Κινητήρες: Περισσότερη οικονομία με το υβριδικό σύστημα
195.669 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/11/2020
Τα δύο μοντέλα βασίζονται στον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.500 κ. εκ. της Toyota. Πρόκειται για ένα 3κύλινδρο μοτέρ άμεσου ψεκασμού, με 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, ο οποίος φυσικά και έχει ρυθμιστεί διαφορετικά σε κάθε περίσταση. Στο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο αποδίδει 91 ίππους και συνεργάζεται με ένα compact ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 0,94 kWh, με τη συνδυαστική απόδοση του συνόλου να είναι 116 ίπποι με 207 Nm ροπής.
Στην πράξη το υβριδικό Yaris καταφέρνει να κινείται για μεγάλο διάστημα μόνο με ρεύμα και μηδενικούς ρύπους (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας), με το σύστημα να επιτρέπει την ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Σε συνδυασμό μάλιστα με χρήση της ECO λειτουργίας μέσα στην πόλη η κατανάλωση πέφτει εύκολα στα 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε μικτές συνθήκες η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,2 λτ./100 χλμ.. Από πλευράς επιδόσεων το CVT κιβώτιο ναι μεν καταφέρνει λόγω kickdown να μας δώσει καλές ρεπρίζ, ωστόσο όπως όλα τα κιβώτια αυτού του τύπου θα παραχθεί βουητό κατά την επιτάχυνση.
Από την άλλη στην ατμοσφαιρική έκδοση ο 1,5 λτ. VVT-i αποδίδει 125 ίππους με 153 Nm ροπής. Διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο του χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής, ώστε να λειτουργεί σε κύκλο Otto στα τα υψηλά φορτία, και σε εκείνον του Atkinson, για μείωση των απωλειών στα μικρομεσαία φορτία.
Στην πράξη, έχει άριστη απόκριση, αλλά και αισθητή έλλειψη ροπής που θα οδηγήσει στο κατέβασμα σχέσης για μια άνετη προσπέραση. Στις μεσαίες στροφές πάντως είναι αρκετά ζωηρός, ενώ πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. φορτσάρει αρκετά έως και τον κόφτη. Το 0-100 έρχεται στα ικανοποιητικά 9,7``, (9,9 δλ. το υβριδικό), ωστόσο η ατμοσφαιρική φύση φαίνεται στις ρεπρίζ, όπου δεν τα καταφέρνει εξίσου ικανοποιητικά. Ωστόσο από την άλλη καταφέρνει να διατηρεί σε πολύ καλά επίπεδα την κατανάλωση, η οποία μετρήθηκε 6,0 λτ./100 χλμ..
....Ειναι απλα τα πραγματα. Αν κανει καποιος πολλα χλμ συμφερει το υβριδικο γιατι η διαφορα των 2000 ευρω δεν ειναι μεγαλη, ενω αν κανει λιγα χλμ το αμιγως βενζινοκινητο.
Οι τιμές αυτές είναι και είναι σε ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ διότι πλέον τα 'μικρά' έρχονται με full ηλεκτρονικά κλπ (ανταγωνισμός 208, Fiesta, Clio, i20 κλπ). Τώρα το οτι κάποιοι εδω μέσα (που νομίζουν οτι 'ξέρουν') θεωρούν το Yaris ως supermini (δηλαδή τα Aygo, i10 κλπ είναι hyper mini ή bikini...) και βλέπει πόσο κάνει το astra το οποίο το 'σμπρώχνουν' διότι είναι παλιό μοντέλο προς αντικατάσταση, χωρίς να κατανοεί πως λειτουργεί μια αγορά, ε, προφανώς του φταίνε οι ξένοι για τη χαζομάρα του... (να μην παρεξηγηθώ, μια χαρά αυτοκίνητο είναι το astra αρκεί να ξέρεις τι θέλεις...).
Καλησπερα. Το συγκεκριμενο μοντελο ειναι best seller τα τελευταια δεκα χρονια. Αυτο τελειωσε. 1.5 121 αλογα σουπερμινι κατηγορια 15500?????? Πατε καλα???? 1.0 70 αλογα 13000 και να το σπρωχνω????? Τραγικες τιμες. Για μενα ενα αυτοκινητο σουπερμινι 12.000 και μικρομεσαιο 15000 οι τιμες που πρεπει να εχει. Αυτη τη στιγμη το αστρα το δινουν 15500 1.2 110 αλογα. Απαραδεκτη τιμολογιακη πολιτικη