Την τελευταία δεκαετία, η
C-Class ήταν το μοντέλο της
Mercedes-Benz με τον υψηλότερο όγκo πωλήσεων αφού, από το λανσάρισμα της προηγούμενης γενιάς μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί
πάνω από 2,5 εκατομμύρια C-Class. Τώρα, η Mercedes προχωρά στην επίσημη παρουσίαση της
πέμπτης γενιάς στις εκδόσεις Saloon (σεντάν) και Estate (station-wagon) με σκοπό το νέο μοντέλο να επαναλάβει την πετυχημένη εμπορική πορεία του προκατόχου του.
Η εμφάνιση της C-Class, αν και συνεχίζει να είναι κομψή, την ίδια στιγμή
υιοθετεί στοιχεία από τα νεότερα μέλη της γκάμας της εταιρείας με έμβλημα το αστέρι. Έτσι, βλέπουμε πως στον πρόβολο, τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον πιο λεπτά και έχουν νέο σχήμα ενώ καινούριος είναι και ο προφυλακτήρας. Αξίζει να σημειώσουμε πως το φινίρισμα και η συνολικά η σχεδίαση της γρίλιας διαφοροποιείται σε σημεία ανάλογα το εξοπλιστικό επίπεδο του μοντέλου και σε κάποιες εξ αυτών ξεχωρίζει το μοτίβο με πολλά μικρά «αστέρια» της μάρκας. Όσον αφορά στο πίσω μέρος, για πρώτη φορά στην C-Class Saloon, το ένα μέρος των φωτιστικών σωμάτων βρίσκεται πάνω στο πορτ-μπαγκάζ και το άλλο πάνω στο αμάξωμα, ενώ και εδώ, ο προφυλακτήρας έχει διαφορετική σχεδίαση ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού.
Η Saloon έκδοση έχει τώρα
65 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με πριν (+49 η Estate) στα
4.751 χιλιοστά ενώ το
πλάτος και το
μεταξόνιο έχει
αυξηθεί κατά 10 και 25 χιλιοστά και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος σε 1.820 χιλιοστά και 2.865 χιλιοστά. Ελαφρώς μικρότερο είναι το ύψος της νέας C-Class στα 1.438 χιλιοστά και τα 1.455 χιλιοστά αντίστοιχα. Παρά την αύξηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου, η Mercedes είναι σε θέση να ανακοινώσει πως ο
συντελεστής οπισθέλκουσας διατηρήθηκε ίδιος σε
Cd 0,24 για το σεντάν και Cd 0,27 για το wagon. Tέλος, όσον αφορά στους χώρους αποσκευών, η Estate προσφέρει τώρα είναι 30 λίτρα περισσότερο χώρο από ότι πριν και συγκεκριμένα από 490 έως 1.510 λίτρα (455 λίτρα προσφέρει το σεντάν).
Ο εσωτερικός διάκοσμος δεν θα μπορούσε να μην είναι hi-tech. Αυτό είναι κάτι που γίνεται αμέσως φανερό, αφού μπροστά από τον οδηγό το μάτι πέφτει πάνω σε μια LCD
οθόνη 10,25 ή 12,3 ιντσών σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων και δίπλα της στην κεντρική κονσόλα δίνει παρών μια δεύτερη οθόνη, δάνειο από την S-Class, ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, με μέγεθος
9,5 ή 11,9 ίντσες. Και σε αυτή την περίπτωση, ανάλογα το επίπεδο του εξοπλισμού, η Mercedes προσφέρει μεγάλες επιλογές εξατομίκευσης σχετικά με την επένδυση των καθισμάτων και του ταμπλό, το φινίρισμα του κ.α. Όπως και η νέα S-Class, η C-Class εξοπλίζεται με το
δεύτερης γενιάς ΜΒUX σύστημα infotainment της μάρκας που προσφέρει πλέον την δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου εύκολα και γρήγορα. Το εικαστικό μοτίβο των οθονών προσφέρει τρεις επιλογές (Discreet, Sporty και Classic) ενώ μπορεί να λειτουργήσει σε τρία modes (Navigation, Assistance και Service).
