To πίσω μέρος κάθε άλλο παρά παραμελημένο είναι σχεδιαστικά. Ίσα ίσα: μεγάλο ποσοστό του δυναμισμού απορρέει από τη μυώδη διαμόρφωση του πίσω άκρου.

To DS 3 Crossback E-Tense τοποθετείται στην καρδιά της μικρής κατηγορίας των SUV, στο πλαίσιο όμως μιας πολύ πιο πολυτελούς προσέγγισης. Κι αυτό φαίνεται και έξω αλλά και μέσα.

Παντού τετράγωνα σχήματα και ρόμβοι: η ευχρηστία στην καθημερινή χρήση μπορεί αν μην ευνοείται, όμως το στιλ παίρνει πολλούς πόντους.

Οδηγούμε: DS 3 Crossback E-Tense

13.203 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/11/2019
 

Koμψό και ηλεκτρικό: με το DS 3 Crossback E-Tense η πολυτελής φίρμα του ομίλου PSA μετατρέπει την ηλεκτροκίνηση σε μια μοναδική εμπειρία.


Όχι, η τάπα περιέργως έχει κανονικό σχήμα και όχι το ρόμβο που κυριαρχεί σε κάθε άλλο σημείο του DS 3 ή το τετράγωνο που επίσης είναι «δημοφιλές» στο εσωτερικό, στο διακόπτη της μίζας, στο σήμα της εταιρείας και σε διάφορα άλλα μπουτόν. H DS θέλει να είναι η μοναδική, απόλυτα premium φίρμα της Γαλλίας και γι`αυτό θέλει να ξεχωρίζει ως διαφορετική, μοδάτη και η μόνη με ηλεκτρικό Premium SUV σε αυτό το μέγεθος. Αυτό είναι βέβαια το ένα κομμάτι του σχεδίου διότι το άλλο είναι ότι η βάση για το συγκεκριμένο E-Tense προερχεται από το ηλεκτρικό Peugeot 208.

To νεανικό ντιζάιν είναι ταυτόχρονα και πολύ μυώδες και έχει και ενδιαφέροντα στοιχεία όπως το «φτερό του καρχαρία» στο πλάι ή τις χειρολαβές τον θυρών οι οποίες ανασηκώνονται για να μπει κανείς στο όχημα. Στο εσωτερικό οι αιτίες για να χαζεύεις για ώρα το DS 3 είναι ακόμα πιο πολλές. Εδώ, μπορούν να μπουν ως έξτρα δερμάτινες επενδύσεις με εξωτερικές ραφές, διακόπτες με ραβδώσεις και άλλα πολλά. Δεν είναι όλα ιδανικά όμως. Και η ορατότητα είναι λίγο περιορισμένη αλλά και η αίσθηση των χώρων δεν είναι κορυφαία. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι ικανοποεί χωρίς να ξεφεύγει ιδιαίτερα από το επίπεδο των καλών μοντέλων της μικρής κατηγορίας. Αυτό δε μπορούσε να γίνει και αλλιώς καθώς το δάπεδο προέρχεται όπως είπαμε από αυτήν την κλάση.

Η γραμμή κίνησης είναι γνώριμη και την έχουμε ήδη οδηγήσει και με το αμάξωμα του Peugeot 208. O κινητήρας ανακοινώνεται στα 100 kW (136 ίπποι) και θέλει μόλις 9,1 δλ. για να φέρει το αυτοκίνητο στα 100 χλμ./ώρα. Η μπαταρία κουβαλάει 50 κιλοβατώρες (kWh) ενέργεια και υπόσχεται ότι, με προσεκτική οδήγηση θα μας πάει 320 χλμ. μακριά. Και μπορεί και να επαληθεύεται κάτι τέτοιο στην πράξη διότι, στις δικές μας βόλτες το ηλεκτρικό DS 3 φάνηκε να «καίει» 15,2 kWh για κάθε 100 χλμ., οπότε φαίνεται λογικό. Αν μάλιστα επιλέξετε τη σχέση Β στον επιλογέα του κιβωτίου τότε διαλέγετε πρόγραμμα με υψηλότερη ανάκτηση ενέργειας, στοιχείο το οποίο θα προσθέσει μερικά χιλιομετράκια ακόμα στην τελική αυτονομία.

Ο υπολογιστής ταξιδιού σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου έδειξε 21,9 kWh κατανάλωση με την ταχύτητα να είναι συγκρατημένη στα 110 χλμ./ώρα. Είναι γνωστό όμως ότι, οι συνθήκες εκτός πόλης δεν ευνοούν τα ηλεκτρικά.

Το «Νοrmal» ως μεσαίο από τα τρία mode οδήγησης, στέλνει στους εμπρός τροχούς μέχρι τα 80 kW του κινητήρα ενώ τα 100 ενεργοποιούνται με την επιλογή Sport. Εντυπωσιακός είναι και ο περιορισμός του θορύβου που φτάνει στην καμπίνα. Ένα νέο, πιο παχύ παρμπρίζ και η ενισχυμένη μόνωση βοηθούν ώστε να μη μπαίνει στο εσωτερικό ούτε αυτός ο χαμηλός, σφυριχτός θόρυβος που κάνουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι αλήθεια ότι, με διάφορες τέτοιες επιλογές, το DS 3 Crossback μπορεί πραγματικά να σε κακομάθει.

Και η άνεση πάνω από τις λακκούβες έδειξε να είναι υψηλού επιπέδου, κι αυτό παρά τις 18άρες ζάντες, με το DS 3 Crossback να περνά με άνεση πάνω από κακό οδόστρωμα. Κι αυτό είναι κρίσιμο αν σκεφτεί κανείς τον ανταγωνισμό που έχει ορίσει η ίδια η εταιρεία για το μοντέλο της – το Audi Q2 και το Mini Countryman.

Bέβαια, δεν περιμένει κανείς το ηλεκτρικό DS 3 να ξεπεταχτεί και να κάνει πωλήσεις που θα σπάσουν τα ταμεία, αν και στο εξωτερικό δεν αποκλείεται να κάνει πολύ πιο αισθητή την παρουσία του.

Στην Ελλάδα το θαυμάσαμε στην Έκθεση Αυτοκίνηση 2019 τις ημέρες αυτές που διανύουμε, όπου αποτέλεσε βασικό πόλο έλξης. Σε ό,τι αφορά την τιμή του στη χώρα μας στο ενδεχόμενο ενός λανσαρίσματος, οι πληροφορίες δεν είναι ακόμη ξεκάθαρες. Στο εξωτερικό πάντως ξεκινά από σχεδόν 38.000 ευρώ.

Η άποψή μας
Είναι σίγουρα πολύ τολμηροί οι Γάλλοι. Και ποντάρουν πολλά στο ντιζάιν δημιουργώντας ένα πολύ μοδάτο εσωτερικό ακόμα και στο πιο μικρό μοντέλο τους. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι θα είναι και ευχάριστο σε όλους καθώς πολλοί ίσως βρουν τη σχεδίαση λίγο δυσνόητη.

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια