Βρισκόμαστε στην Ιρλανδία, σε μια μαγευτική περιοχή μία ώρα ανατολικά του Δουβλίνου, ένα μέρος βγαλμένο από κινηματογραφική ταινία, όπου η καταπράσινη και άγρια φύση σε συνδυασμό με τον βροχερό, ομιχλώδη καιρό μας μεταφέρει σε μια εποχή προηγούμενων αιώνων. Θαρρούμε ότι από το διπλανό κάστρο θα εμφανιστούν ιππότες πάνω στα άλογα τους, όμως αμέσως η εικόνα διαλύεται στη σκέψη μας και ο λόγος είναι το αυτοκίνητο που οδηγούμε…
Δεν πρόκειται για ένα απλό, συμβατικό αυτοκίνητο, αλλά για το μελλοντικό, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Skoda που θα ονομάζεται Enyaq iV.
Συγκεκριμένα, είμαστε προσκεκλημένοι σε μια ειδική εκδήλωση της εταιρείας για λίγους δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο, το μοντέλο -όπως βλέπετε στις φωτογραφίες- είναι καλυμμένο με βαρύ καμουφλάζ και στη θέση του συνοδηγού -με ορθάνοικτα τα αυτιά του για να ακούσει την προσωπική άποψή μας- ο Bernhard Maier, CEO της Skoda.
«Πότε θα λήξει το εμπάργκο, ώστε να δημοσιεύσουμε το άρθρο» τον ρωτήσαμε, καθώς ήταν ακόμη Φεβρουάριος. «Μμμ, μετά τις πρώτες φωτογραφίες του VW ID.4» μας απαντά. Έτσι βλέπετε είναι τα πράγματα σε ένα όμιλο, ακόμη και αν το VW ID.4 εμείς δεν το έχουμε οδηγήσει, ενώ το Skoda Enyaq τη στιγμή που θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές θα βρίσκεται όλο και πιο κοντά στη τελική γραμμή παραγωγής.
Τότε τον Φεβρουάριο, πέραν των καμουφλαρισμένων μοντέλων που οδηγήσαμε , είδαμε μάλιστα και πως θα είναι και το μοντέλο παραγωγής. Μας είχαν πάρει βέβαια τα κινητά για να μπούμε στην αίθουσα στην οποία βρισκόταν, όμως… sorry Skoda, εμείς εδώ δημοσιεύουμε τις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες μας εικόνες. Πως σας φαίνεται αγαπητοί αναγνώστες; Σε εμάς, ειδικά το μπροστινό μέρος, μας αρέσει πολύ.
Πριν πούμε όμως για το πώς είναι το μοντέλο στο δρόμο, ας αποκαλύψουμε κάποια βασικά στοιχεία. Το μήκος είναι 4.648 χλστ., το πλάτος 1.877 χλστ. και το ύψος 1.618 χλστ..Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW που είναι υπεύθυνη για τα μεγάλα ηλεκτρικά που θα παρουσιαστούν (πισωκίνητα ή τετρακίνητα), και η αυτονομία είναι 460 χιλιόμετρα (4κίνητο).
«Η ηλεκτροκίνηση με το Enyaq iV γίνεται simple clever» μας λέει γεμάτος περηφάνια ο πρόεδρος της Skoda, «γιατί οι αποστάσεις αυτονομίας μεγαλώνουν και οι χρόνοι φόρτισης μικραίνουν». Σε ταχυφορτιστή (125 kWh η δυνατότητα φόρτισης) το Enyaq θα φορτίζει από το 10 στο 80% σε μόλις 40 λεπτά. Θα υπάρχουν τρεις επιλογές χωρητικότητας για την μπαταρία, μία των 55 kWh, μία των 62 kWh και μία των 82 kWh με 340, 390 και πάνω από 500 χλμ. αυτονομίας κατά WLTP και ιπποδύναμη 148, 180 και 204 PS αντίστοιχα. Η μεγάλη μπαταρία θα συνδυάζεται με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα μπροστά με αποτέλεσμα η συνδυαστική υπποδύναμη να είναι 265 PS (Enyaq 80X) και 306 PS (Enyaq vRS).
