ, συνολικά η συνεργασία μεταξύ τους προβλέπει την παραγωγή συνολικά 8 εκ. οχημάτων μέσα στα επόμενα έτη από τους έξι –συνολικά- νέους εκπροσώπους στη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών τους!
Ας δούμε ωστόσο όλα τα δεδομένου που έχουμε στη διάθεση μας αναλυτικά…
 
Νέο VW Amarok βασισμένο στο Ford Ranger από το 2022
Η Ford δεσμεύεται να εξελίξει και να παράγει τη νέα γενιά του VW Amarok για την κατηγορία των Pick-Up, το οποίο θα βασίζεται στον δικό της εκπρόσωπο, το Ranger και θα κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής της στο Silverton της Ν. Αφρικής.
Σύμφωνα με τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου του ΔΣ της VWCV, κ. Thomas Sedran, μάλιστα: «… Ο διάδοχος του Amarok στη γκάμα μας προορίζεται για τις αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής ενώ μέσω της συνεργασίας μας με τη Ford θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα νέο Pick-Up, μια κίνηση στην οποία δεν θα προχωρούσαμε χωρίς στη συγκεκριμένα συνεργασία».
 
Νέο Ford Transit Connect βασισμένο στο VW Caddy 5ης γενιάς
Από την πλευρά της, η VWCV αναμένεται να συνεισφέρει στην εν λόγω συμμαχία με την εξέλιξη ενός νέου Vanette για την γκάμα της Ford, του αντικαταστάτη του Transit Connect, το οποίο θα βασίζεται στη νέα γενιά του VW Caddy.
Το εν λόγω ελαφρύ επαγγελματικό αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται στην γραμμή παραγωγής της VW στο Πόζναν (Πολωνία) κατά τη διάρκεια του 2021, όπου θα αρχίσει να παράγεται και η νέα γενιά του VW Caddy, μέσα στο 2ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
 
Νέο –κοινό- Van με ωφέλιμο φορτίο 1,0t.
Ο τρίτος «καρπός» της συνεργασίας των δύο εταιρειών θα αφορά στην –από κοινού- εξέλιξη ενός ακόμη ελαφρού επαγγελματικού, για την κατηγορία οχημάτων με ωφέλιμο 1,0t., που κατά πάσα πιθανότητα θα αφορά στην κατηγορία των Μεσαίων Vans, όπου οι δύο εταιρείες προσφέρουν στην παρούσα φάση τα Ford Transit Custom και VW T6.1 Transporter αντίστοιχα.
Διευκρινιστικές ήταν και σε αυτό το σημείο οι δηλώσεις του κ. Sedran της VWCV, ο οποίος ανέφερε σχετικά πως: «… Το νέο αυτό μοντέλο αναμένεται να προσφέρει μια νέα ώθηση στις πωλήσεις της Volkswagen Commercial Vehicles δεδομένου ότι θα μας διασφαλίσει τη δυνατότητα να προσφέρουμε ένα νέο εκπρόσωπο με εξαιρετική σχέση τιμής – αξίας, μειώνοντας παράλληλα τα κόστη εξέλιξης και παραγωγής του. Παράλληλα όμως, θα συνεχίσουμε την εξέλιξη, παραγωγή και διάθεση των διαδόχων των επιβατικών εκδόσεων της υπάρχουσας γενιάς T6.1, δηλαδή των Multivan, Caravelle και Callifornia, ουσιαστικά διασφαλίζοντας το καλύτερο δυνατό μείγμα για τους πελάτες μας».
 
Συνεργασία και στα ηλεκτρικά οχήματα
Παράλληλα όμως, εκτός από τον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών, οι Ford και VW αναμένεται να συνεργαστούν στενά και στον κλάδο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, η Ford σκοπεύει από το 2023 να κατασκευάσει συνολικά 600.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα «MEB» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Παράλληλα, αμφότερες οι εταιρείες θα συνεργαστούν με την Argo AI στην εξέλιξη νέων υπηρεσιών και προϊόντων που θα σχετίζονται με την πλήρη αυτονόμηση της κίνησης των μελλοντικών οχημάτων.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε, γιατί αυτό τονίζεται και κατηγορηματικά στις επίσημες ανακοινώσεις αμφότερων των εταιρειών, πως η συνεργασία μεταξύ τους δεν είναι σε καμία περίπτωση μια μορφή συγχώνευσης καθώς, τα προϊόντα που προαναφέραμε θα είναι άμεσα ανταγωνιστικά μεταξύ τους.