Πόρτες που ανοίγουν αντίθετα, όπως το παλιό RX-8. To πρώτο ηλεκτρικό Mazda εξωτερικά, είναι γεμάτο αυτοπεποίθηση.

Η Τόμικο Τακεούτσι, επικεφαλής για όλο το σχέδιο του MX-30 εξηγεί στο συνεργάτη μας τα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.

Επιμηκυμένο εμπρός μέρος, χωρίς πολύ περιεχόμενο μέσα: ο ηλεκτροκινητήρας έχει μικρό μέγεθος και υποτίθεται ότι αφήνει χώρο και για αποσκευές.

Το ταμπλό ακολουθεί τη γνώριμη διάρθρωση της Mazda με τον εύκολο χειρισμό. Πολλά στοιχεία στο εσωτερικό προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά.

Xωρίς πολλές ακρότητες: το αρκετά μυώδες πίσω άκρο του MX-30 είναι επίσης ξεχωριστό – φυσικά χωρίς εξατμίσεις.

Οδηγούμε: Nέο Mazda MX-30

41.695 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/1/2020
 

Mικρή μπαταρία, μεγάλη απόδοση! Σαν πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για τη Mazda, το ΜΧ-30 επιστρατεύει μια σχετικά μικρή μπαταρία για ένα μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Εμείς εξετάζουμε την κατεύθυνση που ακολουθούν οι Ιάπωνες.


Με μόνο 35 κιλοβατώρες!» μας τονίζει η Τόμικο Τακεούτσι, την ώρα που μας παρουσιάζει το νέο MX-30. To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda είναι το «μωρό» της και όλη της η υπερηφάνεια γίνεται αντιληπτή όταν αναφέρεται στο πόσο μικρή είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας. Μα είναι στα καλά τους εκεί στη Mazda; Ολόκληρη η μάχη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίνεται σχετικά με το πόση ώρα θέλει το καθένα για να φορτίσει και ποιο είναι εκείνο που θα πάει πιο μακριά. Το να κομπάζει κανείς για μια μικρή μπαταρία είναι σχεδόν το ίδιο συνετό με το να περηφανεύεται κανείς για το πόσα πολλά CO2 εκπέμπει το μοτέρ του.

Ωστόσο η Mazda προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση ηθελημένα με ένα διαφορετικό τρόπο. Με βάση μια έρευνα που έγινε ειδικά για αυτό το σκοπό, φάνηκε ότι, οι συνολικές εκπομπές ρύπων (από την παραγωγή, τη χρήση και την ανακύκλωση) ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, μπορούν να περιοριστούν στο επίπεδο ένας οχήματος ντίζελ, μόνο αν η μπαταρία είναι μικρότερη από τις 35,5 kWh. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων βέβαια, ότι ένα ηλεκτρικό δεν είναι εξΆορισμού πιο καθαρό από ένα πετρελαιοκίνητο, αλλά μπορεί να μεταθέτει αλλού και να περιορίζει τους ρύπους του.

Γενικά όμως, οι εξελιγκτές μετέφεραν στην κ. Τακεούτσι πολλές σκέψεις σχετικά με το συνολικό οικολογικό χαρακτήρα του σχεδίου. ΓιΆαυτό και το σχετικά τραχύ υλικό στις πόρτες προέρχεται από ανακυκλωμένες πλαστικές φυάλες. Ένα τεχνητό υλικό, το οποίο θυμίζει βινύλιο αντικαθιστά τις δερμάτινες επενδύσεις, ενώ οι επιφάνειες στην κεντρική κονσόλα είναι επενδυμένες με φελλό.

Η εμφάνιση έχει πολλά νέα στοιχεία και σε μεγάλο βαθμό αλλάζει τη φιλοσοφία Kodo που γνωρίζαμε μέχρι τώρα, προσθέτοντας πιο έντονες γραμμές και γωνίες. Από το πάλαι ποτέ σπορ μοντέλο RX-8 φαίνεται ότι δανείζεται η φίρμα τις πόρτες, οι οποίες ανοίγουν με αντίθετη φορά. Εδώ όμως είναι απλώς ένα μέσο προς το στόχο. Βλέπετε, οι κανονικές πόρτες θα απαιτούσαν πιο ψηλή οροφή, θα έπρεπε η μεσαία κολώνα να τραβηχτεί προς τα εμπρός και όλο αυτό θα καθιστούσε ανέφικτο το όμορφο κουπέ σχήμα.

Στην οδήγηση τα πρώτα πρωτότυπα αποδείχτηκαν πολύ πειστικά κατά τη γνωριμία μας μαζί τους στη Νορβηγία πριν από λίγο καιρό. Οι 143 ίπποι της γραμμής κίνησης δημιουργούν ένα ήρεμο και απαλό σύνολο. Η επιτάχυνση δεν είναι εκρηκτική, είναι όμως δυναμική, γραμμική, προβλέψιμη και επιπλέον με ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα. Ο τεχνητός ήχος σε βοηθάει να καταλάβεις αν και πόσο πιέζεις τον κινητήρα, το τιμόνι είναι ακριβές ενώ και η ανάρτηση μοιράζεται αρκετές πληροφορίες. Τώρα τους μένει να δουν λίγο τη σπογγώδη αίσθηση του φρένου, η οποία οφείλεται βέβαια εν μέρει και στην ανάκτηση ενέργειας.

Αν τα 200 χλμ. αυτονομίας δεν επαρκούν, θα μπορεί να ζητήσει κανείς την έκδοση με τον Ranger Extender, που δε θα είναι άλλος από έναν Βάνκελ κινητήρα. Η First Edition είναι ήδη άμεσα διαθέσιμη προς παραγγελία στο εξωτερικό, με τις παραδόσεις να ξεκινούν στα μέσα του 2020. Η δε τιμή (π.χ. στη Γερμανία) θα είναι σχεδόν 34.000 ευρώ. Βλέπετε, η μπαταρία μικραίνει, η τιμή δύσκολα. 

Η άποψή μας
Για μία ακόμα φορά η Mazda επιδεικνύει την τόλμη να ακολουθήσει το δικό της δρόμο. Χωρίς να ξοδεύει περιττά χρήματα, το MX-30 καταφέρνει να είναι ευέλικτο αλλά και «καθαρό». Μια πολύ ξεχωριστή εναλλακτική πρόταση.