Συνέντευξη με τον πρόεδρο του ΣΕΑΑ

15.727 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2020
 

Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, κ. Γιώργος Βασιλάκης, μας μιλάει για τον νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης, το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, αλλά και τα επόμενα πλάνα του Συνδέσμου. Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής πρέπει να είναι το επίκεντρο.

Το τηλεφωνικό ραντεβού μας με τον κ. Γιώργο Βασιλάκη, Πρόεδρο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), δόθηκε την ημέρα που ανακοινώθηκε η ψήφιση του νέου τρόπου υπολογισμού των Τελών Ταξινομήσεις και ύστερα από μια πολύωρη συνάντηση στη Βουλή με θέμα τα Μέτρα για την Ηλεκτροκίνηση. Με αφορμή αυτή λοιπόν ξεκίνησε και η συζήτησή μας…
 
AutoΤρίτη: Η Κυβέρνηση φαίνεται να έχει δει θετικά την Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, εμείς από την πλευρά μας βλέπουμε το ενδιαφέρον του κόσμου να μαθαίνει για αυτά περισσότερο. Θεωρείτε πως αυτό θα δώσει συνολικά μια πνοή στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα;
Γ. Βασιλάκης: Σίγουρα γίνεται κάτι καλό από τη μεριά της Κυβέρνησης, είναι μέτρα που είναι περιβαλλοντικά σωστά, και πάντα μπορούν να γίνουν και άλλα. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να δοθούν κυκλοφοριακά κίνητρα στα αυτοκίνητα αυτά, όπως στη Δυτική Ευρώπη που υπάρχουν και κυκλοφοριακά, και οικονομικά κίνητρα (σ.σ. στην Ευρώπη υπάρχουν ζώνες κυκλοφορίας μόνο για ηλεκτρικά οχήματα για παράδειγμα, ζώνες στάθμευσης κτλ.).
 
AutoΤρίτη: Τα ηλεκτρικά είναι hot topic, όμως πιο σημαντική θεωρούμε από την πλευρά μας την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του Τέλος Ταξινόμησης των καινούριων αυτοκινήτων. Ο ΣΕΑΑ συνέβαλε σημαντικά σε αυτό και η ερώτηση που προκύπτει για εμάς είναι ποιοι και πόσο θα ωφεληθούν (διαβάστε εδώ περισσότερα για τα νέα μέτρα)
Γ. Βασιλάκης: Ο νέος τρόπος υπολογισμού των Τελών Ταξινόμησης είναι πλέον πιο ορθολογικός και για... 10 ευρώ επιπλέον στην Λιανική Τιμή Προ Φόρων δεν παρατηρούνται τεράστιες διαφορές. Πριν για παράδειγμα, για 10 ευρώ ο καταναλωτής έπρεπε ανά περίπτωση (σ.σ. δηλαδή αν ξεπερνούσε τις σκάλες που είχε το υπουργείο) να πληρώσει εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ (κλικάρετε εδώ και δείτε τις διαφορές στα τέλη ταξινόμησης με τον νέο τρόπο υπολογισμού). Πλέον η καμπύλη είναι ομαλή, χωρίς σκαλοπάτια.
Αυτοί που επωφελούνται είναι πολλοί. Δεν είναι μόνο οι καταναλωτές, ούτε οι εισαγωγείς, αλλά και η ίδια η Κυβέρνηση! Είναι τρεις συνολικά οι πλευρές. Η Κυβέρνηση, το εμπόριο και ο καταναλωτής.
Ξεκινώντας από τον πιο σημαντικό, ο πελάτης έχει την δυνατότητα να βάλει extra εξοπλισμό στον αυτοκίνητό του χωρίς να εκτοξεύεται η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου, και μιλάμε για εξοπλισμό που δεν έχει να κάνει μόνο με την αισθητική, αλλά και με την ίδια την ασφάλεια! Μέχρι πρότινος για παράδειγμα μπορεί να επιθυμούσε να προσθέσει ένα extra σύστημα ενεργητικής ασφάλειας, όμως η διαφορά στην τιμή που προέκυπτε ήταν απαγορευτική για αυτό. Είναι  έγκλημα να μην μπορείς να βάλεις ένα εξοπλισμό ασφάλειας!
Ωφελημένοι, βέβαια, είναι εισαγωγείς και οι έμποροι αυτοκινήτων διότι τώρα θα μπορούν να διαθέτουν αυτοκίνητα με περισσότερο εξοπλισμό, όμως ακόμη περισσότερο είναι ωφελημένη η Πολιτεία, γιατί όσο ανεβαίνει η αξία του αυτοκινήτου, τόσο μεγαλύτερο το κέρδος από το φόρο που προκύπτει.
Όμως υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα που δεν τα έχουμε φανταστεί, όπως η Ασφάλεια στις Μεταφορές, καθώς τώρα θα κυκλοφορούν πιο ασφαλή οχήματα, μιας και ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέξει extra συστήματα ενεργητική ή παθητικής ασφάλειας (σ.σ. μερικά από αυτά είναι το Αυτόματο Φρενάρισμα, το Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου σε περίπτωση αλλαγή λωρίδας, Συστήματα Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας κτλ.).
 
