Η Scania συμμετέχει σε ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα νυχτερινών διανομών εντός του κέντρου της Στοκχόλμης με ένα –αθόρυβο- υβριδικό φορτηγό.

Νυχτερινές διανομές στη Στοκχόλμη (vid)

Η Scania και η εταιρεία McDonaldΆs, συμμετέχουν σε ένα νέο πιλοτικό πρόγραμμα διανομής προϊόντων κατά τις νυχτερινές ώρες, με ένα υβριδικό φορτηγό με ιδιαίτερα μειωμένες εκπομπές θορύβου.

 
Όπως και αρκετές ακόμη ευρωπαϊκές πόλεις, τα φορτηγά οχήματα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο κέντρο της Στοκχόλμης, ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες, προκειμένου να μην επιβαρύνονται οι πολίτες τις πόλεις τόσο από εκπομπές ρύπων, όσο και λόγω της ηχορύπανσης που παράγεται από την κίνηση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.
Ωστόσο, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος «Eccentric Stockholm», ο Δήμος της πρωτεύουσας της Σουηδίας, οι εταιρείες Scania και McDonaldΆs καθώς και πολλοί ακόμη φορείς, συμμετέχουν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα διανομής προϊόντων σε έξι εστιατόρια της μεγάλης αλυσίδας εστίασης με υβριδικό όχημα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Συγκεκριμένα, ένα υβριδικό φορτηγό της Scania που εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο το HVO (τύπος bio-diesel από ανακυκλούμενα φυτικά έλαια), αναλαμβάνει τον ανεφοδιασμό των εστιατορίων, διασφαλίζοντας σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων και σαφή περιορισμό ως προς την ηχορύπανση κατά την κίνηση του.
Συμμετοχή στο εν λόγω ερευνητικό πρόγραμμα έχει και η εταιρεία HAVI, που ελέγχει τα παγκόσμια logistics της εταιρείας McDonaldΆs από το 1989 με την υπεύθυνη της εταιρείας για θέμα Ποιότητας, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος, κ. Camilla Eklof, να δηλώσεις σχετικά πως: «… Τα εν λόγω φορτηγά είναι πρακτικά πλήρως αθόρυβα και εκλύουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, γεγονός που τα καθιστά ιδανικά για κίνηση εντός της πόλης, ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως το υβριδικό φορτηγό της Scania είναι σε θέση να κινηθεί σε πλήρως αθόρυβη λειτουργία για περισσότερο από 10 χλμ. ενώ, οι μπαταρίες του μπορούν να φορτίζουν και εν κινήσει π.χ. κατά τη φάση της επιβράδυνσης του. Παράλληλα, ενώ το φορτηγό παραμένει σταθμευμένο κατά την φόρτωση και εκφόρτωση των προϊόντων που μεταφέρει, ειδικά σημεία φόρτισης στα εστιατόρια της McDonaldΆs διασφαλίζουν την περαιτέρω φόρτιση των μπαταριών του και φυσικά την επέκταση της αυτονομίας του.
Στα στάδια του δρομολογίου με τις μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις, π.χ. από την αποθήκη ως το κέντρο της πόλης, η χρήση του bio-diesel HVO διασφαλίζει μειωμένες εκπομπές ρύπων έως και κατά 90% σε σχέση με το συμβατικό πετρέλαιο κίνησης ενώ μέσω ειδικών αλγόριθμων βάση του τεχνολογίας «Geofencing» που το όχημα ενσωματώνει, η κίνηση του μεταβάλλεται σε πλήρως ηλεκτρική όταν εισέρχεται σε ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων εντός της πόλης.
Περισσότερα για το νέο ερευνητικό πρόγραμμα για νυχτερινές –αθόρυβες- διανομές προϊόντων εντός της πόλης στο οποίο συμμετέχει η Scania, μπορείτε να βρείτε στο παρακάτω video.