Η γκάμα κινητήρων της νέας C-Class αποτελείται αποκλειστικά από
τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel που συνδυάζονται με το
δεύτερης γενιάς ήπια υβριδικό σύστημα των 48V. Στην βενζίνη, υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις του ίδιου κινητήρα στα
1,5 και 2,0 λίτρα με ισχύ από
170 άλογα (επιπλέον 20 άλογα παρέχει το ηλεκτρικό σύστημα) έως
258 άλογα (επιπλέον 20 άλογα boost από το ηλεκτρικό σύστημα). Στο diesel, το καινούριο ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο αποδίδει
200 άλογα στην έκδοση 220 d και 265 στην έκδοση 300 d με το ηλεκτρικό σύστημα να προσφέρει και στις δύο περιπτώσεις 20 άλογα επιπλέον σε λειτουργία boost.
Αργότερα θα ακολουθήσουν οι
Plug-in υβριδικές εκδόσεις που έχει ετοιμάσει η φίρμα με βάση τον τετρακύλνδρο Μ 254 κινητήρα στην δίλιτρη έκδοσή του. Το μοτέρ θα συνδυάζεται με μια μπαταρία 25,4 kWh που θα προσφέρει
αυτονομία κοντά στα 100 χιλιόμετρα και θα δίνει ενέργεια στο ηλεκτρικό μοτέρ που θα προσφέρει από την πλευρά του 129 ίππους και 440 Nm ροπής. Στην συνέχεια θα γίνουν διαθέσιμες και Plug-in υβριδικές εκδόσεις με βάση τους diesel κινητήρες της φίρμας.
Η νέα Μercedes C-Class θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Mercedes-Benz Cars στη Βρέμη της Γερμανίας για την ευρωπαϊκή αγορά, στο Πεκίνο και στην Νότια Αφρική.
Το κορυφαίο sedan στην κατηγορία.... Μια μικρή S class... Μου αρέσει πολύ και δεν έχει καμία σχέση με την CLA sedan.. Ούτε σε ποιότητα κατασκευής.. Ούτε σε συστήματα ασφαλείας και το σπουδαιότερο η C class πρέπει να παραμείνει πίστη στην πίσω κίνηση σε αντίθεση με την CLA .πιστεύω ότι υπάρχει λόγος για την διαφορά τιμής μεταξύ τους που πιστεύω να είναι κοντά στο 6000 ευρώ... λογικό για νέο μοντέλο.
Πολύ ωραίο! Άξιος συνεχιστής της φίρμας. Μια σημείωση για τον Panos K, η θέση οδήγησης βρίσκεται χαμηλά, οπότε η τοποθέτηση της μεσαίας οθόνης δεν επηρεάζει την ορατότητα του οδηγού ή τη χρήση της, σε κάθε περίπτωση είναι ομορφότερη η επιλογή αυτή από την τωρινή με το ενιαίο σώμα-μακρινάρι επάνω στο ταμπλό μαζί με την οθόνη του οδηγού. Ευτυχώς που τα τελευταία χρόνια η εταιρία ξέφυγε από τη συντήρηση και πλέον έχει όμορφα αμαξώματα σε όλες τις κατηγορίες.
....Περισσοτερο με την Α-Class sedan μοιαζει παρα με την S Class. Σχεδιαστικα παντα οι Γερμανοι αποφευγουν τις ακροτητες. Το εσωτερικο φαινεται πολυ ποιοτικο και πολυτελες, ομως κατα την αποψη μου ειναι μαλλον κακογουστο. Η τεραστια οθονη αφης στη μεση, βγαζει ματια. Και ειναι πολυ χαμηλα τοποθετημενη, κατι που υποχρεωνει τον οδηγο να σκυψει αρκετα για να δει, κατι πολυ επικινδυνο γιατι χανει την οπτικη επαφη με τον δρομο. Θα επρεπε να ειναι πιο πανω. Οι τιμες λογικα θα ξεκινουν απο 42-45.000 ευρω, και μαλλον με τα λεφτα αυτα υπαρχουν και αλλες αξιολογες επιλογες. Προσωπικα, αν ηθελα οπωσδηποτε Mercedes, θα προτιμουσα στο ιδιο περιπου μεγεθος την CLA, η οποια και κοστιζει περιπου 10.000 ευρω λιγοτερα και εχει εναν πιο σπορτιφ και δυναμικο χαρακτηρα.
Αν κ κάποια χρόνια εξοικιωμένος με το ψηφιακό καντράν, κτλ., με ξενίζουν οι (μη ενσωματωμένες) οθόνες σε ένα τόσο ακριβό κ ποιοτικό μοντέλο. Κάπως δείχνει όχι τόσο upper class, μπορεί όμως να είναι θέμα συνήθειας. Θα ....συνηθίσω, υποθέτω!
Έχει χάσει τη μπάλα η Mercedes, σχεδιαστικά..