Πόσο αλλάζει το σχήμα των αυτοκινήτων η ηλεκτροκίνηση;
4.569 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/4/2020
Πάνω που περιμένουμε πλήρη απελευθέρωση στη σχεδίαση των αυτοκινήτων χάρη της ηλεκτροκίνησης, τα μοντέλα που βλέπουμε είναι σχεδόν όλα το ίδιο. Περίπου SUV. Γιατί;
Μπορεί το pickup της Tesla να είναι το υλικό για εφιάλτες του κάθε φίλου της αυτοκίνησης. Όμως είναι η εξαίρεση στον κανόνα. Αυτό ακούγεται ανακουφιστικό, όμως δεν είναι. Γιατί μέχρι στιγμής, ότι έχουμε ως «αποκλειστικά» ηλεκτρικό, με λίγες εξαιρέσεις, έχει περίπου το ίδιο σχήμα.
Οι κατασκευαστές τα λένε SUV, όμως δεν είναι ακριβώς αυτό. Πάρε για παράδειγμα τον πρώτο διδάξαντα, το Model X της Tesla. Η μάρκα το λέει SUV, όμως το αυτοκίνητο, πέραν της υψηλότερης οροφής του, ούτε απόσταση από το έδαφος έχει, ούτε κάτι πιο μυώδες ή «τετράγωνο». Και έχει και πόρτες gullwing που ανοίγουν προς τα πάνω.
Μετά είναι το Jaguar iPace. Ήδη στην παραγωγή, και μιλάμε για ακόμη ένα μοντέλο που μπορεί να φέρνει σε SUV, όμως έχει κουπέ πίσω μέρος, είναι χαμηλό, και δεν μοιάζει με τίποτε άλλο έχουμε δει από τη μάρκα, ή άλλον κατασκευαστή.
Μέχρι το Ford Mustang Mach-E. ¶λλο ένα περίεργο αυτοκίνητο. Θα μπορούσε να είναι SUV, όμως είναι ένα ψηλό κουπέ με γονίδια από δύο ή τρεις κατηγορίες. Όμορφο, πολύ όμορφο, αλλά και αυτό ανήκει στα περίεργα, όχι και τόσο SUV, που όμως τα λέμε SUV γιατί δεν έχουμε να τα πούμε κάτι άλλο.
Όταν έχεις δει αυτά τα τρία, τότε καταλαβαίνεις πως και το ηλεκτρικό της Audi e-Tron είναι και αυτό μέρος αυτής της περίεργης κατηγορίας. Μοιάζει πιο πολύ με SUV, λόγω της πάγιας τακτικής των Γερμανών να μην ξεφεύγουν πολύ από την πεπατημένη στη σχεδίαση, όμως και αυτό είναι εκεί «ανάμεσα», στο περίπου SUV.
Και την ίδια γραμμή φαίνεται πως ακολουθεί και το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda, το Enyaq, που και αυτό είναι κάτι μεταξύ κουπέ, χάτσμπακ και SUV, που όσο και να ξεχωρίζει, είναι «ένα από τα άλλα».
Σα να αποφάσισαν όλοι οι κατασκευαστές ότι αυτό είναι το σχήμα που θέλουμε να έχουν όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα από εδώ και στο εξής. Είναι όμως έτσι;
Είναι όντως αυτό το περίεργο μείγμα μεταξύ SUV και άλλων δύο ή τριών κατηγοριών το αυτοκίνητο του μέλλοντος; Είναι αυτό που θέλετε; Ή μήπως θέλετε περισσότερη ποικιλία; Ή κάτι διαφορετικό; Τι λέτε;
...μήπως το χωροταξικό των μπαταριών είναι αυτό που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την σχεδίαση των όποιων οχημάτων;;; Για την ώρα οι μπαταρίες όλων των κατασκευαστών έχουν αυτά τα μεγέθη τα οποία έχουν... αν αλλάξουν αργότερα, κ.τ.λ. ... προς το μικρότερο μέγεθος, το βλέπουμε διαφορετικά... Προσωπικά περιμένω να δω κλασσικής σχεδίασης coupe/sport οχημάτων από porsche, ferrari, mc laren, κ.τ.λ. και μετά βλέπουμε...
Αν και η ηλεκτροκίνηση θεωρητικά αφήνει περισσότερη σχεδιαστική ελευθερία, το σχήμα των αυτοκινήτων καθορίζεται κυρίως από άλλα κριτήρια όπως η εργονομία για τους επιβάτες, η παθητική ασφάλεια, η προστασία των πεζών, η ορατότητα, η μεταφορά αποσκευών, η δυνατότητα εκτός ασφάλτου κλπ, οπότε το σχήμα του "περίπου SUV" φαίνεται ότι προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό. Επίσης, οι μεγάλοι κατασκευαστές προφανώς δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν αλλαγές σε περισσότερους από έναν σημαντικούς τομείς ταυτόχρονα, οπότε προς το παρόν η αλλαγή της ηλεκτροκίνησης τους είναι αρκετή.