Tο μπλοκ του συγκεκριμένου κινητήρα είναι αλουμινένιο και τα έμβολα κατασκευασμένα από χάλυβα. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Mercedes-Benz, ο συγκεκριμένος συνδυασμός επιτυγχάνει μειωμένες τριβές της τάξης του 40-50%.

Ο νέος φορτιστής διπλασίασε τον ρυθμό φόρτισης από τα 3,6 στα 7,2 kW, με αποτέλεσμα η διαδικασία να ολοκληρώνεται σε δύο ώρες όταν γίνεται σε ειδικό ρευματοδότη (wallbox) και σε περίπου εφτά ώρες σε συμβατική πρίζα.

Ο πετρελαιοκινητήρας στο «μικροσκόπιο»

55.775 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/8/2020
 

Όπως ήδη αναφέραμε, «πρωταγωνιστής» του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος είναι ένα μοτέρ πετρελαίου. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας με την κωδική ονομασία «OM 654», λοιπόν, είναι υπερτροφοδοτούμενος και η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.950 κ.εκ.. Αποδίδει 195 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή των 400 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ.. Για πρώτη φορά τον είδαμε στην Mercedes-Benz E-Class και, σε σχέση με τον κινητήρα που αντικατέστησε, πετυχαίνει 13% χαμηλότερη κατανάλωση.

Ο συνδυασμός των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν δεν είναι και πολύ συνηθισμένος, με το μπλοκ να είναι αλουμινένιο και τα έμβολα κατασκευασμένα από χάλυβα. Παρ` όλα αυτά, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Mercedes-Benz, ο συγκεκριμένος συνδυασμός επιτυγχάνει μειωμένες τριβές της τάξης του 40-50%. Αυτό συμβαίνει γιατί ο χάλυβας διαστέλλεται λιγότερο με την αύξηση της θερμοκρασίας και διατηρείται σωστή απόσταση εμβόλων-μπλοκ. Ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο υλικό είναι πιο ανθεκτικό σε σχέση με το αλουμίνιο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συμπαγή έμβολα υψηλής αντοχής.

Επιπλέον καινοτομίες του «ΟΜ 654» είναι η τεχνολογία Nanoslide επικάλυψης των τοιχωμάτων των κυλίνδρων για μείωση των τριβών, η βελτιστοποιημένη ροή του εισερχόμενου αέρα και των καυσαερίων, αλλά και το νέο σύστημα έγχυσης καυσίμου common-rail τέταρτης γενιάς που αναπτύσσει πιέσεις μέχρι 2.050 bar.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