AutoΤρίτη: Ο νέος τρόπος υπολογισμού λοιπόν θα δώσει περισσότερη πνοή στην αγορά. Είδαμε μάλιστα τον περασμένο μήνα μία αύξηση στις πωλήσεις της λιανικής, παρόλο τη δύσκολη περίοδο που περάσαμε. Είναι καλό σημάδι αυτό ή ήταν κάτι το περιοδικό;
Γ. Βασιλάκης: Κάθε άλλο τυχαία δεν είναι η αύξηση της λιανικής. Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν μια συμπιεσμένη αγορά. Η κρίση που ταλαιπωρεί την Ελλάδα εδώ και 10 χρόνια έχει συμπιέσει την αγορά και τα φαινόμενα ελατηρίου από τη στιγμή που ο Έλληνας καταναλωτής νιώθει καλύτερα, είναι φαινόμενα που μπορούμε να περιμένουμε. Ήδη από τα μέσα του περασμένου έτους είδαμε μια σοβαρή βελτίωση στην αγορά, όσο βελτιωνόντουσαν και οι οικονομικοί δείκτες στην χώρα και παρά την κρίση του κορονοιού, μετά το Lock Down και όταν ο κόσμος άρχισε να μπορεί να κυκλοφορεί, η αγορά επανήλθε στα κανονικά, προ κορονοιού επίπεδα. Αυτό μας έχει εντυπωσιάσει θετικά και δείχνει πως ο Έλληνας είναι αισιόδοξος ότι τα πράγματα πάνε και θα πάνε καλά. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα είδος πρωταρχικής ανάγκης που θα αγοράσεις στο supermarket, άρα η αγορά του δείχνει πως ο καταναλωτής αισθάνεται ασφαλής.
 
AutoΤρίτη: Άρα μπορούμε να κάνουμε κάποια πρόβλεψη για το επόμενο διάστημα;
Γ. Βασιλάκης: Αν δεν υπάρχει κάποιο γενικό Lock Down δεν βλέπουμε αρνητικά την αγορά. Παραδοσιακά, πάντως, ο Ιούλιος είναι ένας καλός μήνας για την αγορά αυτοκινήτου, ο Αύγουστος είναι ένας «νεκρός» μήνας γιατί όλοι φεύγουν για διακοπές, και νομίζω πως αυτό θα συμβεί και φέτος, ο Σεπτέμβριος είναι επίσης υποτονικός παραδοσιακά. Τώρα για το τελευταίο 3μηνο είναι δύσκολο να γίνει από τώρα πρόβλεψη.
 
AutoΤρίτη: Ποια είναι η επόμενη «μάχη» που έχει να δώσει ο ΣΕΑΑ και τo σημαντικό project του;
Γ. Βασιλάκης: Παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση παρακολουθούμε στενά το θέμα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων και της εξυγίανσης της αγοράς τους. Γνωρίζετε καλά ότι έχει πρόβλημα και η εισαγωγή μεταχειρισμένων, αλλά και η εγχώρια αγορά καθώς έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα αυτοκινήτων με παραποιημένα στοιχεία, γυρισμένα χιλιόμετρα κτλ.. Θέλουμε να εξυγιάνουμε την αγορά μεταχειρισμένων και ότι δεν θα εξαπατώνται πελάτες οι οποίοι αγοράζουν ένα μεταχειρισμένο όχημα. Ως εκ τούτου κοιτάζουμε η Πολιτεία να κάνει τους σωστούς ελέγχους, να βοηθάμε με τις τεχνικές μας γνώσεις για το πώς μπορούν να γίνουν αυτοί, πώς να αναγνωρίζει τα Euro και τα χιλιόμετρα, ενώ από το περασμένο Σεπτέμβριο τα ΚΤΕΟ δίνεται υποχρεωτικά το ιστορικό του αυτοκινήτου (σ.σ. το χιλιομετρικό). Αυτό θα οδηγήσει στο όφελος του πελάτη, αλλά και της αγοράς της ίδιας. Αυτοκίνητα 10-12 ετών με 70.000 χλμ. είναι… «σπάνια». Πρέπει να προστατευτεί ο πελάτης αλλά και η αλυσίδα της αγοράς.