Τα ηλεκτρικά δεν φρενάρουν με τα φρένα!
20.754 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/4/2021
Ακούγεται οξύμωρο, αλλά το σύστημα πέδησης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιείται μόνο στα φρεναρίσματα ανάγκης. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνουν με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (αυτό μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και την στέλνει πίσω στις μπαταρίες), για αυτό και ενδεικτικά, τακάκια ίσως χρειαστεί να αλλάξετε στα 150.000 χλμ.!!
Τι πρέπει να ξέρετε όμως για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και πως πρέπει να φρενάρετε;
Η απάντηση διαφέρει από ηλεκτρικό σε ηλεκτρικό όχημα, όμως κρατήστε αυτό ως βασική αρχή: με τα ηλεκτρικά πρέπει να προβλέπεις την κίνηση μπροστά και ουσιαστικά να επιβραδύνεις αφήνοντας το γκάζι. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφορές:
Σε κάποια μοντέλα όταν αφήνεις το γκάζι το μοντέλο φρενάρει έντονα (π.χ. Nissan LEAF). Σε άλλα θα πρέπει να πατάς πιο συχνά το φρένο ακόμη και αν έχεις επιλέξεις «Β» στο κιβώτιο (π.x. VW ID.3). Στα περισσότερα μπορείς να ορίσεις εσύ το πόσο θέλεις να φρενάρεις το αυτοκίνητο όταν αφήνεις γκάζι, ενώ κάποια (π.χ. Kia – Hyundai) μπορούν να φρενάρουν ακόμη και με το χέρι, πατώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι! Αυτή μάλιστα η επιλογή, είναι που αρέσει -υποκειμενικά- περισσότερο.
Μην πας πάνω από 110(χαχαχα, να 'στε καλά ρε παιδιά, γέλασα πολύ), φόρτιζέ το στο 80%(ε ρε μπαλαντέζα που θα δουλέψει), πλήρωσέ το στη διπλή τιμή από το συμβατικό(ποιος δεν έχει άλλωστε 15-20.000€ επιπλέον να δώσει ?), μάντεψε πόσο θα κάνει η μπαταρία του όταν θα χρειαστεί αντικατάσταση(που θα χρειαστεί πολύ πιο σύντομα απ' ό,τι φαντάζεσαι), γενικά, γίνε κάτι άλλο από έξυπνος, συνειδητοποιημένος αγοραστής, γίνε θύμα των περιστάσεων και του μάρκετινγκ