«Η δημιουργία ενός οχήματος σαν το Ami είναι πρόκληση, καθώς η διαδικασία είναι τελείως διαφορετική.»

Πληθώρα πρακτικών λύσεων θα συναντήσουμε στην καμπίνα με αξιοποίηση κάθε εσοχής, όπως χώρο για βαλίτσα καμπίνας. H επιλογή της σχέσης γίνεται από μπουτόν στο κάθισμα του οδηγού.

Το Ami έχει μόλις 2,41 μέτρα μήκος, 1,39 μέτρα πλάτος και 1,52 μέτρα ύψος, ενώ ζυγίζει μόλις 485 κιλά και μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα οδήγησης. Η αυτονομία του είναι 70 χλμ. και φορτίζει σε απλή οικιακή πρίζα.

Το εσωτερικό του Ami είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά για δύο επιβάτες, διαθέτει θέρμανση και ολόκληρο το ταμπλό του προσφέρει χώρους για κινητό, καφέδες και μικροπράγματα

Νέο Ami: Ηλεκτρικό, χωρίς δίπλωμα, με 6.000 ευρώ

22.986 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/4/2020
 

Αναμφίβολα τις εντυπώσεις έκλεψε το νέο Ami, που δεν είναι ένα ακόμα μίνι ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά μια λύση κινητικότητας για τις αστικές μεταφορές, ένα «μοντέρνο 2CV», όπως βαφτίστηκε το πρωτότυπο Ami, που παρουσιάστηκε πέρσι στη Γενεύη. Μάλιστα οι άνθρωποι της Citroen θέλοντας να τονίσουν πως δεν είναι νέο μοντέλο αυτοκινήτου, αλλά λύση κινητικότητας, έθεσαν ως ανταγωνιστές του τα… σκούτερ και τα ηλεκτρικά πατίνια.

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις του, το Ami έχει μόλις 2,41 μέτρα μήκος, 1,39 μέτρα πλάτος και 1,52 μέτρα ύψος. Παράλληλα, ζυγίζει μόλις 485 κιλά και μπαίνει στην κατηγορία των ελαφρών τετράκυκλων. Λόγω της κατηγορίας του, μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τα 16 ή τα 14, ανάλογα την χώρα.

Σχεδιασμένο για τις δυσκολίες της πόλης
Το Ami, πέρα από τις διαστάσεις του, έχει σχεδιαστεί εξΆ ολοκλήρου βάσει των αστικών αναγκών μετακίνησης. Έτσι στο ενός όγκου αμάξωμα, οι τροχοί 14ΆΆ είναι τοποθετημένοι στις γωνίες για καλύτερο χειρισμό, ενώ παράλληλα θα συναντήσουμε μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που ευνοούν την περιφερειακή ορατότητα και συμπεριλαμβανομένης της γυάλινης οροφής καλύπτουν το 50% της επιφάνειας πάνω από τη ζώνη του σώματος.

Πάντως για ξεχωριστό στιλ, το Ami έχει αρκετά στοιχεία εξατομίκευσης, όπως τα καλύμματα των τροχών, τα ένθετα Airbump, το τετράγωνο φως και τα διαφορετικά αυτοκόλλητα. 

Πρακτικό και για δύο επιβάτες
Το εσωτερικό του Ami είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά για δύο επιβάτες, ωστόσο φροντίζει να εξασφαλίσει μια άνετη παραμονή σε αυτό. Αρχικά να πούμε πως για την είσοδο στο Ami οι δύο πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά, για μικρότερο κόστος, ενώ και τα παράθυρα ανοίγουν με χειροκίνητη ανάκλιση προς τα πάνω όπως στο 2CV. Σημαντικό στοιχείο πως η καμπίνα είναι πλήρως κλειστή και με δυνατότητα θέρμανσης, εν αντιθέσει με άλλα μοντέλα της κατηγορίας.

Το σταθερό κάθισμα του συνοδηγού, δεν είναι τοποθετημένο στην ίδια ευθεία με αυτό του οδηγού (συρόμενο κατά μήκος), όντας λίγο πιο πίσω, ώστε να προσφέρει περισσότερο χώρο, στους ώμους, στα πόδια και στο κεφάλι.

Παράλληλα, αυξημένη είναι η πρακτικότητα του μοντέλου, όπου κάθε εσοχή αξιοποιείται στο έπακρο, με ολόκληρο το ταμπλό να προσφέρει χώρους για κινητό, καφέδες και μικροπράγματα. Για τα μεγαλύτερα αντικείμενα υπάρχει μια εσοχή αποθήκευσης στα πόδια του επιβάτη, η οποία μπορεί να χωρέσει μια βαλίτσα με μέγεθος καμπίνας και επίσης έξτρα χώρος αποθήκευσης πίσω από τις θέσεις, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πίσω τρίτη ανοιγόμενη θύρα.

Με 70 χλμ. αυτονομία και διαφορετικές επιλογές χρήσης
Η ισχύς του Ami πηγάζει από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μηδενικών εκπομπών ρύπων, με απόδοση 8 ίππους που μαζί με την μπαταρία λιθίου 5,5 kWh προσφέρουν 70 χιλιόμετρα αυτονομία και 45 χλμ./ώρα μέγιστη τελική ταχύτητα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει πάντως, ότι το Ami διαθέτει κλασικό φις, όπως όλες οι ηλεκτρικές συσκευές, το οποίο φορτίζει σε απλή οικιακή πρίζα 220V.

Το νέο Ami μπορεί να χρησιμοποιηθεί-αποκτηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. 
• Με αγορά, έναντι του ποσού των 6.000 ευρώ για την αγορά της Γαλλίας και δυνατότητα online παραγγελίας, με αποστολή στο σπίτι,
• Με μακροπρόθεσμη μίσθωση για 48 μήνες, με 19,99 ευρώ /μήνα συν προκαταβολή 2.644 ευρώ ή 
• Μέσω πλατφόρμας car sharing με χρέωση από 0,26 ευρώ ανά λεπτό.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