Στο δρόμο: Αθόρυβο, άνετο και αποτελεσματικό
68.417 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/10/2018
Στο LEAF κάθεσαι σχετικά ψηλά (κάτω από το πάτωμα υπάρχει η συστοιχία των μπαταριών) και η ορατότητα είναι άριστη προς όλες τις κατευθύνσεις. Μετακινώντας τον… φουτουριστικό κοντό επιλογέα προς τα πίσω (έχοντας φυσικά πατήσει το κουμπί της μίζας) αρχίζεις να κινείσαι σε ένα άκρως ήσυχο περιβάλλον, αφού ο θόρυβο από τον κινητήρα είναι μηδενικός. Μόνο το θρόισμα του αέρα πάνω από τα 100 χλμ./ώρα γίνεται αντιληπτό και η ανάρτηση όταν περνά από έντονη ανωμαλία. Παρά τη σφιχτούτσικη ρύθμιση της ανάρτησης, η συνολική ποιότητα κύλισης είναι αξιοπρόσεκτη, αλλά αυτό που σε ενθουσιάζει είναι η ευκολία χρήσης και η ευελιξία σε αστικό περιβάλλον.
Όσο για την λειτουργία e-pedal; Mια αποκάλυψη, αφού όντως σου δίνει τη δυνατότητα να οδηγείς με ένα πεντάλ. Με μια μικρή εξοικείωση 5-10 λεπτών (μιας και η επιβράδυνση είναι εντονότερη από ότι περιμένεις) ουσιαστικά δε χρησιμοποιείς καθόλου το πεντάλ φρένου κατά την κίνηση στην πόλη (και όχι μόνο). Επίσης με το e-pedal ενεργοποιημένο στα φανάρια δεν χρειάζεται να πατάς φρένο, όπως στην κανονική λειτουργία με το LEAF να κινείται μπροστά όπως σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο. Το e-pedal βοηθά τα μάλλα και στην ανάκτηση ενέργειας. Με ECO λειτουργία και e-pedal μέσα στην πόλη έχεις την αίσθηση, πως η μπαταρία δε θα τελειώσει ποτέ. Ούτε το βάρος φαίνεται μέσα στην πόλη και σε ταχύτητες, που αρμόζουν σε αυτή.
Οι επιδόσεις του LEAF και ειδικά αυτή η αδιάλειπτη αίσθηση επιτάχυνσης μέχρι σχεδόν και την τελική ταχύτητα δε θα πρέπει να παρασύρουν. Αφενός για λόγους οικονομίας στην μπαταρία και αφέτερου γιατί πας κόντρα στη φιλοσοφία οδήγησης του LEAF, που είναι αντίθετη στις απότομες επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις. Με κανονική οδήγηση θα εκτιμήσεις το μαλακό και ακριβές τιμόνι, θα ευχαριστηθείς τη συνεχή αίσθηση επιτάχυνσης και θα βγάλεις το καπέλο στην ουδετερότητα της συμπεριφοράς, τη συγκρατημένη κλίση και τον έντεχνο τρόπο, που το βάρος είναι χαμηλά τοποθετημένο στο πάτωμα κρατώντας χαμηλά το κέντρο του.
Σε πιο γρήγορο ρυθμό όμως θα διαπιστώσεις πως το τιμόνι δεν ικανοποιεί με την πληροφόρηση, που προσφέρει, το πεντάλ του φρένου έχει λαστιχένια αίσθηση, ενώ η αδράνεια γίνεται εμφανής τόσο στις αλλαγές πορείας, όσο και στο κράτημα με το ESP να τηρεί την τάξη δουλεύοντας υπερωριακά. Δεν βοηθούν και τα χαμηλής αντίστασης κύλισης ελαστικά. Στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό, αλλά η μπαταρία αδειάζει γρήγορα. Το ίδιο και σε μια ανάβαση. Το μοντέλο της δοκιμής είχε και το ProPILOT με χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης, το οποίο λειτούργησε άψογα.
αν είχε από 18 μεχρι 20 χιλιαρικα…! γιατί δεν κανουν προωθηση στα ηλεκτρικα, αν δειξουν και έμπρακτα πως τους ενδιαδερει το περιβάλλον που τοσο κόπτονται βαζοντας ένα σωρό προδιαγραφες κάθε χρονο ολο και αυστηρότερες..επίσης ..τοσα εξοδα κανουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην προσπαθεια για λιγοτερα καυσαερια στους συμβατικούς κινητήρες..αφήστε και τα προστιματα...που πληρωνουν σε δις.. Φτηνα ηλεκτικα ...αμεσα…!