Γεμίζεις με λιγότερο από 5 ευρώ Παίρνουμε ως παράδειγμα το Nissan LEAF. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 40 kWh, συνεπώς για μια πλήρης φόρτισή της από 0% θα πληρώσετε 4,68 ευρώ για φόρτιση την ημέρα και 3,34 ευρώ με χρήση νυχτερινού τιμολογίου.

Στο Nissan LEAF η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε στα 17,6 kWh/100 χλμ., το οποίο μεταφράζεται σε 309 ευρώ/15.000 χλμ.

Κόστος φόρτισης: Πόσα ευρώ «καίει» ένα ηλεκτρικό;

15.395 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2020
 

Με 5 ευρώ «γέμισες»! Ξεχάστε τα ποσά που πληρώνατε μέχρι σήμερα για καύσιμο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν 15.000 χλμ. με μόλις 250 ευρώ.


Στο Nissan LEAF το κόστος ενέργειας για 15.000 χλμ. είναι 309 ευρώ, ενώ με χρήση βραδινού τιμολογίου το ποσό μειώνεται στα 221 ευρώ. Ένα βενζινοκίνητο μοντέλο σύγχρονης τεχνολογίας για τα ίδια χλμ. θα χρειαζόταν 1.690 ευρώ.

Κακά τα ψέματα, πέρα από την τεχνολογία, τη διαφορετικότητα, την οικολογία και όλα όσα συνοδεύουν τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, τη διαφορά θα την καταλάβετε στην τσέπη σας.

Δε λέμε πως τα παραπάνω δεν είναι σημαντικά σε καμία περίπτωση, ειδικά οι μηδενικοί ρύποι συνιστούν το μεγαλύτερο κατόρθωμα, απλά δεν είναι κάτι που θα καταλάβετε άμεσα, όπως η διαφορά στον οικογενειακό προϋπολογισμό σας. Τα χρήματα που δίνατε κάθε μήνα για βενζίνη/πετρέλαιο, είναι πιθανόν να σας αρκούν για μια ολόκληρη χρονιά!

Ας δούμε ένα παράδειγμα σύγκρισης. Ένα βενζινοκίνητο μοντέλο σύγχρονης τεχνολογίας και σχετικά οικονομικό χρειάζεται 7,0 λτ. βενζίνης/100 χλμ., δηλαδή 1.050 λτ./15.000 χλμ, το οποίο σε χρήματα μεταφράζεται σε 1.690 ευρώ (μέση τιμή βενζίνης 1,61 ευρώ/λτ.). Αντίστοιχα με ένα diesel μοντέλο που καταναλώνει 6,0 λτ./100 χλμ, μετά τις απαραίτητες πράξεις, το ποσό υπολογίζεται σε 1.260 ευρώ (μέση τιμή diesel 1,40 ευρώ/λτ.).

Κέρδος παραπάνω έως και 1.500 ευρώ το χρόνο
Ας δούμε λοιπόν τώρα πόσο θα κόστιζε σήμερα η μετακίνησή σας με το Nissan LEAF, το οποίο επιλέχθηκε ως ένα κλασσικό οικογενειακό μικρομεσαίο μοντέλο. Στο Nissan LEAF η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε στα 17,6 kWh/100 χλμ., (η τιμή ανά kWh για μηνιαία κατανάλωση μικρότερη των 2.000 kWh είναι 0,11058 χωρίς Φ.Π.Α), το οποίο μεταφράζεται σε 309 ευρώ/15.000 χλμ.. Βεβαίως αν εκμεταλλευτείτε την έκπτωση που προσφέρει το βραδινό τιμολόγιο (0,07897 ευρώ/kWh χωρίς Φ.Π.Α.), τότε το ποσό μειώνεται στα 221 ευρώ. Δηλαδή μιλάμε για κέρδος που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.469 ευρώ το χρόνο!

Έξτρα κέρδος από νυχτερινό τιμολόγιο και κίνηση εντός πόλης
Πέρα από το γεγονός πως η ηλεκτρική ενέργεια είναι ασύγκριτα φθηνότερη, βλέπουμε πως το βραδινό τιμολόγιο μπορεί να μας εξασφαλίσει επιπλέον 100 ευρώ. Μάλιστα το βράδυ είναι και χρονικά το πιο βολικό σημείο για να φορτίσουμε, καθώς θα βρείτε το επόμενο πρωί το αυτοκίνητό σας πλήρως φορτισμένο για να κάνετε όλες τις δουλειές σας.

Παράλληλα κομβικής σημασίας είναι το γεγονός πως η κατανάλωση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μικρότερη μέσα στην πόλη, χάρη στη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας, εν αντιθέσει με τους κινητήρες  εσωτερικής καύσης που μέσα στην πόλη χρειάζονται περισσότερα καύσιμα. Το LEAF με μέση κατανάλωση 17,6 kWh/100 χλμ. εντός πόλης χρειάζεται 13,6 kWh, άρα επιπλέον 20% έκπτωση αν κινείστε αποκλειστικά στον αστικό ιστό! Συνεπώς και πολύ μεγαλύτερη διαφορά στο τελικό ποσό συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή diesel.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 4 σχόλια