What is new
- H Plug-in υβριδική έκδοση της Mercedes GLA
- 218 άλογα, 0-100 σε 7,2 δλ.
- 55 χλμ. πραγματικής ηλ. αυτονομίας
- «Καίει» 0-6,0 λτ./100 χλμ.
- Με 45.315 ευρώ
Με την ονομασία EQ Power η Mercedes – Benz διαθέτει σήμερα μια ευρεία γκάμα plug in υβριδικών μοντέλων. Μόνο η A-Class -και οι περί αυτής εκδόσεις αμαξώματος- απαριθμεί 5 μοντέλα, αφού στις A250 e, B250 e, CLA250 e και CLA 250 e Shooting Brake ήρθε να προστεθεί η GLA 250 e την οποία δοκιμάζουμε εδώ. Η GLA 250 e χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα με τις άλλες προαναφερθείσες PHEV εκδόσεις αποδίδοντας συνδυαστικά 218 ίππους. Σύμφωνα με τη Mercedes μπορεί να διανύσει έως 68 χιλιόμετρα με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας των μπαταριών της. Oπτικά, η high-tech και super οικονομική έκδοση της GLA δε διαφέρει ουσιαστικά από τις συμβατικές, αφού μόνο τα λογότυπα EQ Power στο πλάι και το e στο πίσω μέρος δίνουν το στίγμα.
Και πόσο κοστίζει;
Η τιμή αγοράς των 45.316 ευρώ αντανακλά τον high-tech, αλλά και τον premium χαρακτήρα του μικρομεσαίου crossover της Mercedes. Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως είναι αρκετά φθηνότερη από την προσθιοκίνητη GLA 250 των 224 ίππων (52.371 ευρώ) και από την επίσης πρόσθιοκίνητη GLA 200d των 150 diesel ίππων (46.100 ευρώ). Επιπλέον με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ (34.454 ευρώ) και εκπομπές CO2 μόλις 39 γρ./χλμ., αποτελεί μια ιδιαίτερα αξιόλογη επιλογή για εταιρικό αυτοκίνητο.
Κινητήρας-Επιδόσεις-Κατανάλωση: Δυναμικές επιδόσεις με κατανάλωση αυτοκινήτου πόλης!
Όπως και στην A 250 e, οι μηχανικοί της Mercedes τοποθέτησαν μια μπαταρία 15,6 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 10,6 kWh), που δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων και ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο 8άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον state-of-the-art 1,33 λτ. θερμικό κινητήρα των 160 ίππων. Λόγω της τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα μέσα στη μετάδοση, η GLA 250 e δεν είναι τετρακίνητη. Συνδυαστικά το κινητήριο σύνολο αποδίδει 218 άλογα και 450 Nm ροπής. Οι μπαταρίες φορτίζουν σε 1:45` από ένα wallbox των 7,4 kW., όμως και σε απλή πρίζα δεν χρειάζονται πάνω από 5:30` για να φορτιστούν πλήρως. Με ταχυφορτιστή 22 kW δε, η φόρτιση του 80% γίνεται σε μόλις 24 λεπτά.
Τι γίνεται στην πράξη όμως; Έχοντας ενέργεια στην μπαταρία, η GLA 250 e ξεκινάει ηλεκτρικά και επιταχύνει αθόρυβα μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία είναι μεγάλη (με σύνεση και ECO πρόγραμμα καταφέραμε μέχρι και 55 πραγματικά χιλιόμετρα) χάρη και στο αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Ουσιαστικά μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά στην καθημερινότητα χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας. Από την άλλη, όταν ο οδηγός πατήσει με αποφασιστικότητα το γκάζι οι επιδόσεις είναι δυναμικές: 0-100 σε 7,2 δλ., 60-100 και 80-120 σε 3,5 και 4,3 δλ αντίστοιχα, νούμερα που σε σχέση με την A 250 e είναι ελάχιστα αμβλυμμένα λόγω του παραπάνω βάρους. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση που, όταν είναι φορτισμένες οι μπαταρίες δεν ξεπερνά τα 2,0 λτ./100 χλμ… Συνολικά η μέση κατανάλωση της GLA 250 e, όταν δεν λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, γυροφέρνει τα 6,0 λτ./100 μια ιδιαίτερα κολακευτική τιμή. Πάντως το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι μικρό (35 λτ.) κάτι που στο ταξίδι θα απαιτήσει έξτρα στάσεις.
θα ηταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χρησιμο να μας ενημερωνατε για το κοστος και το χρονο αλλαγης των μπαταριων σε καθε παρουσιαση PHEV Το να μας αναφερεται μονο την κατανάλωσή τους δεν βοηθα να συμπερανουμε εαν συμφερει η αγορα τους ή οχι