Στο εσωτερικό από την άλλη θα βρείτε αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Vision iV. Το τιμόνι είναι 2άκτινο, στην καμπίνα χρησιμοποιούνται αρκετά ανακυκλώσιμα υλικά (π.χ. δέρμα με βάση την ελιά), στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής 13 ιντσών, ενώ το Head-Up Display ακολουθεί λογική επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality). Αναφορικά με τους χώρους; Μπορεί σε μήκος το Enyaq iV να είναι μικρότερο 5 πόντους από μια Octavia, όμως η καμπίνα προσφέρει στους επιβάτες αντίστοιχη άνεση με αυτή της Superb, ενώ το πορτ-μπαγκάζ είναι στα 585 λίτρα, νούμερο καλό για ηλεκτρικό αυτής της κατηγορίας.
Όσο για την ποιότητα κατασκευής; Επιτρέψτε μας να μην μιλήσουμε ακόμη, μιας και το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε τότε ήταν προ-παραγωγής, ουσιαστικά φτιαγμένο στο χέρι… Ούτε το software του συστήματος πολυμέσων δεν ήταν 100% έτοιμο, όμως μέχρι το καλοκαίρι που θα παρουσιαστεί επίσημα θα έχουμε περάσει από τη φάση της εξέλιξης στη η φάση παραγωγής.
Βέβαια, ακόμη και σε αυτήν τη φάση της εξέλιξης που ήμασταν παρόντες μπορείς να διακρίνεις πολλά πράγματα. Εμείς οδηγήσαμε τη μεσαία εκδοχή (Enyaq iV 60) όπου η ιπποδύναμη είναι στα 180 άλογα και η αυτονομία είναι 390 χιλιόμετρα. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα γίνεται σαφές πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ως ηλεκτρικό, και όχι ως ένα που μετατράπηκε στην πορεία. Οι μπαταρίες έχουν απλωθεί χαμηλά στο πάτωμα και αυτό βοηθάει στην οδική συμπεριφορά, υπό πίεση το Enyaq είναι ευθύβολο και παίρνει μικρές κλίσεις, όμως ταυτόχρονα η ανάρτηση χαρακτηρίζεται άνετη. Το τιμόνι, επίσης, είναι άμεσο σε πληροφόρηση και ως κερασάκι έρχεται η απουσία θορύβων (ένεκα ηλεκτρικού) που συνθέτουν μία ευχάριστη και άνετη διαδρομή στους δρόμους της Ιρλανδίας.
Με λίγα λόγια; Το Enyaq είναι ένα αυτοκίνητο που αγοράζεις όχι παρόλο που είναι ηλεκτρικό, αλλά επειδή είναι ηλεκτρικό…
Συμπέρασμα
Το νέο Skoda Enyaq κάνει κίνηση ματ στον ηλεκτρικό ανταγωνισμό. Είναι… αποκτήσιμο από πλευράς τιμής (από 36.000 ευρώ), έχει μεγάλη αυτονομία, φορτίζει γρήγορα και πάει καλά στο δρόμο. Υπάρχει λόγος να αγοράσεις αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης; Να μια καλή ερώτηση που θέτει…
Σχετικά με το καλούπι του Νέου οχήματος της SKODA. Στην αρχή είχαν δώσει ένα πολύ όμορφο καλούπι. Τώρα αυτό που βλέπουμε δυστυχώς δεν έχει καμία σχέση. Περισσότερο φέρνει προς Ford Kuga. Για το εσωτερικό, δεν έχω παράπονο.. Πολύ καλό. Αρκεί να μείνει, έστω σε μεγάλο βαθμό. Τώρα όσον αφορά τιμή, για ηλεκτρικό, νομίζω ότι είναι καλή και για τους χώρους που διαθέτει. /