Πιο compact σε διαστάσεις και με λιγότερες τριβές το υβριδικό σύστημα μετάδοσης. Το τμήμα στο χρώμα του χαλκού είναι ο νέος ηλεκτροκινητήρας των 59 kW.

Ο θερμικός κινητήρας του νέου Toyota Yaris είναι 1,5 λτ., αλλά πλέον 3κύλινδρος και έχει υψηλή θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 40%.

Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ίδια χωρητικότητα και διαστάσεις με πριν, αλλά είναι 27% ελαφρύτερη.

H εξέλιξη των ειδών: Νέο Yaris

33.309 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/12/2020
 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εξέλιξης των υβριδικών συστημάτων είναι αυτό του νέου Toyota Yaris, με μεγαλύτερη απόδοση και ακόμη μικρότερη κατανάλωση.

Η Toyota υπολογίζει πως το 80% των πωλήσεων του νέου Yaris θα αφορά την υβριδική έκδοση, οπότε είναι κατανοητό γιατί στην επίσημη παρουσίαση δεν ασχολήθηκαν με άλλη έκδοση (οι άλλες είναι με 1,0 και 1,5 μοτέρ βενζίνης). Το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα του νέου Yaris διαθέτει ολοκαίνουργια μέρη και υπόσχεται 15% μεγαλύτερη ισχύ σε συνδυασμό με 20% μειωμένη κατανάλωση. Ο 1,5 λτ., 3 κύλινδρος πλέον, κινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Aτκινσον έχει θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 40%. Εντελώς νέο είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης, που λανσάρει μια νέα, διπλού άξονα, κατασκευή που το καθιστά 9% πιο compact σε διαστάσεις. Ο 580V ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 59 kW και ροπή 141 Nm και έχει όριο περιστροφής 17.000 σ.α.λ., +4.000 σ.α.λ. σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Στο νέο Yaris η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης υπάρχει μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, ενώ στην Τoyota υπόσχονται πως το 80% της μετακίνησης μπορεί να γίνει με μηδενικές εκπομπές ρύπων!

Το υβριδικό Yaris λανσάρει επίσης νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου, που αντικαθιστά αυτή του νικελίου μετάλου-υδριδίου και η οποία παρότι διατηρεί την ίδια χωρητικότητα (0,94 kWh) και τις ίδιες διαστάσεις, είναι 27% ελαφρύτερη. Νέα είναι και η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου με αυξημένη ικανότητα ψύξης των τρανζίστορ και δυνατότητα πραγματοποίησης άνω των 10.000 υπολογισμών ανά δευτερόλεπτο.

Info
Το κόστος συντήρησης και επισκευής των αυτόνομων υβριδικών είναι χαμηλότερο από εκείνο αντίστοιχων συμβατικών μοντέλων. Ο λόγος; Τα αυτόνομα υβριδικά λειτουργούν με λιγότερα μηχανικά μέρη από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Δεν έχουν εναλλάκτη ή μίζα, το σύστημα μετάδοσης e-CVT δεν περιέχει δίσκο και πλατό, ενώ και τα τακάκια φρένων και τα δισκόφρενα καταπονούνται λιγότερο. Αποτέλεσμα; Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και χαμηλότερο κόστος συντήρησης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια